Дата зміни інформації:

Лампіка О.В. КОМП’ЮТЕРНЕ МОДЕЛЮВАННЯ НА УРОКАХ ФІЗИКИ

IV курс фізико-математичного факультету

викладач кафедри інформатики та ІКТ Жмуд О.В.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Сучасний освітній процес немислимий без пошуку нових, більш ефективних технологій, покликаних сприяти формуванню уяви та абстрактного мислення учнів.

Одним з найбільш перспективних напрямків використання інформаційних технологій у фізичній освіті, на нашу думку, є комп’ютерне моделювання фізичних явищ і процесів.

Моделі можна використовувати як лабораторний комп’ютерний експеримент , який не тільки дозволить більш глибоко і повно розглянути ті явища , які вивчаються в основному курсі фізики , а й вивчити процеси не доступні до спостереження в нашому житті. Наприклад: рух частинок в електричному і магнітному полях. У процесі виконання комп’ютерних лабораторних робіт учні набувають необхідні вміння та відпрацьовують навички використання науково-інформаційної технології , які, зокрема , передбачають і вміння застосовувати готові програмні засоби для вирішення конкретних завдань.

Практичний досвід вчителів, котрі користуються цим методом показує , що при виконанні комп’ютерних лабораторних робіт учні часто з великим інтересом , протягом 3 – 5 хвилин , “возяться ” із запропонованими моделями , пробують всі регулювання, на жаль, не особливо вникаючи в фізичний зміст того, що відбувається на екрані , а потім у них неминуче виникає питання: ” А що робити далі?” . Виявляється , що звичайному школяреві комп’ютерна модель може бути цікава деякий час, залежно від її барвистості і складності , як іграшка , потім інтерес пропадає. В результаті чого навчальний ефект від такої ” самостійної роботи” , незначний, оскільки учні таку діяльність сприймають не більше ніж розвага.

Для того, щоб урок у комп’ютерному класі був не тільки цікавий за формою, а й дав максимальний навчальний ефект вчителю необхідно заздалегідь підготувати план роботи з обраної для вивчення комп’ютерною моделлю, сформулювати питання і завдання, узгоджені з її функціональними можливостями. Учнів необхідно заздалегідь попередити, що в кінці уроку їм необхідно відповісти на питання (підготовлені заздалегідь) або написати невеликий звіт про виконану роботу.

Застосування комп’ютерного моделювання на уроках фізики є дуже перспективним напрямом, тому що учні сприймають такі уроки з великим інтересом, їм подобається експериментувати, порівнювати, аналізувати. Такі уроки дають можливість показати учням такі фізичні явища, про які ми досі розповідали тільки словами.

Серед безлічі способів підвищення ефективності уроку, використання інформаційних технологій на сьогодні займає одне з провідних місць. Безумовно, майбутнє – за інформаційними технологіями. З їх допомогою вже сьогодні можна вирішувати безліч дидактичних, організаційних і методичних проблем.

Використання комп’ютерного моделювання не тільки на уроках фізики також може принести вагомий внесок для зацікавленості учня в вивченні того чи іншого предмету. Але саме в фізиці можна використати цей напрям в повній мірі.

Список використаних джерел

  1. Проектная деятельностьучащихся на уроках физики/ СероштановаНадеждаТимофеевна– Режим доступу до ресурсу: https://docs. google. com/document/ d/ 14CaVZrwjY8uBv3URE-ki- 7JmEvYgY764z XXX09Xs2Y8/edit.
  2. Компьютерноемоделирование на уроках физики– Режим доступу до ресурсу: http://www.pandia.ru/text/77/248/52668.php.
  3. Методический проект “Физика – компьютерное моделирование – экспериментально-исследовательская деятельность учащихся” / Ефремова Марина Вячеславовна– Режим доступу до ресурсу :http://festival.1 september.ru/ articles/417682/.
  4. Комп’ютерне моделювання/ Гуменна Марія – Режим доступу до ресурсу: http://wiki.  fizmat.tnpu.edu.ua/index.php/Комп’ютерне_моделювання.
  5. Комп`ютерне моделювання/ Літнарович, Руслан МиколайовичЛотюк– Режим доступу до ресурсу:http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2716.

One Reply to “Лампіка О.В. КОМП’ЮТЕРНЕ МОДЕЛЮВАННЯ НА УРОКАХ ФІЗИКИ”

  1. Як на мій погляд, сучасні урокіи фізики просто не можуть не включати комп’ютерні моделі явищ і процесів. Шкода, що на даний момент ми не має достатню кількість відповідного програмного забезпечення…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *