фізико-математичний
факультет, 5 курс
наук. керівник Дегтярьова Н.В.,
викладач кафедри інформатики
Сумський державний педагогічний
університет імені А.С. Макаренка
м. Суми
У 2013-2014 н. р. розпочалось впровадження в загальноосвітні навчальні заклади нової навчальної програми з інформатики. Підставою для цього є Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм з інформатики [1, 2]. Проходячи педагогічну практику, студенти фізико-математичного факультету Сумського державного педагогічного університету, повинні були вивчити нормативно-правові документи, що обов’язкові для ознайомлення учителів, що викладають в конкретних класах.
Згідно листа Міністерства освіти і науки України «Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань створення безпечних умов для роботи у кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів» на цей навчальний рік вивчення інформатики відбуватиметься згідно такого розподілу [3]:
Навчання інформатики в основній школі ставить перед собою завдання формувати в учнів здатності, знання, уміння, навички і способи діяльності:
- проводити основні операції над інформаційними об’єктами (створювати та опрацьовувати інформаційні об’єкти в різних програмних середовищах);
- виконувати пошук необхідних інформаційних матеріалів з використанням пошукових систем, зокрема в Інтернеті;
- алгоритмічно, логічно та критично мислити;
- висувати нескладні гіпотези навчально-пізнавального характеру і перевіряти їх при розв’язуванні практичних задач з використанням ІКТ;
- застосовувати засоби ІКТ для обміну повідомленнями та організації співпраці при розв’язуванні навчальних, дослідницьких і практичних життєвих завдань;
- планувати, організовувати та здійснювати індивідуальну і колективну діяльність в інформаційному середовищі;
- безпечно працювати з інформаційними системами.
Відповідно до навчальної програми в 5 класі вивчаються такі розділи [2]:
Назва розділу |
Кількість годин |
Інформація, інформаційні процеси, системи, технології |
4 |
Комп’ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних |
10 |
Створення та опрацювання графічних зображень |
9 |
Створення та опрацювання мультимедійних презентацій |
9 |
Резерв |
3 |
Всього |
35 |
Література:
1. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти від 23 листопада 2011 р. № 1392: [електронний ресурс] – режим доступу: http://www.mon.gov.ua/ua/often-requested/state-standards/
2. Навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти): [електронний ресурс] – режим доступу: http://www.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869088/
3. Лист Міністерства № 1/9-497 від 17.07.2013 Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань створення безпечних умов для роботи у кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів: [електронний ресурс] – режим доступу: http://www.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/1662
На мою думку, навчання інформатики в загальноосвітній школі повинно бути доцільним та давати учням базові знання. Потрібно, щоб дітям вчителі читали про охорону праці на робочому місці. Створення в даний час презентацій є актуальним. Тому потрібно більше часу приділяти урокам такої тематики.