Дата зміни інформації:

Торган-Сінченко Т.М.: “ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІЙ РОБОТІ ВЧИТЕЛЕМ ГЕОГРАФІЇ”

вчитель географії та історії

Підгороднянської ЗОШ І-ІІІ ст..

Первомайського району Миколаївської області

Стрімкий розвиток інформаційних технологій, що відбувається постійно, сприяє активізації процесу віртуалізації світового освітнього простору і викликає необхідність перегляду та впровадження сучасних методів і засобів у навчальний процес. В умовах інформаційного суспільства ширшою стає мережа соціальних сервісів і як результат поширення віртуальних освітніх, навчальних і соціальних мереж, які об’єднують людей навколо спільних інтересів або цінностей, утворюючи певну соціальну групу користувачів та задовольняючи їх потреби.

Слід пам’ятати, що віртуальні соціальні мережі є порівняно новим явищем, яке здобуло всесвітню популярність в останні кілька років, тому в даний момент вони переживають не лише стадію піку популярності, але й стадію швидкого розвитку. Проаналізуємо найбільш популярні мережі серед молоді – «Вконтакті» та «Фейсбук».

ВКонтакті (http://). Створена у 2006 р. та стала першою за популярністю на території Білорусії, другою – в Росії і третьою – в Україні. Більшість сервісів є подібними до сервісів мережі Фейсбук. Цією мережею користуються навчальні заклади, розміщуючи в розклад занять, навчальні завдання тощо. В мережі утворено чимало тематичних груп з учнів та випускників окремих навчальних закладів, групи з учнів окремих класів, членів гуртків, учасників позашкільних формальних та неформальних об’єднань (ці групи можуть бути закритими і відкритими). Сформовано безліч груп-зустрічей з метою запрошення на зустрічі однокласників, студентів, колег, однодумців. В подальшому на цих сторінках розміщають фотографії, звіти, відеоролики, відзняті на цих зустрічах, мультимедійні слайд-шоу про проведення зустрічей. Значна частина користувачів є школярами та студентами.

Фейсбук (http://www.facebook.com). Створена у 2004 р. в США і є однією з найбільших у світі віртуальних соціальних мереж. Світовою громадськістю цю мережу визначено як одну з найбільш популярних за програмним забезпеченням. Мережа постійно розширює свої функціональні можливості і додає нові сервіси. Більшість користувачів: студенти, молодь. Мережа надає можливість викладачам і вчителям вводити навчальні курси, а навчальним закладам створювати закриті корпоративні спільноти з конкретної цільової аудиторії.

Вважаємо, що розгляд можливостей віртуальних соціальних мереж, у найближчі роки є актуальним, оскільки відкриває перспективи щодо використання їх для навчальних цілей у повному обсязі.

У своїй навчальній роботі ми використовуємо сторінку соціальної мережі Вконтакте у таких випадках:

– спілкування з учнями для надання консультацій з важливих питань;

– запис домашнього завдання учням не тільки номер параграфа з підручника, а й завантажую на стіну посилання на тест чи вікторину;

– обмін документами: можна здати твір, реферат, есе в цифровому форматі, а це зменшує затрати часу на їх перевірку, можна визначити оригінальність роботи, спеціальними програмами, наприклад «Антиплагіат» чи списаний/скачаний реферат з Інтернету;

– завдяки цьому сервісу переглядаємо навчальні відеозаписи (з учнями) розміщені в мережі, а також додаємо свої.

Загальновідомо, що Інтернет швидко ввійшов у повсякденне життя підлітків і юнацтва, проте, поки ще не став підтримкою у навчанні, а тому учнів і студентів бажано навчати використовувати його наявні переваги. Це і є завдання освіти, освітніх і професійних спільнот. Збільшуючи об’єми професійної та духовної інформації в Інтернеті, відкриваючи доступ до цих ресурсів тим, хто навчається, залучати їх вже на створені освітніми установами, навчальними закладами, професійними спільнотами інформаційні майданчики, можна досягнути відповідної реакції від молоді, збудити масовий інтерес, створюючи моду на культуру і працю .

Підсумовуючи викладене вище, зазначимо позитивні аспекти використання віртуальних соціальних мереж для навчальних цілей:

1) у віртуальних навчальних групах створено умови для всіх учасників самостійно або спільно створювати мережний навчальний контент;

2) доступ до віртуальних соціальних мереж можливий у будь який час та з будь-якого пристрою (персональний комп’ютер, нетбук, ноутбук, мобільний телефон, планшет, смартфон тощо) підключеного до мережі Інтернет;

3) контроль з боку вчителя в Інтернеті створює умови для безперервності навчального процесу;

4) засвоєнню навчального матеріалу сприяє поєднання індивідуальних і групових форм роботи;

5) перевірка вчителем учнівських робіт у цифровому форматі створює умови для об’єктивної оцінки результатів роботи і для зменшення витрат часу вчителя.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *