вчитель інформатики Родниківської
ЗОШ І-ІІІ ім. Т.Г. Шевченка
Ефективність використання електронного посібника на уроках інформатики залежить не тільки від якісно підібраного матеріалу та вдало організованої його структури. Одним з вирішальних факторів є вміння вчителя правильно ввести готовий продукт в структуру уроку, щоб використати всі його можливості, та водночас не обтяжити навчальний матеріал.
Навчально-пізнавальна діяльність учнів при роботі з електронними посібниками з інформатики може бути організована в наступних напрямках:
– послідовне або вибіркове опрацювання теоретичного матеріалу;
– закріплення навчального матеріалу, який вивчається традиційними методами;
– опанування змісту явищ і процесів за допомогою імітаційного комп’ютерного моделювання;
– закріплення вивченого матеріалу за допомогою спеціально розробленої тестової системи;
– перевірка умінь та навичок розв’язування задач;
– виконання віртуальних лабораторних робіт;
– підготовка до використання реальних лабораторних робіт;
– перегляд довідкової інформації (робота з довідковою системою, інформаційно-пошуковою системою, базою даних) [1, 40].
З електронним посібником на уроках інформатики можливі такі форми роботи:
– вивчення (або повторення) теми заняття.
– застосування мультимедійних засобів (презентацій).
– використання мережі Інтернет для науково-дослідних та практичних завдань.
– проведення опитувань, тестувань, тематичного оцінювання.
– самостійна робота учнів.
Електронний посібник, який охоплює весь курс, окрему тему, чи кілька тем, може використовуватися на уроках різного типу.
В загальному можна виділити такі позитивні аспекти застосування електронного посібнику на уроках засвоєння нових знань з інформатики та під час самостійної роботи учнів:
– полегшує розуміння навчального матеріалу за рахунок інших, ніж у друкованій навчальній літературі, способів подачі матеріалу: індуктивний підхід, вплив на слухову і емоційну пам’ять;
– допускає адаптацію відповідно до потреб учня, рівня його підготовки, інтелектуальних можливостей;
– надає можливості для самоперевірки на всіх етапах роботи;
– виконує роль вчителя, надаючи необмежену кількість роз’яснень, повторень, підказок та інше [2, 30].
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
- Вербицька С.І. Використання електронних засобів навчального призначення// Педагогічні науки: збірник наукових праць. – №52. – 2010 – С. 36-47.
- Корбут ОГ. Електронний посібник як елемент освітнього середовища// Педагогічні науки: збірник наукових праць. – №51. – 2010 – С. 24-46.
Цікаві ідеї щодо використання електронного посібника. А який електронний посібник використовується у Вас на уроках?
Це корисна технологія для навчання, адже учнів можна зацікавити новими технологіями, тому що коли все різнокольорове і багато різних цікавих схем дітям буде набагато цікавіше під час проведення уроку відповідно полегшиться сприймання нового матеріалу.