Дата зміни інформації:

Шамрай С.В. НАВЧАННЯ ІНФОРМАТИКИ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ: ОГЛЯД НОРМАТИВНО-ПРАВОВОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ

фізико-математичний

факультет,  5 курс

наук. керівник Дегтярьова Н.В.,

викладач кафедри інформатики

Сумський державний педагогічний

університет імені А.С. Макаренка

м. Суми

У 2013-2014 н. р. розпочалось впровадження в загальноосвітні навчальні заклади нової навчальної програми з інформатики. Підставою для цього є Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм з інформатики [1, 2]. Проходячи педагогічну практику, студенти фізико-математичного факультету Сумського державного педагогічного університету, повинні були вивчити нормативно-правові документи, що обов’язкові для ознайомлення учителів, що викладають в конкретних класах.

Згідно листа Міністерства освіти і науки України «Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань створення безпечних умов для роботи у кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів»  на цей навчальний рік вивчення інформатики відбуватиметься згідно такого розподілу  [3]:

 256

Навчання інформатики в основній школі ставить перед собою завдання формувати в учнів здатності, знання, уміння, навички і способи діяльності:

  • проводити основні операції над інформаційними об’єктами (створювати та опрацьовувати інформаційні об’єкти в різних програмних середовищах);
  • виконувати пошук необхідних інформаційних матеріалів з використанням пошукових систем, зокрема в Інтернеті;
  • алгоритмічно, логічно та критично мислити;
  • висувати нескладні гіпотези навчально-пізнавального характеру і перевіряти їх при розв’язуванні практичних задач з використанням ІКТ;
  • застосовувати засоби ІКТ для обміну повідомленнями та організації співпраці при розв’язуванні навчальних, дослідницьких і практичних життєвих завдань;
  • планувати, організовувати та здійснювати індивідуальну і колективну діяльність в інформаційному середовищі;
  • безпечно працювати з інформаційними системами.

Відповідно до навчальної програми в 5 класі вивчаються такі розділи [2]:

Назва розділу

Кількість годин

Інформація, інформаційні процеси, системи, технології

4

Комп’ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних

10

Створення та опрацювання графічних зображень

9

Створення та опрацювання мультимедійних презентацій

9

Резерв

3

Всього

35

 Література:

1.       Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти від 23 листопада 2011 р. № 1392: [електронний ресурс] – режим доступу: http://www.mon.gov.ua/ua/often-requested/state-standards/

2.    Навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти): [електронний ресурс] – режим доступу: http://www.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869088/

3.    Лист Міністерства № 1/9-497 від 17.07.2013 Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань створення безпечних умов для роботи у кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів: [електронний ресурс] – режим доступу: http://www.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/1662

One Reply to “Шамрай С.В. НАВЧАННЯ ІНФОРМАТИКИ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ: ОГЛЯД НОРМАТИВНО-ПРАВОВОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ”

  1. На мою думку, навчання інформатики в загальноосвітній школі повинно бути доцільним та давати учням базові знання. Потрібно, щоб дітям вчителі читали про охорону праці на робочому місці. Створення в даний час презентацій є актуальним. Тому потрібно більше часу приділяти урокам такої тематики.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *