Дата зміни інформації:

Гоменюк І.В. ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРА У НАВЧАННІ ХІМІЇ

45 група природничого факультету

УДПУ імені Павла Тичини

Навчання за допомогою комп’ютера набуває масового характеру. Якщо на уроках інформатики вміння використовувати комп’ютер виступає як мета освітнього процесу, то на інших уроках, в тому числі і хімії, використання комп’ютера – це засіб досягнення навчальних цілей, яке збагачує навчальний процес, сприяє розвитку й особистості дитини, та професійної майстерності вчителя, створюючи нову культуру педагогічного спілкування [3]. Процес навчання розглядається як двостороння діяльність, здійснювана вчителем і учнем. Таким чином, такий технічний засіб навчання як комп’ютер є допоміжним (додатковим), але не самостійним у взаємодії викладач–учень [1].

З розвитком інформаційно-комунікаційних технологій інтенсивно розвиваються електронні засоби навчання. Сучасні електронні засоби навчання можуть бути представлені у вигляді: віртуальних лабораторій, лабораторних практикумів; комп’ютерних тренажерів; тестів та контролюючих програм; ігрових навчаючих програм; програмно-методичних комплексів; електронних підручників; довідників та енциклопедій; інформаційно-пошукових систем, навчальних баз даних тощо.

З методичної точки зору найбільш доцільно використовувати комп’ютер для моделювання різних процесів і явищ, які неможливо розглянути за допомогою експерименту або неможливо взагалі його проведення через відсутність необхідних реактивів, для демонстрації дослідів з отруйними речовинами, які можуть заподіяти шкоду здоров’ю школярів. Для демонстрації дослідів, що протікають досить тривалий час теж зручніше використовувати електронну версію.

Більшість вчителів, маючи певну технічну базу у своїх кабінетах, в залежності від типу уроку, використовують мережеві версії відомих CD-підручників («1 С: Репетитор Хімія», «Віртуальна школа Кирила і Мефодія Уроки хімії», «Віртуальна хімічна лабораторія» тощо). А також презентації або так звані слайд-фільми. На слайдах розміщують необхідні формули, рівняння реакцій, схеми хімічних дослідів у відповідності з послідовністю вивчення матеріалу на уроці. З метою своєчасного усунення прогалин у знаннях і закріплення найбільш важливих питань теми на останньому слайді поміщають контрольні питання. Використовуючи слайд-фільми, можна реалізувати диференційований підхід у роботі з класами різного рівня навчання[2].

Важливо щоб сучасний вчитель добре володів комп’ютерною технікою, сам міг розробляти тести та інтерактивні додатки, а учні вміли самостійно використовувати комп’ютер, наприклад, при підготовці доповідей, виконанні дослідницьких робіт або творчих домашніх завдань. Тим самим вони опановують таким методом роботи на комп’ютері як проектна діяльність, мета якої формування творчо активної особистості. Сьогодні важко уявити створення навчального проекту з хімії без участі комп’ютерної техніки, яка дає можливість демонструвати на екрані експерименти і прилади, процеси і явища, робити складні розрахунки, а також будувати графіки та діаграми. Тут особливу роль відіграють комп’ютер та інтерактивна дошка (велика площа зображення, висока яскравість проекції, накладення малюнків і тривалий показ одного зображення).

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Абасов З.А. Педагогічні технології та інновації в навчальній діяльності школярів//Шкільні технології . – 2002 – № 5 . – С.56-61.

2. Загорський В.В. Інтернет – ресурси для вчителя//Хімія в школі. – 2003 г. – № 9 . – С.2-7.

3. Сьомін А.І.//Комп’ютер у житті вчителя: розширення горизонтів творчості Хімія в школі . – 2006 – № 8 . – С.16-19.

3 Replies to “Гоменюк І.В. ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРА У НАВЧАННІ ХІМІЇ”

  1. marina_rud says:

    Я погоджуюсь з тим,що використання комп’ютера у навчанні хімії потрібне. Саме завдяки компетентності вчителя та використання комп’ютера може допомогти учням краще засвоювати поданий матеріал. Використання ним тестів (на комп’ютері), модульного контролю або навіть показ презентації, впливає на навчання учнів, а саме на їх знання з хімії.

  2. При навчанні хімії, найбільш природним є використання комп’ютера, виходячи з особливостей хімії як науки. Наприклад, для моделювання хімічних процесів і явищ, лабораторного використання комп’ютера в режимі інтерфейсу, комп’ютерної підтримки процесу викладу навчального матеріалу і контролю його засвоєння. Моделювання хімічних явищ і процесів на комп’ютері – необхідно, насамперед, для вивчення явищ і експериментів, що практично неможливо показати в шкільній лабораторії, але вони можуть бути показані за допомогою комп’ютера.

  3. Я підтримую думку про те, що використання комп’ютера у навчанні хімії потрібне. Адже зараз світ більш розвинений ніж раніше, і є набагато більше можливостей.
    Використання комп’ютерів у навчанні з хімії- це насам перед, можливість пізати більше, розглянути більше матеріалу, краще його зрозуміти.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *