Дата зміни інформації:

Залавська А.С. ФОРМУВАННЯ ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТІ ПРИ ВИВЧЕННІ ІНФОРМАТИКИ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ

V курс, фізико-математичний факультет

Петренко С. І.,

Сумський державний педагогічний університет ім. А.С.Макаренка,

м.Суми

ІКТ-компетентість передбачає застосування інформаційно-комунікативних та комп’ютерних технологій в різноманітних життєвих ситуаціях, уміння працювати з різними джерелами інформації з метою формування критичного мислення і вміння вирішувати проблеми, адаптуватися до ситуацій які виникають, самостійно набувати необхідні знання, формувати навички спілкування та співробітництва, творчо використовувати знайдену.

У контексті стратегії ЄС навчання впродовж життя, країнами-членами Європейського Союзу, було визначено 8 основних ключових компетентностей. Серед основних – компетентності в галузі використання інформаційно-комунікаційних технологій. Освіта, орієнтуючись на сучасний ринок праці, до пріоритетів сьогодення відносить уміння оперувати такими технологіями і знаннями, що задовольнять потреби інформаційного суспільства, підготують молодь до нових ролей у цьому суспільстві [1].

Компетентнісний підхід ставить за мету досягнення нової якості освіти. Результатом якої розглядається не кількість засвоєної інформації, а здатність людини діяти в типових і нетипових ситуаціях.

Сьогодні загальноосвітні школі повинні готувати учнів до такого життя, про яке мало що відомо. Діти, які прийдуть до першого класу в 2014 році закінчать її в 2025 році, а продовжуватимуть свою трудову та розумову діяльність приблизно до кінця XXI сторіччя. Але зараз майже неможливо відповісти на питання «Яким буде світ в середині та наприкінці XXI століття?», дуже важко це уявити не тільки шкільним учителям, але й будь-якій людині, яка замислюється над цим питанням. Значить школа повинна готувати учнів до неминучих змін, розвиваючи у них мобільність, динамізм, конструктивність, комунікабельність та інші якості, які дозволять бути конкурентоздатним при будь-яких змінах.

Формуючи інформаційно-комунікаційну компетентність в учнів, потрібно адаптувати їх до сучасних інформаційних умов, творчо і критично сприймати інформацію різного роду. Формувати вміння пошуку, обробки, подання, зберігання, передачі та використання потрібної інформації, оминати надлишкову інформацію. В процесі формування інформаційно-комунікаційної компетентності важливо, щоб кожен учень виконував посильне для себе завдання і відчував задоволення від виконаної роботи. Дуже ефективним для навчання і виховання дітей є індивідуальний підхід. Для цього треба продумувати, що робитиме кожний учень під час різних етапів уроку, добирати таку роботу, яка б створила ситуацію успіху для кожного учня. А це дасть моральне задоволення і позитивні емоції, бажання бути активним у здобуванні знань, проявляти себе у колективі.

Література

1.     European Union. Key Competencies for Lifelong Learning. Recommendation of the European Parliament and to the Council of 18 December 2006 (2006/962/EC) // Official Journal of the European Union. — 2006. — 30 December. — P. I. 394/10–I.394/18. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.cost.eu/download/1513

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *