Дата зміни інформації:

Горбатюк Л.В.: “ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСІВ GOOGLE ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ”

студентка 3 курсу заочного відділення

Уманського гуманітарно-педагогічного коледжу ім. Т.Г. Шевченка

Керівник: Шимкова Ю.М.

Дистанційна освіта є однією з форм навчання, визнаних в Україні, що запроваджується з 2000 року. Під дистанційною освітою мається на увазі комплекс освітніх послуг, що надаються віддаленим від навчального закладу студентам за допомогою спеціалізованого інформаційно-освітнього середовища, яке базується на засобах обміну навчальною інформацією за допомогою сучасних телекомунікаційних технологій [2].

Сьогодні вже стало загальновизнаним, що для досягнення особистого успіху в сучасному суспільстві на передній план виходять уміння використовувати накопичені людством знання, знаходити і критично оцінювати потрібну інформацію, працювати в команді, організовувати проектну діяльність тощо.

Сервіси Google орієнтовані на мережеву взаємодію людей, і для освіти в цьому середовищі існують важливі можливості для спілкування і співпраці. Середовище сучасних мережевих сервісів дає можливість створювати навчальні ситуації, в яких учні та студенти можуть освоювати й відпрацьовувати навички, необхідні в XXI столітті [3]:

  • інформаційна грамотність – вміння шукати інформацію, порівнювати різні джерела, розпізнавати потрібну інформацію;
  • медійна грамотність – здатність розпізнавати і використовувати різні типи медіа-ресурсів;
  • організаційна грамотність – здатність планувати свій час і час своєї групи; розуміння взаємозв’язків, що існують між людьми, групами, організаціями;
  • комунікативна грамотність – навички ефективного спілкування та співпраці;
  • продуктивна грамотність – здатність до створення якісних продуктів, використання адекватних засобів, планування.

Крім пошукової системи, сайт www.google.com надає багато безкоштовних сервісів. На сайті Google представлені мережеві сервіси для спільної творчої діяльності: пошук даних, класифікація, спільне редагування, мультимедійна творчість тощо. Українською мовою доступні такі сервіси компанії:

Електронна пошта Gmail – безкоштовна електронна пошта з великим обсягом місця для збтрання повідомлень, із доступом по РОР3 і зручним інтерфейсом;

Пошук книг Google BookSearch – здійснює повнотекстовий пошук по книгах, відцифрованих компанією Google;

Науковий пошук Google Scholar – сервіс для пошуку наукових джерел: статей, книг, диоертацій, опублікованих різними організаціями та професійними спільнотами;

Пошук за зображеннями Google Images – сервіс пошуку картинок у пошуковій системі Google;

Онлайн-сховище Google Drive з документами Google – хмарне середовище із можливістю онлайн-перегляду безлічі типів файлів. Є можливість створення та редагування документів Word, Excel, PowerPoint, наявна інтеграція з безліччю інших програм;

Калькулятор Google – сервіс для розрахунків, вбудований у рядок пошуку.

Чат Google Hangouts – обмін миттєвими повідомленнями, відеозв’язок і голосовий зв’язок (аналог Skype);

Перекладач Google Translate – система статистичного машинного перекладу слів, текстів, фраз, веб-сторінок між будь-якими парами мов;

Календар Google — онлайновий сервіс для планування зустрічей, подій і справ із прив’язкою до календаря; можливе спільне використання календаря групою користувачів;

Записник Google Keep – можливість створення нотатків у формі тексту, списку, фото або звуку [2].

Блог Google Blogger – створення блогу, опис, конструювання зовнішнього вигляду, додавання гаджетів, класифікація записів, додавання посилань на інші блоги, коментування записів, підписка на новини.

Освоєння сервісів Google істотно полегшується тим, що більшість із них мають подібну організацію і, оволодівши принципами роботи її можливостями одного із сервісів, наприклад, документів, можна застосувати ці знання для вивчення наступних сервісів (таблиць, презентацій, форм) [3].

Також можна виділити наступні причини для використання сервісів Google при створенні матеріалів для дистанційного навчання: простота у використанні; обов’язкова авторизація; безкоштовність; відкритість; адаптація та сумісність (браузери); широта можливостей; навчання (довідка); оригінальність, «власне обличчя, стиль»; мовна політика (багатомовність); помірні та реальні технічні вимоги до ПК; компактність та універсальність.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Гайсенюк В. Сервіси Google для вчителя //Інформатика. – 2014. – №13 (685) – с. 10-11
  2. Дистанційна освіта. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://pravotoday.in.ua/ua/career/jur-education/ukraine/remote/
  3. Балик Н.Р., Шмигер Г.П. Технології Веб 2.0 в освіті. Навчальний посібник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2011. – 128 с.

4 Replies to “Горбатюк Л.В.: “ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСІВ GOOGLE ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ””

  1. Ткачук Галина Володимирівна says:

    Google дійсно зробив великий крок у організації різних сервісів, які використовують не тільки в освітній галузі, але в особистому житті. Підтримую автора в його творчих ідеях використовувати ці сервіси в навчальній діяльності.

  2. tanya_bond says:

    Google Scholar – “Стоячи на плечах гігантів!” Хороший ресурс для навчання і пізнання дійсності. Підтримую автора!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *