Дата зміни інформації:

Кулик І.С. ВПЛИВ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ НА МОЗОК ЛЮДИНИ

III курс ПГФ

Троян С.О., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

В останні роки соціальні мережі набули великої популярності, як на території України, так і в усьому світі. З кожним днем все більше і більше користувачів мережі Інтернет реєструються і починають свою активну діяльність у все нових соціальних мережах, які міцно увійшли до списку найвідвідуваніших українськими користувачами сайтів.

Все це пов’язано із розвитком інформаційно-комунікаційних технологій,  соціальні мережі почали відігравати надзвичайно важливу роль в житті будь-якого суспільства. До таких мереж залучено дуже велику кількість людей. У найбільших соціальних мережах кількість користувачів перевищує населення держав.

Актуальність роботи полягає у тому, що соціальні мережі об’єднують мільйони людей, які спілкуються між собою використовуючи їх. Тому є важливим дослідити соціальні мережі як особливий засіб комунікації та зробити припущення щодо їх розвитку найближчим часом. Це зумовлено тим, що сучасна людина не уявляє себе без Інтернету, все більша частина життя її є віртуальною, така ситуація відкриває величезний простір для дослідження, запровадження нових ідей, пошуку нових рішень.

Метою роботи є висвітлення потенційних можливостей соціальних мереж та їх вплив на мовленнєву діяльність людей.

Основне  завдання дослідження – простежити вплив соціальних мереж на здоров’я людини та її мовленнєву діяльність.

Соціальна мережа – це спільнота людей, об’єднаних однаковими інтересами, уподобаннями, або тих, що мають інші причини для безпосереднього спілкування між собою. Сучасні Інтернет-сервіси забезпечують користувачів усіма можливими інструментами для спілкування одне з одним – відео, чати, зображення, музика, блоги, форуми тощо. Для бізнесу ж соціальні мережі виступають новим каналом комунікації із споживачем, та інструментом дослідження уподобань аудиторії.

Як відомо, метою створення соціальних мереж є, передусім, спілкування людей, але сьогодні ми спостерігаємо зовсім іншу картину: мережі наповнені непотрібною рекламою та  непристойним матеріалом. Та і самі засновники мереж створюють їх, перш за все, з комерційною метою (адже усім відомо, що рекламодавці платять величезні гроші, щоб саме їх реклама „запускалась” у тій чи іншій мережі), а вже потім для спілкування людей. Ще один недолік соціальних мереж – це створення ефекту „затягування”. Якщо розібрати цей недолік, то і тут простежується комерційна ціль. Адже відомо: чим більше людей знаходяться на якомусь соціальному сайті, тим більша грошова маса йде в кишеню її засновнику.

Більшість українських активних користувачів Інтернету мають хоча б один обліковий запис в різних соціальних мережах. Досі домінуючою причиною приєднання до мереж було спілкування з друзями та знайомими, а не реалізація певних професійних завдань.

Як же соціальні мережі впливають на здоров’я?

Нещодавно співробітниками національного інституту громадського здоров’я Данії було проведене цікаве дослідження, направлене на виявлення впливу соціальних мереж на мозок підлітків 11-15 років.

Дослідження показало, що сучасні підлітки проводять з своїми ровесниками приблизно на половину менше часу, ніж проводили підлітки у 1988 році.

За словами дослідників, більшу половину свого вільного часу молоді данці присвячують комп’ютеру, розважаючись різними новинками ігрової індустрії, переглядаючи останні фільми світового кінопрокату, а також спілкуючись з своїми друзями у різних популярних соціальних мережах, наприклад Twitter, Facebook, і так далі.

За словами психолога Андерса Колдінга-Йоргенсена, через захоплення соціальними мережами сучасні підлітки поступово втрачають свої соціальні навички. Він говорить, що спілкування за допомогою соціальних мереж приносить таку ж велику шкоду здоров’ю, як надмірне споживання газованого напою Coca-Cola.

Фахівці заявляють, що спілкування у Twitter і Facebook, а також в інших соціалках, обманюють мозок – змушують його думати, що таке спілкування задовольняє соціальні потреби людини. Але тіло людини «знає», що сидить на стільці, і не відчуває ні близькості співрозмовника, ні його запаху, ні мови жестів. «Це все одно, що пити солодкий напій Coca-Cola і при цьому уявляти собі, що в організм потрапляють вітаміни і усі необхідні корисні речовини» – говорять психологи.

Список використаних джерел :

1. https://sites.google.com.

2. Буйницька О. П. Інформаційні технології та технічні засоби навчання / О. П. Буйницька. – Харків : Навчальна книга – 2012 – 160 с.

3. Посилання на колекцію закладок у веб-ресурсі БобрДобр.

17 Replies to “Кулик І.С. ВПЛИВ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ НА МОЗОК ЛЮДИНИ”

  1. marina_rud says:

    Я вважаю,що соціальні мережі мають як позитивні,так і негативні сторони. Соціальні мережі, звісно, мають свій позитив. У них можна зустріти однокласників та знайомих, навіть якщо ви “загубилися” багато років тому. Кожен із нас має дефіцит спілкування, але соціальні мережі не вирішують цієї проблеми, а можливо, навпаки — лише поглиблюють. Віддавати перевагу “інтернет-спілкуванню” перед реальним — означає обмежувати себе в тому, чого справді потребує людина. Тож соціальні мережі мають великий вплив на мозок людини.

  2. sashok0301 says:

    Соціальна мережа – це як насіння. Гризти вже набридло, а кинути неможливо.

  3. На мою думку, соціальні мережі мають як негативний, так і позитивний вплив на людей. Трапляється так, що люди не мають змоги спілкуватися, бо знаходяться на відстані – у такому випадку соціальні мережі приходять на допомогу. Проте, коли особа зловживає ними та поринає у віртуальний світ – це може призвести до не найкращих наслідків. Тому, потрібно дотримуватися “золотої середини”.

  4. pono4kaann says:

    Справді, спілкування в інтернеті, а саме в соціальних мережах, домогає людині відчути себе більш впевненим. Я вже мовчу про інформацію, яку можна отримати завдяки цьому. Але ж хіба ця впевненисть появлється в реальному житті? Зовсім ні. Адже ми відвикаємо від такого спілкування вживу. Реальне життя відрізняється від віртуального, навіть якщо ви спілкуєтесь на однакову тему. Дуже часто ми ставимо “смайлики”, зовсім не посміхаючись. А в життя дуже важливий саме зоровий контакт, коли ми бачиму людину, її реакцію на слова. Давайте будемо спілкуватися в житті. Це ж так приємно!

  5. natylka95 says:

    Цілком підтримую висвітлені аргументи щодо впливу соціальних мереж на мозок людини. Буденність доводить,які наслідки трапляються після зловживання соціальними мережами. Людина перестає мислити адекватно, вона спілкується тільки зі своїм телефоном, вона стає ізольованою від соціому. Потрібно знаходити золоту середину, щоб не деградувати.

  6. oksanamlnch says:

    Я вважаю, що соціальні мережі мають більше негативних сторін, ніж позитивних. Адже, наприклад, інтенсивний обмін повідомленнями знижує рівень IQ.

  7. Соціальні мережі-це соціальна структура, утворена індивідами або організаціями.
    Вона відображає розмаїті зв’язки між ними через різноманітні соціальні взаємовідносини, починаючи з випадкових знайомств і закінчуючи тісними родинними вузами.Я вважаю це одне з найпоширеніх методів спілкування і моє життя без нього не можливе!!

  8. Julia_Yankovska says:

    Матеріали, котрі містяться у соціальних мережах, впливають на людину, роблять її особистіть більш комунікабельною. Більше того, за допомогою соціальних мереж можна підтримувати зв’язок із друзями, навіть, якщо вони мешкають в іншій країні. Але, іноді люди повністю поринають у світ соціальних мереж, цим самим відокремлюючи себе від спілкування з реальними особами.

  9. VikaandYuliaa says:

    Одна з найголовніших небезпек соціальних мереж — упевненість тамтешніх завсідників у тому, що більшість їхніх віртуальних дій минаються без наслідків. У житті ми звикли відповідати за свої вчинки, а тут — можна “підправити” підпис чи стерти коментар. У житті якщо вже висловився — то “підправити” свої слова важко, недарма ж кажуть: слово не горобець, — вилетить не впіймаєш. У соціальній мережі можна назватися чужим іменем і поставити на профілі не свою фотографію, або свою, але десятирічної давності. Однак пам’ятайте: будь-яка інформація, розміщена бодай для кількох людей, має здатність випливати у найнесподіваніший момент. І навіть тоді, коли ви цю інформацію вже стерли.

    Соціальні мережі та підлітки

    Вчена і письменниця з Великобританії Сюзан Грінфілд, дослідниця впливу сучасних технологій на роботу головного мозку людини, вважає, що в сучасного покоління, яке виростає на соціальних мережах, зникає емпатія — здатність до співпереживання та розуміння інших. Дуже важко “через Інтернет” навчитися міжособистісного спілкування: піклуватися про когось, дивитися у вічі, спонтанно емоційно реагувати, і практично неможливо відразу отримати відповідь від співрозмовника, тобто важко вести реальний діалог. Людський мозок побудований так, що близько 70% інформації про людину (підсвідомо чи свідомо) ми отримуємо з невербальної поведінки. А віртуал практично не дає нам такої інформації. Тому віддавати перевагу “інтернет-спілкуванню” перед реальним — означає обмежувати себе в тому, чого справді потребує людина.

  10. Нещодавно співробітниками національного інституту громадського здоров’я Данії було проведено цікаве дослідження, спрямоване на виявлення впливу соціальних мереж на мозок підлітків 11-15 років.

    Дослідження показало, що сучасні підлітки проводять з своїми ровесниками приблизно на половину менше часу, ніж проводили підлітки у 1988 році.

    За словами дослідників, більшу половину свого вільного часу молоді данці присвячують комп’ютеру, розважаючись різними новинками ігрової індустрії, переглядаючи останні фільми світового кінопрокату, а також спілкуючись зі своїми друзями в різних популярних соціальних мережах, наприклад Twitter, Facebook і так далі.

    За словами психолога Андерса Колдінг-Йоргенсена, через захоплення соціальними мережами сучасні підлітки поступово втрачають свої соціальні навички. Він говорить, що спілкування за допомогою соціальних мереж приносить таку?? Же великої шкоди здоров’ю, як надмірне споживання газованої води Coca-Cola.

    Фахівці заявляють, що спілкування в Twitter і Facebook, а також в інших соціалках, обманюють мозок – змушують його думати, що таке спілкування задовольняє соціальні потреби людини. Але тіло людини «знає», що сидить на стільці, і не відчуває ні близькості співрозмовника, ні його запаху, ні мови жестів. «Це все одно, що пити солодкий напій Coca-Cola і при цьому уявляти собі, що в організм потрапляють вітаміни і всі необхідні корисні речовини» – кажуть психологи.

  11. Теорія соціальних мереж розглядає соціальні взаємовідносини в термінах вузлів та зв’язків. Вузли є відособленими акторами в мережах, а зв’язки відповідають стосункам між акторами. Може існувати багато типів зв’язків між вузлами. В найпростішій формі, соціальна мережа є відображенням всіх зв’язків, які мають відношення до дослідження, між вузлами.

  12. MarinaUdodenko says:

    Стаття є дійсно актуальною, оскільки порушено важливу проблему сьогодення. Вплив соціальних мереж на людини є дійсно значним, оскільки у наш час, час інформаційного суспільства, кожна людина проводить за комп’ютером не менше 2 годин на день. Звичайно, повністю уникнути використання комп’ютера неможливо, але потрібно мінімізувати його використання, для убезпечення себе від можливих хвороб. Стаття є важливою. Вдячна автору за дану статтю!

  13. SikorskaSvetlana says:

    В наш час, соціальні мережі є дуже поширеними. І зараз, особливо підлітки, не мають вільного часу, адже соц. мережі поглинають їх повністю. Я вважаю, що це одна з глобальних проблем людства. З цим потрібно якось боротися, адже той самий твітер чи то фейсбук, не задовольнить всі соціальні потреби.

  14. Интернет прочно вошёл в нашу жизнь, и теперь мы уже не можем представить свое существование без посещения своих страничек в социальных сетях как минимум несколько раз в неделю. С одной стороны, это хорошо – мы можем общаться с друзьями и родственниками, которие живут за 1000 км, или с которыми мы все не можем найти время встретиться в реальном режиме – и все это не выходя из дома.

    Однако влияние социальных сетей на человека все больше и больше заботит ученых со всего мира – результаты исследований довольно неутешительные.

  15. “Фахівці заявляють, що спілкування у Twitter і Facebook, а також в інших соціалках, обманюють мозок – змушують його думати, що таке спілкування задовольняє соціальні потреби людини.”
    В наш час, соціальні мережі є дуже поширеними. І зараз, особливо підлітки, не мають вільного часу, адже соц. мережі поглинають їх повністю. Я вважаю, що це одна з глобальних проблем людства.

  16. Шановні, звертаюсь до вас з думкою про те, що соціальна мережа це не завжди погано, в цьому є свої плюси!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *