Дата зміни інформації:

Чугай Т. В.: “ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО ПОСІБНИКА ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ІНФОРМАТИКИ”

вчитель інформатики Родниківської

ЗОШ І-ІІІ ім. Т.Г. Шевченка

Ефективність використання електронного посібника на уроках інформатики залежить не тільки від якісно підібраного матеріалу та вдало організованої його структури. Одним з вирішальних факторів є вміння вчителя правильно ввести готовий продукт в структуру уроку, щоб використати всі його можливості, та водночас не обтяжити навчальний матеріал.

Навчально-пізнавальна діяльність учнів при роботі з електронними посібниками з інформатики може бути організована в наступних напрямках:

– послідовне або вибіркове опрацювання теоретичного матеріалу;

– закріплення навчального матеріалу, який вивчається традиційними методами;

– опанування змісту явищ і процесів за допомогою імітаційного комп’ютерного моделювання;

– закріплення вивченого матеріалу за допомогою спеціально розробленої тестової системи;

– перевірка умінь та навичок розв’язування задач;

– виконання віртуальних лабораторних робіт;

– підготовка до використання реальних лабораторних робіт;

– перегляд довідкової інформації (робота з довідковою системою, інформаційно-пошуковою системою, базою даних) [1, 40].

З електронним посібником на уроках інформатики можливі такі форми роботи:

– вивчення  (або повторення) теми заняття.

– застосування мультимедійних засобів (презентацій).

– використання мережі Інтернет для науково-дослідних та практичних завдань.

– проведення опитувань, тестувань, тематичного оцінювання.

– самостійна робота учнів.

Електронний посібник, який охоплює весь курс, окрему тему, чи кілька тем, може використовуватися на уроках різного типу.

В загальному можна виділити такі позитивні аспекти застосування електронного посібнику на уроках засвоєння нових знань з інформатики та під час самостійної роботи учнів:

– полегшує розуміння навчального матеріалу за рахунок інших, ніж у друкованій навчальній літературі, способів подачі матеріалу: індуктивний підхід, вплив на слухову і емоційну пам’ять;

– допускає адаптацію відповідно до потреб учня, рівня його підготовки, інтелектуальних можливостей;

– надає можливості для самоперевірки на всіх етапах роботи;

– виконує роль вчителя, надаючи необмежену кількість роз’яснень, повторень, підказок та інше [2, 30].

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Вербицька  С.І. Використання електронних засобів навчального призначення// Педагогічні науки: збірник наукових праць. – №52. – 2010 – С. 36-47.
  2. Корбут  ОГ.  Електронний посібник як елемент освітнього середовища// Педагогічні науки: збірник наукових праць. – №51. – 2010 – С. 24-46.

2 Replies to “Чугай Т. В.: “ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО ПОСІБНИКА ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ІНФОРМАТИКИ””

  1. Ткачук Галина Володимирівна says:

    Цікаві ідеї щодо використання електронного посібника. А який електронний посібник використовується у Вас на уроках?

  2. Сергій says:

    Це корисна технологія для навчання, адже учнів можна зацікавити новими технологіями, тому що коли все різнокольорове і багато різних цікавих схем дітям буде набагато цікавіше під час проведення уроку відповідно полегшиться сприймання нового матеріалу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *