Дата зміни інформації:

Ряба Я.В. ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВИВЧЕННЯ ОПЕРАЦІЙНИХ СИСТЕМ В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ ІНФОРМАТИКИ

Ткачук Г.В., кандидат педагогічних наук,

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

 Операційна система – це комплекс програм, що забезпечують керування роботою пристроїв комп’ютера та обмін даними між ними; зберігання даних в оперативній пам’яті та на зовнішніх носіях; виконання інших програм; розподіл ресурсів комп’ютера між окремими програмами, які працюють одночасно; організацію обміну даними між користувачем і комп’ютером (роботу користувацького інтерфейсу) [2, c. 9].

Метою вивчення теми «Операційні системи» в шкільному курсі інформатики є  формування теоретичних знань та практичних навичок з побудови сучасних ОС, їх функціональних характеристик, а саме структури та складу основних компонентів ОС, їх функцій, взаємозв’язок їх характеристик з характеристиками технічних засобів та потреб, що виникають з боку різних категорій користувачів.

До основних функцій ОС, що забезпечують взаємодію програм з апаратурою, треба віднести такі: взаємодію програм з зовнішніми пристроями, взаємодію програм одна з одною, розподіл оперативної пам’яті, виявлення помилкових та нестандартних ситуацій та ін.

 Сучасні ОС надають користувачеві широкий спектр сервісних послуг. Чим досконалішою є ОС, тим зручніше у ній працювати користувачу.

 У сучасних комп’ютерах використовуються операційні системи Windows, Linux, Unix, MacOS, Netware, Palm OS та ін.

В освітніх закладах найбільшого поширення набула операційна система Windows, але зважаючи на недостатнє фінансування, пропонується використання безкоштовних  операційних систем, таких як Linux.

Використання вільного програмного забезпечення в освіті не є новиною навіть в Україні – чинні навчальні програми дозволяють використовувати ВПЗ (вільне програмне забезпечення) у вивченні шкільного курсу інформатики, але до цього часу це були лише поодинокі школи (не більше 2-3 на кожну з областей), масовий перехід ми спостерігаємо вперше. Причина, в першу чергу, є економічною – освітяни відмовились від використання в навчальному процесі неліцензійного програмного забезпечення на базі Microsoft Windows через те, що закупівля навіть пільгових, так званих «академічних», ліцензій для декількох сот комп’ютерів шкіл міста буде коштувати більш ніж півмільйона гривень, але бюджет міського управління освіти не в змозі витратити такі кошти на придбання ліцензій на ПЗ (програмні засоби), адже є інші, більш нагальні потреби [3].

Зрозуміло що не обійшлося без проблем, адже наявне методичне забезпечення, підручники з інформатики в першу чергу спрямовані на вивчення операційної системи Windows та офісного пакету Microsoft Office.

Використання вільного програмного забезпечення в освіті підтримується Бразилією, Китаєм та багатьма країнами Євросоюзу. В Україні ми спостерігаємо майже 100% домінування комерційних програмних засобів [3].

Використання в освітньому процесі вільного програмного забезпечення може принести для нашої держави значну економію бюджетних коштів.

 ЛІТЕРАТУРА

  1. Бондаренко М.Ф, Качко О.Г. Операційні системи: Навчальний посібник. – Х.: ТОВ «Компанія СМІТ», 2006. – 444 с.
  2. В.М. Бондаренко Теоретично-практичний посібник для вивчення тем “Операційні ситеми” та “Основи програмування”, Лозова, 2009. – 51 с.
  3. Школи переходять на використання для навчання вільного програмного забезпечення [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  http://politiko.ua/blogpost28091

2 Replies to “Ряба Я.В. ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВИВЧЕННЯ ОПЕРАЦІЙНИХ СИСТЕМ В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ ІНФОРМАТИКИ”

  1. Я цілком і поіість згодня зі статтею…Використання в освітньому процесі програмного забезпечення принесе для нашої держави значну економію бюджетних коштів.

  2. Анонім says:

    Можна додати ще одну проблему: як пояснити дітям та батькам необхідність вивчення основ роботи з вільним програмним забезпеченням, зокрема, операційною системою, враховуючи те, що вдома у багатьох є ліцензійний Windows 8 та Microsoft Office.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *