Дата зміни інформації:

Шевельова Н.О. ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ ВМІНЬ СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНФОРМАТИКИ

III курс, факультет дошкільної та колекційної освіти

Собко О.О., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

В комунікативну систему на заняттях з інформатики добавлений новий активний елемент – комп’ютер. Незалежно від того, як відбувається міжособистісне спілкування на занятті безпосередньо (без участі комп’ютера)  або опосередковано (з участю комп’ютера як інструменту), існує ряд феноменів, які необхідно врахувати.

При використання технологій індивідуального комп’ютерного навчання необхідно провести вимірювання здібностей і ступеня розуміння навчального матеріалу, передбачити можливість вибору вбудованих методів корекції,  зміну стратегії навчання і способів представлення інформації, ставити їх в залежність від типів помилок та здібностей студентів.

Комунікативний вплив із сторони комп’ютера на студента володіє ознаками, за якими його можна віднести до авторитарного типу: безособовий характер, відсутність відчуттів, аксіоматичний зміст матеріалу, що подається. Однією із особливостей обміну інформацією між людьми є бажання в учасників не тільки передати інформацію, але і виробити загальний зміст. Комп’ютеру така особливість не притаманна.

В системі  студент – комп’ютер відсутня невербальна реакція на дії студента, комунікативний процес направлений на одного студента. Важливе значення має інтерфейс програми – він повинен бути адекватний або зоровому апарату людини або внутрішнім нейропсихологічним закономірностям обробки інформації людиною.

Таким чином, поява комп’ютера в аудиторії з психолого-педагогічної точи зору має як позитивні та і негативні моменти. Необхідні додаткові зусилля як із сторони викладачів які готовлять методичний матеріал, так і з сторони виробників програмних засобів для зменшення негативного впливу комп’ютера, розвиток традиційних та формування нових комунікативних навичок, пов’язаних з використанням інформаційних технологій.

 Список використаних джерел:

  1. Шевандрин Н. И. Социальная психология в образовании / Шевандрин Н. И. — М.: ВЛАДОС, 1995. — 544 с.

3 Replies to “Шевельова Н.О. ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ ВМІНЬ СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНФОРМАТИКИ”

  1. Тема актуальна, проте, як на мене, автор не досить її розкрив. Справа в тому, що дане питання повинно включати ряд аспектів, таких, як психолого-педагогічні особливості роботи з персональними комп’ютерами, ергономічні характеристики програм, з якими працює студент, тощо.

  2. На мою думку, ця тема є актуальною для сьогодення. Комунікативна функція, яка ще більше розкривається за допомогою комп’ютера, має розвиватися. Цьому всьому мають сприяти викладачі та методисти. Як на мене, тема повністю розкритиа.

  3. Войчишена Яна says:

    Практика використання компютера у формуванні комунікаційних умінь студента, на мою думку, є цілком виправданою і відіграє досить важливе значення. Вплив компютера, безперечно, має позитивний вплив на розвиток практичних навичок студента. Тому дана методика повинна і надалі впроваждуватись на уроках інформаційної культури.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *