Дата зміни інформації:

Головач Ю.М. САЙТ МЕРЕЖНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО СПІВТОВАРИСТВА «НАЧАЛКА» ЯК ЗАСІБ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

ІV курс, факультету початкової освіти

Керівник: Хміль Н.А., канд. пед. наук, доцент

Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія»
Харківської обласної ради, м. Харків

Сучасний учитель постійно відчуває потребу спілкування з колегами, обміну досвідом, консультацій з фахівцями не лише всередині свого колективу або регіону, а й із зарубіжними колегами. Глобальні зміни, що пов’язані з процесом інформатизації, пред’являють нові вимоги до організації професійної комунікації сучасного педагога.

Інтернет став невід’ємною частиною нашого життя, ми користуємося його ресурсами і можливостями в різних життєвих ситуаціях і з різними цілями. Інтенсивний його розвиток призвів до зміни форм і засобів спілкування між людьми. Електронна пошта, участь у чатах, форумах, тематичних відеоконференціях, семінарах сприяє віртуальному об’єднанню груп людей за інтересами. У мережі створюються професійні об’єднання і співтовариства, не виключенням є й співтовариства педагогів.

Мережна спільнота вчителів  – це база інформаційних ресурсів, це місце професійного мережевого спілкування і підвищення кваліфікації. Члени спільноти користуються спільними ресурсами та засобами, обговорюють форми й методи діяльності. До ресурсів спільноти належать не лише об’єкти та інформація, а й люди, які мають знання. Очевидно, що ресурси існують доти, доки існує спільнота [1; 2].

Значний внесок у дослідження проблем мережних педагогічних спільнот зробили Л. Володимирова, Н. Голобова, Н. Гончарова, Т. Коломієць, С. Литвинова,  В. Полякова, О. Сергєєв та інші. Поряд зі значною кількістю наукових праць ми пропонуємо визначити можливості сайтів мережних педагогічних спільнот для професійної комунікації вчителів початкової школи.

Проведений аналіз показав, що найбільш популярними серед них є: Интернет-государство учителей (http://intergu.ru/), Педсовет.org (http://pedsovet.su/), Открытый класс (http://www.openclass.ru/), Сеть творческих учителей (http://www.itn.ru/), ПроШколу.ру (http://www.proshkolu.ru/), Профессиональное сообщество педагогов «Методисты.ру» (http://metodisty.ru/), «Сетевое сообщество Началка»  (http://www.nachalka.com/about).

Проведене дослідження свідчить, що загальна структура цих сайтів та їх інформаційне наповнення є відносно типовими, тому визначимо та охарактеризуємо можливості, які вони надають для професійної комунікації на прикладі сайту «Сетевое сообщество Началка» (див. рис. 1).

12

Рис.1. Титульна сторінка сайту

Його метою є створення творчого майданчика, на якому цікаво спілкуватися, пізнавати нове, ділитися власним досвідом. Аналіз сайту показав, що для співтовариства вчителів початкової школи  відкриваються наступні можливості для професійної комунікації:

  1. Відкритість та загальний доступ до інформаційного наповнення сайту. Як результат спільної діяльності учасники спільноти мають можливість накопичувати значну кількість навчальних матеріалів, які будуть доступні усім користувачам.
  2. Створення власного віртуального навчального змісту. Для цього на сайті у спеціальних розділах розміщені інструкції щодо самостійного формування власного мережного контенту. Наприклад, можна організувати майстер-клас, інтернет-урок, урок із презентаційним супроводом.
  3. Оперативність доступу до спільної інформації та зручність і простота розміщення власної, що реалізується створенням власного віртуального кабінету.
  4. Обмін досвідом з учасниками спільноти. Для спільної діяльності і подальшого співробітництва з колегами на сайті надається можливість створювати власні блоги або організувати вебінари.
  5. Засвоєння нових форм роботи. На сайті надаються методичні рекомендації для тих хто бажає розробити та провести мережний навчальний проект. Крім цього можна прийняти участь уже в існуючих проектах, конкурсах, фестивалях, що відбуваються на цьому майданчику.

Отже, сайти мережних педагогічних співтовариств відіграють значну роль як засоби професійної комунікації вчителів, бо вони дають змогу доступу до інформаційного наповнення електронних ресурсів, створення власного віртуального навчального середовища, забезпечують оперативність доступу до спільної інформації та зручність і простоту розміщення власної, дозволяють обмінюватися досвідом один із одним, допомагають використовувати та удосконалювати методичні розробки педагогів різної категорії та різного нахилу.

Список використаних джерел

  1. Коломієць Т.Д. Мережеві педагогічні спільноти як ресурс професійного розвитку педагога [Електронний ресурс] / Т.Д. Коломієць // Режим доступу:http://www.nbuv.gov.ua/portal./soc_gum/Sitimn/2010_24/Merejevi_pedagogicni_spilnotu_ak_resurs_prof_rozvutku_pedagoga.pdf. – Заголовок з екрана.
  2. Хміль Н.А. Сучасні підходи до визначення поняття «мережне педагогічне співтовариство» / Н.А. Хміль // Сучасні тенденції розвитку інформаційних технологій в науці, освіті та економіці : матеріали VII Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Луганськ, 11–12 квіт. 2013 р.). – Луганськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2013. – С. 182-185.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *