Дата зміни інформації:

Огородник Л.В. ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ

ІІ курс , факультет іноземної філології

Паршуков С.В ., старший викладач

Уманський державний педагогічний університет  імені Павла Тичини

Умань

Результати багатьох досліджень дозволяють, серед великого різноманіття сучасних технологій, що використовуються в навчальному процесі, віддати перевагу інформаційним технологіям (ІТ). Це пояснюється тим, що ефективність використання ІТ у навчанні та керуванні навчальним процесом на сьогодні вже підтверджується багаторічним досвідом освітян. Найчастіше учасниками навчального процесу ІТ використовуються в якості засобів навчання та управління, електронних освітніх ресурсів, нових форм підтримки навчання на відстані тощо [2; 3]. В останні роки однією з першорядних світових тенденцій у IT-галузі є поширення, так званих, «хмарних» технологій (англ. «Cloud Technologies»).

З поширенням мережі Internet технології опрацювання даних зазнали чималих змін. Раніше комп’ютер без встановленого набору програмного забезпечення був звичайною купою металобрухту. З появою хмарних технологій навіть простий мобільний телефон з можливістю виходу в мережу може допомогти вирішувати складні задачі. Хмарні технології – це і браузерний інтерфейс поштової скриньки, і можливість створення та редагування офісних документів онлайн , і складні математичні обчислення, для яких потужності одного персонального комп’ютера недостатньо. Якщо коротко, хмарні технології − це такі технології обробки даних, в яких комп’ютерні ресурси надаються Інтернет – користувачу як онлайн-сервіси. Термін «хмарні» − не зовсім вірний. Власне, дослівний переклад слова «cloud» і означає «хмара» (звідси і термін хмарні технології), однак в іншому значенні це ж слово перекладається як «розсіяний, розподілений». Тож хмарні технології по суті є «розподіленими технологіями», тобто опрацювання даних відбувається з використанням не одного стаціонарного комп’ютера, а розподіляється по комп’ютерах, підключених до Internet.

Вперше  термін «хмарні технології» з’явився 2008 року. У документах IEEE, знаходимо наступне визначення: «хмарні технології  – це парадигма, яка постійно зберігає для користувача інформацію на інтернет-серверах і лише тимчасово кешується на стороні користувача». По суті, на сьогоднішній день хмарні технології − це одна велика концепція, що включає в себе багато різних понять. Це і програмне забезпечення, інфраструктура, платформа, дані, робоче місце і т.п. Найголовнішою функцією хмарних технологій є задоволення потреб користувачів, що потребують віддаленої обробки даних. Звісно, для пересічного користувача домашнього ПК хмарні технології не є чимось таким, без чого неможливо обійтися. Однак для бізнесу хмарні технології мають суттєве значення, адже способів застосування хмарних технологій в бізнесі можна знайти безліч. Найбільш вагома перевага застосування хмарних технологій у бізнесі – це можливість зекономити на дорогому програмному забезпеченні. Адже не потрібно на кожен ПК працівника встановлювати дорогі офісні пакети та спеціалізовані програми обробки даних. Серед іншого, хмарні технології можуть дозволити усім працівникам фірми взагалі користуватися лише однією операційною системою, при цьому доступ до їх робочих місць відбувається за допомогою значно дешевших терміналів. Незважаючи на очевидні переваги, концепція хмарних технологій піддається і значній критиці. Основні претензії пов’язані, насамперед, із безпекою, адже не зовсім безпечно і надійно зберігати особисті дані на віддаленому сервері. Технологія хмарних обчислень і реалізована на її основі освітня платформа дозволяють максимально ефективно використовувати наявні програмно-апаратні ресурси навчальних закладів, а учні та студенти дістають можливість застосовувати на практиці найсучасніші комп’ютерні технології. Тепер в будь-якій аудиторії можна організувати сучасний навчальний процес, використовуючи ноутбуки (планшети) і безпровідну мережу. Наповнення електронного освітнього простору навчального закладу здійснюють, в основному, викладачі не без учнівської (студентської) допомоги.

Основні переваги, які можуть дати хмарні технології навчальним закладам, очевидні:

  • економія засобів на придбання програмного забезпечення (використання технології Office Web Apps (Office онлайн));
  • зниження потреби в спеціалізованих приміщеннях;
  • виконання багатьох видів навчальної роботи, контролю і оцінювання online;
  • економія дискового простору;
  • антивірусна, антихакерська безпека, відкритість освітнього середовища для вчителів і для учнів.

Отже, незважаючи на всі сумніви, схоже, що хмарні технології мають значні перспективи. Доказом того, що це не тимчасове захоплення, а новий шлях розвитку високих технологій, є наступний факт: хоч би якими не були суперечності між трьома гігантами − Microsoft, Apple і Google, наскільки б не різнилися погляди їх керівників та ідеологів щодо розвитку індустрії і потреб користувачів, вони майже одночасно почали впроваджувати хмарні технології у свої розробки і вже точно не збираються відмовлятись від них у найближчому майбутньому.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Борисов В., Гризоглазова А. Полікультурне освітнє середовище як об’єкт соціально-педагогічного дослідження [Електронний ресурс] Із сайту бібліотеки Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/ gnvp/2011_58_3/25.pdf

2. Карташова Л. А. Створення і використовування електронних засобів навчання / М. О. Ассанов, Л. А. Карташова, О. В. Кохан, В.В. Лапінський, В. В. Рогоза // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Інформаційне суспільство: сучасні методи та технології навчання», 25 травня 2011 року в м. Київ. – ІОД. – 2011. – 5-11 с.

3. Карташова Л. А. Система навчання інформаційних технологій майбутніх вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін : монографія / Любов Андріївна Карташова. – Луцьк : СПД Гадяк Ж. В., друкарня «Волиньполіграф» тм, 2011. – 264 с.

4.Хмарні технології в освіті : матеріали Всеукраїнського науково-методичного Інтернет-семінару (Кривий Ріг – Київ – Черкаси – Харків, 21 грудня 2012 р.). – Кривий Ріг : Видавничий відділ КМІ, 2012. – 173 с.

5. Хмарні технології в освіті [Електронний ресурс] Із сайту «Спільна науково-дослідна лабораторія» Режим доступу: http://cc.ktu.edu.ua/

One Reply to “Огородник Л.В. ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ”

  1. Тема є довоці цікавою, оскількі хмарні технології мають певні переваги, які можуть дати школі:
    – економія засобів на придбання програмного забезпечення (використання – технології Office Web Apps (Office онлайн));
    – зниження потреби в спеціалізованих приміщеннях;
    – виконання багатьох видів учбової роботи, контролю і оцінки online;
    – економія дискового простору;
    – антивірусна, безрекламна, антихакреська безпека та відкритість освітнього середовища для вчителів і для учнів.

    По суті, на сьогоднішній день хмарні технології − це одна велика концепція, що включає в себе багато різних понять. Це і програмне забезпечення, інфраструктура, платформа, дані, робоче місце і т.п. Найголовнішою функцією хмарних технологій є задоволення потреб користувачів, що потребують віддаленої обробки даних.
    Звісно, для пересічного користувача домашнього ПК хмарні технології не є чимось таким, без чого неможливо обійтися. Однак для бізнесу хмарні технології мають суттєве значення, адже способів застосування хмарних технологій в бізнесі можна знайти безліч.

    Незважаючи на очевидні переваги, концепція хмарних технологій піддається і значній критиці. Основні претензії пов’язані, насамперед, із безпекою, адже не кожному видається надійним зберігати особисті дані на віддаленому сервері.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *