Дата зміни інформації:

Нагожук Н. М. ЗАГАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

 студентка 4 курсу

 відділення дошкільної і початкової освіти

 Уманського гуманітарно-педагогічного

 коледжу ім. Т.Г. Шевченка

 Науковий керівник:

 Шимкова Юлія Миколаївна

У сучасних умовах велика роль у всьому світі приділяється інформатизації навчального процесу, провадженню й поширенню нових інформаційних технологій навчання, формуванню основ інформаційної культури учнів, їхній підготовці до життя в сучасному інформатизованому суспільстві [1].

Навчальними планами передбачено дисципліни, що забезпечують підготовку учнів до використання комп’ютерної техніки, проте, як свідчать наші спостереження, учні недостатньо володіють персональними комп’ютерами. Тому доцільно, як на нашу думку, якомога частіше застосовувати ПК не лише на спеціальних заняттях, а й у процесі викладання навчальних дисциплін з основ технології, трудового навчання, що дає можливість використовувати комп’ютер як засіб навчання і як об’єкт вивчення.

Вагомою проблемою введення інформатики у початкову школу є також неготовність вчителів до використання інформаційних та комунікаційних технологій у своїй професійній діяльності [4].

На перешкоді стає те, що вчителі початкових класів не вміють працювати з новими інформаційними і комунікаційними технологіями та не розуміють, як їх можна використовувати на уроках різних предметів. Сучасні соціальні умови підвищують вимоги до професійного рівня спеціаліста, націлюють на формування особистості ініціативної, самостійної, наділеної творчим мисленням. Гостро стоїть проблема розвитку творчих здібностей особистості, творчої уяви, інтуїтивного мислення, оригінальних способів дії, відходу від шаблонів.

У зв’язку з цим, в останні роки й почався перехід від традиційної системи освіти, що вже не задовольняє потреб людини і суспільства, до нової. Для того, щоб розробляти інноваційні методики перш за все необхідно аналізувати зміст дисципліни, вдосконалювати його, визначати зв’язки з іншими дисциплінами [4].

Підвищення кваліфікації сучасного вчителя передбачає активне реконструювання свого професійного середовища, суб’єктну позицію щодо власної трудової діяльності. Це, у свою чергу, є неможливим без вільного володіння потенціалом нових технологій навчання, серед яких провідною є створення навчальних середовищ різного типу. Учені виділяють серед них освітні середовища (мінімальна одиниця – школа), єдині часово-просторові навчальні середовища (тренінг), віртуальні середовища (на основі Інтернету), а також розподілені комплексні середовища дистанційного навчання.

Основною причиною недостатнього використання інформаційних технологій, як засвідчили проведені бесіди та анкетування, є недостатнє забезпечення комп’ютерною технікою, програмним забезпеченням, а також відсутні методичні розробки з використання ПК. Розробка методики застосування новітніх технологій в процесі технологічної діяльності учнів стане засобом підвищення продуктивності праці у всіх сферах діяльності людини [2].

 Школа незалежної України переживає неоднозначний процес становлення відходу від уніфікації до стандартизації навчально-виховного процесу. В зв’язку з цим переосмислюються цінності, долаються консерватизм і стереотипи мислення.

Стрімкий розвиток виробництва, різноманітної техніки – це одна з характерних прикмет сучасного періоду розвитку суспільства. День за днем розробляються нові технології, за якими виготовляються вдосконалені технічні об’єкти. Розвиток всіх сфер виробництва неможливий без підготовки кваліфікованих кадрів, а це в свою чергу залежить від рівня загальної і спеціальної освіти.

 Список використаних джерел

  1. Биков В.Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти : монографія / В.Ю. Биков. – К. : Атіка, 2009. – 684 с.
  2. Гончаренко С.У. Український педагогічний енциклопедичний словник. Видання друге, доповнене і виправлене – Рівне: Волинські обереги, 2011. – 522 с.
  3. Коваль Т.І. Підготовка викладачів вищої школи: інформаційні технології у педагогічній діяльності: навч.-метод. посіб. / Т.І. Коваль. – К. : Вид. центр НЛУ, 2009. – 380 с.
  4. Павлюк Р.О., Сучасні стратегії інформатизації навчально-виховного процесу початкової школи [Електронний ресурс]. – Режим доступу. – http://www./20_PNR_2010/Pedagogica/70281.doc.htm

4 Replies to “Нагожук Н. М. ЗАГАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ”

  1. oleksandra.vendyuk says:

    На мою думку стаття є дуже корисною для ознайомлення,адже в ній автор обгрунтовує загальні проблеми інформатизації наукового процесу у початковій школі.Основною думкою даною статті і те з чим я погоджуюся і хочу запам’ятати є ця думка: “сновною причиною недостатнього використання інформаційних технологій, як засвідчили проведені бесіди та анкетування, є недостатнє забезпечення комп’ютерною технікою, програмним забезпеченням, а також відсутні методичні розробки з використання ПК. Розробка методики застосування новітніх технологій в процесі технологічної діяльності учнів стане засобом підвищення продуктивності праці у всіх сферах діяльності людини”.

  2. У початковій школі викладається предмет ,,Сходинки до інформатики”. З власного досвіду знаю, що дітей з 2 класу потрібно навчати. Але, перш за все, викладання інформатики в початковій школі має здійснювати тільки вчитель інформатики у початкових класах. Він буде знати індивідуальний підхід до дітей. Потрібно обов’язково проглядати вимоги до засвоєння знань учнів. На мою дуику, потрібне викладання інформатики в початкових класах.

  3. Анастасія says:

    Цілком можна погодитись з автором статті, що в сучасному світі жодна освічена людина не може обійтися без використання комп’ютерних технологій. Звичайно, що навчання вмінню ними користуватись повинне бути вже в початкових класах ЗОШ. Але, дійсно, як зазначає автор, що існує ряд проблем які ускладнюють цю ситуацію: це і недостатнє комп’ютерне забезпечення, і некомпетентність вчителів і нечасте використання інформаційних технологій при вивченні різних предметів. Ця проблема є актуальною в даний час і потребує вирішення. Тому, безперечно необхідно саме сьогодні приділити особливу увагу підготовці кваліфікованих кадрів, що залежить від рівня загальної та спеціальної освіти. Саме в цьому напрямку потрібно рухатись — в удосконаленні якості освіти.

  4. Я вважаю ,що стаття є дуже корисною для ознайомлення,адже в ній автор обгрунтовує загальні проблеми інформатизації наукового процесу у початковій школі.Основною думкою даною статті і те з чим я погоджуюся і хочу запам’ятати є ця думка: “сновною причиною недостатнього використання інформаційних технологій, як засвідчили проведені бесіди та анкетування, є недостатнє забезпечення комп’ютерною технікою, програмним забезпеченням, а також відсутні методичні розробки з використання ПК. Розробка методики застосування новітніх технологій в процесі технологічної діяльності учнів стане засобом підвищення продуктивності праці у всіх сферах діяльності людини”Я б ще хотіла додати що сьгодні жодна освчена людине не обільдеться без компютиризації

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *