Дата зміни інформації:

Кириченко О.А.: “СИСТЕМИ ПІДТРИМКИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В УКРАЇНІ ТА СВІТІ”

студентка 4 курсу ВПО Уманського

гуманітарно-педагогічного коледжу ім. Т.Г. Шевченка

В умовах реформування вищої освіти в Україні впроваджуються нові форми навчання, серед  яких – дистанційне навчання. Так, відомий учений А. Хуторський вважає, що дистанційна освіта здійснюється з переважанням у навчальному процесі дистанційних технологій, а також інформаційних ресурсів і освітніх масивів мережі Інтернет. Зокрема дистанційне навчання, на думку автора, здійснюється за допомогою засобів телекомунікацій, за якими суб’єкти навчання (учні, педагоги, тощо) віддалені у просторі й часі, здійснюють загальний навчальний процес, спрямований на створення ними зовнішніх освітніх продуктів і відповідних внутрішніх змін (приростів) суб’єктів освіти [2]. Дистанційне навчання, на думку В. Кухаренка, Е. Полат та ін., визначено як різновид відкритого навчання з використанням комп’ютерних та телекомунікаційних засобів, що забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів та студентів на різних етапах навчання і самостійну роботу останніх із матеріалами інформаційної мережі, більшість з яких підготовлена викладачами [3].

Для реалізації дистанційної освіти розроблено різноманітні програмні засоби, що отримали загальну назву системи дистанційної освіти [1, c. 289]. Найбільш складною структурною системою дистанційного навчання є системи управління навчанням і контентом, що поєднують у собі систему управління процесом навчання і систему управління навчальним контентом [1]. Серед найпопулярніших систем дистанційної освіти можна назвати такі:

Moodle на наш час одна з найкращих систем розробки дистанційних курсів та підтримки дистанційного навчання. Зареєстровано більше ніж 41 600 сайтів з використанням цієї системи у 210 країнах світу. Багатомовна підтримка інтерфейсу, у тому числі і української мови. Використовується багатьма навчальними закладами України, як система підтримки дистанційного, заочного та очного навчання (використовується в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини).

OLAT – друга за функціональністю система підтримки дистанційного навчання. Зареєстровано 150 інсталювань у 32 країнах світу. На жаль, ще нема підтримки у інтерфейсі середовища української мови. Є підтримка російської мови, були спроби встановлення цієї системи в Україні.

ATutor – вільно поширюване середовище розробки дистанційних курсів та підтримки дистанційного навчання, для вчителів, викладачів, підприємців та академічних досліджень. Середовище адаптовано більше ніж 40 мов, у тому числі є українська. На даний час зареєстровано більше ніж 40 500 інсталювань цієї системи. Використовується в декількох вищих навчальних  закладах України (у тому числі, використовується у Тернопільському державному технічному університеті імені Івана Пулюя).

ILIAS – на сайті виробника зареєстровано більше ніж 160 інсталювань цього середовища у 20 країнах світу. Більша частина – країни Західної Європи. Також є інсталювання ILIAS і в Україні (використовується у Київському національному університеті ім. Т.Шевченко). Інтерфейс переведено на українську та російську мови, але неповністю.

Отже, можна зробити висновок, що для підтримки дистанційного навчання у вищому навчальному закладі можна використовувати безкоштовні, вільно поширювані системи створення дистанційних курсів такі як Moodle, ATutor, Ilias, Olat.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Сисоєва С.О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчально-методичний посібник / Сисоєва С.О.; НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. –К.: ВД «ЕКМО», 2011. – 320 с
  2. Хуторской А.В. Дистанционное обучение и его технологии [Электронный ресурс] / А.В. Хуторской // Интернет-журнал «Эйдос». – 2005. – Режим доступа : http://www/eides.ry/jornal/2005/0910–18.htm
  3. Кухаренко В. М. Дистанційне навчання: Умови застосування. Дистанційний курс: навч. посіб. / В.М. Кухаренко, О.В. Рибалко, Н.Г. Сиротинко; за ред. В. М. Кухаренка. – 3-е вид. – Х.: НТУ «ХПІ»: Торсінг, 2002. – 320 с.

2 Replies to “Кириченко О.А.: “СИСТЕМИ ПІДТРИМКИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В УКРАЇНІ ТА СВІТІ””

  1. stecenko-nm says:

    Безкоштовне програмне забезпечення дистанційного навчання має ряд значних переваг. Цікаво було б узнати, яку систему підтримки дистанційного навчання Ви використовуєте у своєму навчальному закладі і чому саме цю систему.

  2. Дистанційне навчання є прогресивною галуззю освіти і є дуже актуальною на сьогоднішній день, та ще більше в майбутньому. Кількість людей постійно збільшується і не всі можуть собі дозволити навчатися в аудиторіях, класах. В Україні вже достатньо багато прикладів впровадження цих систем, що є дуже добре)))

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *