Дата зміни інформації:

Забудько В.Ю. ПРОБЛЕМА КОМП’ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ

1курс,факультет іноземної філології

Уманський гуманітарно-педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

У сучасному світі відбувається об’єктивний процес проникнення інформаційних технологій в усі сфери життєдіяльності людства, засоби інформатизації дедалі інтенсивніше входять у навчальний процес загальноосвітньої школи і вищого педагогічного навчального закладу. Процеси інформатизації суспільства та освіти взаємопов’язані та взаємозумовлені. Підготовка фахівців, які володіють сучасними комп’ютерно-орієнтованими технологіями, вимагає підвищення загального рівня інформатизації суспільства  в цілому.

На даний час в Україні також іде становлення нової системи освіти, орієнтованої на входження у світовий інформаційно-освітній простір. Цей процес супроводжується суттєвими змінами в педагогічній теорії і практиці навчального процесу,пов’язаними з внесенням коректив у зміст технологій навчання,які повинні відповідати сучасним технічним можливостям.

Як показує набутий в процесі інформатизації освіти досвід,використання комп’ютерно-орієнтованих технологій навчання – це не просто зміна технологічної озброєності праці вчителя, це зміна всього складу його педагогічних переконань і підходів,його готовності передавати знання і досвід новими  засобами – не тільки за допомогою своїх голосових зв’язок, крейди та ганчірки. Це готовність здійснювати свою професійну діяльність в нових умовах – умовах нового інформаційного освітнього середовища, коли вчитель перестає бути єдиним джерелом інформації для учня. Це формування педагогічної культури нового типу.

Погоджуємося, що на сьогодні кожен педагог загальноосвітнього навчального закладу має уміти створювати текстові документи, таблиці, малюнки, діаграми, презентації, використовувати Інтернет-технології, локальні мережі, бази даних, здійснювати анкетування, діагностування, тестування, пошук необхідної інформації в мережі Інтернет, розробляти власні електронні продукти (демонстраційний матеріал тощо), а також використовувати готові електронні продукти у своїй професійній діяльності [3].

Аналіз досвіду використання комп’ютерно-орієнтованих технологій у навчанні і результатів досліджень вітчизняних і зарубіжних педагогів дозволяє визначити можливості використання комп’ютерно-орієнтованих технологій у навчанні:

1) Комп’ютерно-орієнтовані технології навчання значно розширюють можливості пред’явлення змісту навчальної інформації. Застосування мультимедійної наочності, анімації, звуку, всіх сучасних засобів відеотехніки та інтерактивного спілкування дозволяє надавати інформацію в більш повному обсязі, сприяє кращому її засвоєнню і запам’ятовуванню.

2) Комп’ютер підвищує мотивацію до навчання за рахунок візуалізації досліджуваних об’єктів, вкраплення ігрових ситуацій, надає можливість проявити оригінальність, поставивши цікаве завдання.

3) Комп’ютерно-орієнтовані технології навчання значно розширюють навчально-пізнавальну діяльність за рахунок моделювання, створення проектів, складання комп’ютерних кросвордів і тестів тощо.

4) Комп’ютерно-орієнтовані технології навчання дозволяє повністю усунути одну з найважливіших причин негативного ставлення до навчання – неуспіх, обумовлений нерозумінням та пробілами в знаннях. Працюючи на комп’ютері,студент(учень) отримує можливість довести виконання завдання до кінця, опираючись на необхідну допомогу.

5) Комп’ютерні програмні засоби дозволяють якісно змінити контроль за діяльністю студентів (учнів).

6) Комп’ютерно-орієнтовані технології навчання надають можливість цілеспрямованого розвитку певних якостей мозку за допомогою відповідних тренажерів та ігор.

7) За допомогою комп’ютерно-орієнтовних технологій можливий доступ до додаткових інформаційних ресурсів [2].

Однак широке впровадження комп’ютерно-орієнтованих засобів у навчальний процес стримується двома чинниками:

1) Недостатня кількість науково обґрунтованих програмних засобів навчального призначення;

2) Відсутність предметно орієнтованих методик застосування засобів ІКТ в навчальній діяльності.

Спостерігається певна невідповідність між необхідністю використання переваг комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання у підготовці висококваліфікованих педагогічних працівників та відсутністю педагогічного і методичного обґрунтованого програмного забезпечення, методик використання вказаних засобів у навчальній діяльності [4 ].

З метою подальшого впровадження ІКТ у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів України, створення умов для поетапного переходу до нового рівня освіти на основі цих технологій  уже розроблена Державна цільова програма «Сто відсотків» на період до 2015 року. Програма передбачає, крім створення нормативно-правового, науково-методичного забезпечення, такого впровадження, оснащення шкіл сучасними електронними засобами навчального призначення та програмними засобами, також удосконалення системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів у сфері впровадження ІКТ у навчально-виховний процес, забезпечення стовідсоткового володіння такими знаннями всіма педагогічними працівниками. Виконання програми має забезпечити підвищення якості шкільної освіти, розвиток інформаційної взаємодії та інтеграцію загальноосвітніх навчальних закладів у світовий інформаційний освітній простір. Підвищення рівня ІКТ компетентності вчителів має відбуватись паралельно із впровадженням комп’ютерної грамотності учнів [1].

Таким чином, інформатизація освіти є вирішальним чинником досягнення основних цілей реформування освіти. Використання комп’ютерно-орієнтованих технологій впливає на зміст навчання, модернізує засоби, методи та форми організації навчального процесу, забезпечує високий науковий та методичний рівень викладання, індивідуальний підхід до навчання, стимулює тих, хто навчається, до самостійної роботи, підвищує ефективність, доступність та якість надання освітніх послуг.

Список використаних джерел

1. Державна цільова програма впровадження у навчально-виховний процес загально освітніх  навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року Постанова Кабінету Міністрів України.

2. Кушніренко О.М. Актуальність застосування комп’ютерно-орієнтованого навчання у фаховій підготовці інженерів //УДК 378.147:004:622 ДВНЗ.

3. Крутова Н.І. ІКТ-компетентності  сучасного вчителя в умовах розвитку інформаційного освітнього простору//Завучу Усе для роботи.-2012.-С.34-39.

4. Науменко О.М. Особливості інтеграції комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання в процесах підготовки вчителя у педагогічному коледжі. / О.М. Науменко // Інформаційні технології і засоби навчання:електронне наукове фахове виховання / Ін-ст.інформаціних технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту АПН України; гол.ред: В.Ю. Биков.-2009.-№3(11).

2 Replies to “Забудько В.Ю. ПРОБЛЕМА КОМП’ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ”

  1. oleksandra.vendyuk says:

    Я вважаю,що в статті точно і лаконічно викладені думки,щодо до проблем використання комп’ютерних технологій.Адже для нас як для вчителів це дуже важливо,тому що ми маємо вміти користуватися нинішніми інформаційними технологіями.В статті висвітлюється думка,щодо розширення можливостей за допомогою вміння користуватися ПК.Також автор пропонує нам ряд позитивних ознак,при користуванні студентів,вчителів і викладачів комп’ютерними технологіями.Але також є негативні ознаки це такі як:1) Недостатня кількість науково обґрунтованих програмних засобів навчального призначення;
    2) Відсутність предметно орієнтованих методик застосування засобів ІКТ в навчальній діяльності.
    Отже,стаття цінна для працівників освіти та студентів.

  2. В даній статті чітко вказані оновлення та поширення інформаційно комп’ютерних технологій та ряд проблем по використанню цих технологій. Для вчителів важливо на даний час вміти користуватися теперішніми інформаційними технологіями. Автор
    чітко визначив можливості використання комп’ютерно-орієнтованих технологій у навчанні.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *