Дата зміни інформації:

Павловська Ю. В. ТЕСТОВИЙ САМОКОНТРОЛЬ ЗНАНЬ

Павловська Ю. В.

V курс фізико-математичний факультет

Ткачук Галина Володимирівна, канд. пед. наук, доц.

Уманський державний педагогічний  університет імені Павла Тичини

М. Умань

 Останнім часом тестові технології набувають все більшого розповсюдження в освіті. З 2008 р. в Україні запроваджено обов’язкове зовнішнє незалежне оцінювання знань випускників шкіл – абітурієнтів вищих навчальних закладів. Багато університетів впроваджують у практику тестування як один з основних засобів проведення проміжного та підсумкового контролю знань студентів.

На відміну від інших способів контролю, тести дають змогу забезпечити стандартизацію змісту контролю, умов його проведення і процедури оцінювання результатів. Отже, тестовий метод контролю принципово може забезпечити об’єктивність, валідність і точність контролю результатів навчального процесу. Ще однією позитивною стороною тестування є можливість реалізації за допомогою комп’ютерних технології та комп’ютерної обробки результатів і використання статистичних методів оцінки. Тести дають стандартизовані оцінки – це дозволяє широко використовувати при обробці їхніх результатів електронно-обчислювальну техніку, математичні і статистичні методи. Сьогодні на ринку програмного забезпечення пропонується велика кількість найрізноманітніших комп’ютерних систем тестових завдань. Зокрема система тестових завдань може бути реалізована:

–         за допомогою інструментальних оболонок, призначених саме для створення і проведення тестування (MyTest, HyperTest, Test-W2, Hot Potatoes, Braіnbench та ін.);

–         в межах оболонки для створення певних засобів навчання  (наприклад, електронний підручник eXe learning)

І.П.Підласий відмічає: «Контроль як своєрідний метод навчання повинен мати яскраво виражену навчальну, розвиваючу направленість, поєднуватися з самоконтролем, бути необхідним і корисним насамперед самому учневі» [1, с.76].

За допомогою тестових завдань учні можуть здійснювати самоконтроль знань з певного предмету. Самоконтроль спрямований на формування вміння усвідомлено регулювати власну навчальну діяльність, удосконалювати її, запобігати помилкам і неточностям. Саме за допомогою тестів учневі найзручніше здійснювати самоперевірку. Вчитель може проводити  поточну та підсумкову атестацію результатів навчальної діяльності учнів. Використання методу тестового контролю дає змогу значно підвищити відповідальність учнів за результати своєї діяльності, скоригувати дії вчителя від трансляції знань і способів діяльності до проектування індивідуальної траєкторії розвитку учня[2].

Систематично використовуючи тести в якості самоконтролю знань з інформатики, вчитель привчає учнів до усвідомленого виконання завдань на всіх етапах засвоєння навчального матеріалу.

Система тестових завдань, призначена для самоконтролю знань є ефективним засобом підвищення рівня успішності учнів, що безпосередньо впливає на:

–         розвиток вмінь учнів планувати, організовувати, корегувати власну навчальну діяльність, усвідомлення значимості самостійної роботи в процесі оволодіння знаннями, вміннями і навичками;

–         вироблення потреби в діагностуванні фактичного рівня володіння навчальним матеріалом;

–         підвищенні інтересу до дисципліни, що вивчається.

Тестовий самоконтроль спрямований на педагогічну допомогу учням в організації контролюючої діяльності в ході їх позааудиторної самостійної роботи; створення сприятливого психологічного клімату,  що підвищує інтерес до вивчення навчальної дисципліни, позитивної мотивації навчання і підвищення успішності учнів; здійснення індивідуального підходу в ході корекційної роботи з учнями за результати тестового самоконтролю.

Розроблена система тестових завдань для самоконтролю учнів реалізована в ППЗ для створення електронного підручника eXe learning дозволяє об’єктивно, надійно й валідно виміряти рівень навченості учнів і використати результати діагностики в навчальному процесі як вчителеві так і учневі.

Нами запропонована методика організації тестового самоконтролю, що значною мірою активізує начальну діяльність та підвищує рівень успішності учнів, про що свідчать дані проведеного експерименту.

 Список використаних джерел

  1. Пидласый И.П. Педагогика. / И.П.Пидласый. –М.: Просвещение, 1996. – С.208.\
  2. Чайка В. М. Основи дидактики : навч. посіб. / В. М. Чайка. – К.: Академвидав, 2011. – 238 с.
  3. Терехина В.Ю.  Автоматизированный тестовый самоконтроль знаний как средство активизации учебной деятельности студентов: На примере учебной дисциплины “Информатика” автореф. дис. Канд. пед. наук: спец. 13.00.08 / Терехина Виктория Юрьевна. –  Москва, 2006. – 164

15 Replies to “Павловська Ю. В. ТЕСТОВИЙ САМОКОНТРОЛЬ ЗНАНЬ”

  1. Людмила Прохорова says:

    Сподобався виклад у статті автором.Підтримую думку у ефективності тесту самоконтролю знань,так як сама брала участь у цьому оцінюванні,та отримала лише хороший вплив на розвиток розумових здібностей.

  2. alvina1997@ua says:

    На власному досвіді дізналася, що тестовий контоль не є ефективним засобом перевірки знань. Тому що учні, які нічого не знають можуть отримати гарні бали , а ті хто багато готувалися, хвилюються, можуть отримати гірші бали.

  3. PetlovanaAgeenko says:

    Не зовсім погоджуюся зі статтею. Наприклад, взяти до уваги написання незалежного тестування. Не знаючи базисного матеріалу, можна з легкістю навмання поставити варіанти відповідей. Знаю, що такою “системою” користувалися декілька знайомих. І навіть мали змогу вступити до ВНЗ.

  4. svetlichna-tsyrlina says:

    Не погоджуємося з автором. Адже значно краще перевіряти набуті знання з дисципліни за допомогою розгорнутих відповідей. Тести можна просто вгадати.

  5. lilia-ira says:

    Тести – це зручний і швидкий спосіб перевірки знань.
    Тому я підтримую автора і повність з ним згодна.

  6. Олена Кривошея says:

    На мою думку,що перевірити знання портібно використовувати тести і розгорнуту письмову відповідь на поставлені питання.Тестовий контроль можна використовувати як один із видів конторолю знань,але його не потрібно виключати.

  7. Я не погоджуюся з вашою думкою, про те що на відміну від інших способів контролю, тести дають змогу показати високий рівень знань! А знаєте чому? Тому що, тести можна пройти й не знаючи нічого про той предмет, з якого проходиш тестування, просто кажуть “повезло”, адже так буває, і це не рідкість в наш час.

  8. vitalinka says:

    Я вважаю, що тести можна викристовувати, після проходження декількох тем, щоб перевірити знання, але як було вже сказано вище, вони не є ефективними під час підсумкового контролю.

  9. natalia_fox says:

    По-перше,в самій статті наявні граматичні помилки.По-друге,не висвітлено ,на мою думку,взагалі питання про психологічне навантаження під час виконання тестів,що є важливим!По-третє,вважаю,що тести-це робота,яка не може відобразити в повному обсязі знання індивіда.Причина криється в тому,що відмінник у навчанні може виконати роботу погано,а двійошник просто відгадати вірну відповідь,як це часто буває і на ЗНО.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *