Дата зміни інформації:

Кущева А.В. ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

III курс, фізико-математичний факультет

Жмуд О. В.

Уманський державний         педагогічний університет ім. Павла Тичини

Умань

В сучасному світі система освіти постійно розвивається, для неї характерні постійний саморозвиток та відновлення. Поряд з освітою розвиваються та вдосконалюються технології. Це сприяє розвитку дистанційного навчання.

Дистанційне навчання — сукупність сучасних технологій, що забезпечують доставку інформації в інтерактивному режимі за допомогою використання ІКТ (інформаційно-комунікаційних технологій) від тих, хто навчає (викладачів, визначних постатей у певних галузях науки, політиків), до тих, хто навчається (студентів чи слухачів) [1].

Офіційно термін “дистанційне навчання” визнали 1982 р., коли Міжнародна рада з кореспондентської освіти змінила свою назву на Міжнародну раду з дистанційного навчання [2].

В Україні поняття дистанційного навчання (ДН) належить до тих дидактичних понять, місце яких серед дидактичних категорій не є суворо визначеним. Цьому сприяла відсутність донедавна єдиної концепції ДН. Нині існують різні погляди на ДН – від його абсолютизації як нової універсальної форми навчання, спроможної змінити традиційну, до технології комплектування засобів і методів передачі навчальної інформації [2].

Дистанційне навчання є необхідним для студентів ВНЗ. В УДПУ імені Павла Тичини використовується навчально-освітнє середовище на платформі Moodle. На даній платформі відповідно до напрямків освітньо-кваліфікаційного рівня розміщено навчальні курси, які містять комплекси лекцій, практичних, лабораторних робіт. Окрім того, в курсах висвітлена і самостійна робота студентів. Досить вагомою перевагою даних ресурсів є тестовий контроль знань. В вміст електронного курсу також входять мультимедійні презентації лекцій, що неабияк полегшує засвоєння навчального матеріалу. Окрім того є і відеофранменти. А також варто відмітити ведення викладачем електроного журналу, де студенти завжди можуть побачити результати виконання своїх робіт  Такий вид навчання використовують студенти, що не мають змоги відвідувати заняття, оскільки опанувавши навчальний матеріал студент має можливість здати його в online – режимі.

Отже, підсумовуючи сказане, можна сказати що використання дистанційного навчання в навчальному процесі має безліч переваг. Перш за все це гнучкість  – студенти, що навчаються на заочній, дистанційній формі навчання або навчаються за індивідуальним планом, як правило не мають змоги відвідувати заняття, тож вони вибирають для навчання зручний для них час та місце; віддаленість – змога навчатись незалежно від місця розташування навчального закладу та місцезнаходження студента; паралельність – можливість поєднувати роботу з навчанням. Також електронне навчання вимагає від того хто навчається неабиякої самостійності, відповідальності та самоорганізації.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Дистанційне навчання [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/Дистанційне_навчання.

2.  Технології дистанційного навчання [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://pidruchniki.com/12090810/pedagogika/tehnologiya_distantsiynogo_navchannya

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *