Дата зміни інформації:

Нактініс Б.О. ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ОСВІТНІЙ СЕРВІС

ІІІ курс, фізико-математичний факультет

Жмуд О. В.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини 

Умань

В умовах швидкого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій та зростання вимог до якості освіти необхідним стає  процес адаптування та впровадження нових інформаційних сервісів на основі конкурентних технологій.

Хмарні технології являють собою  вільний спосіб доступу до зовнішніх обчислювальних інформаційних  ресурсів у вигяді сервісів, що надаються за допомогою мережі Інтернет. В умовах стрімкого розвитку сучасних інформаційних технологій та мережі Інтернет організації відходять від використання власного обладнання і програмного забезпечення в бік сервіс- орієнтованих технологій[1].

У наш час ці технології набувають все більшого значення у професійній діяльності вчителів загальноосвітніх навчальних  закладів. Пояснюють це, перш  за все, новими можливостями для представлення динамічних і актуальних, що базуються на Інтернет-технологіях, електронних додатків для освіти.

Хмарні технології (Cloud Computing)”— це парадигма, що передбачає віддалену обробку та зберігання даних. Хмара — сервер або мережа, де зберігаються дані та програми, що з’єднуються з користувачами через Інтернет. Хмарні технології дозволяють споживачам використовувати програми без установки і доступу до особистих файлів з будь-якого комп’ютера, що має доступ в Інтернет.

“Хмара” відкриває новий підхід до обчислень, при якому ані обладнання, ані програмне забезпечення не належать підприємству. Замість цього провайдер надає замовнику вже готовий сервіс [2].

Сучасні технології дозволяють не купувати дороге програмне забезпечення для установки на комп’ютер, можна розгортати хмарну інфраструктуру і мати доступ до неї з будь-якого місця, з будь-якого обладнання, підключеного до Інтернету. Слід зазначити, що доступ до хмари можуть мати одночасно тисячі людей, що мають права доступу.

Загальною перевагою для всіх користувачів хмарних технологій є те, що отримати доступ до «хмари» можна не лише з ПК чи ноутбука, але також з нетбука, смартфона, планшета, тому що головною вимогою для доступу є наявність Інтернету, а для роботи програмного забезпечення «хмари» використовуються потужності віддаленого серверу.

Окрім очевидних переваг на користь використання хмарних технологій, доцільно відмітити і деякі недоліки. Основним недоліком є їх невелике поширення, проте дані технології лише починають поширюватись в Україні. Також одним з суттєвих недоліків інколи зазначають необхідність доступу до швидкісного Інтернету. Стрімке збільшення кількості Інтернет – провайдерів та постійне покращення якості Інтернет – послуг мали б вирішити цю проблему, проте можуть виникнути перебої у роботі чи неполадки у провайдерів, що може призвести до зупинки роботи відділів чи цілих підприємств на незначний час [2]. Також до недоліків хмарних обчислень можна віднести обмежену функціональність програмних забезпечень при роботі з ними через Інтернет.

Український хмарний ринок, на відміну від ринків США чи ЄС, нині знаходиться у фазі розвитку – формування попиту і акумулювання первинного досвіду споживання хмарних  рішень.

На даний час спостерігається поступова міграція освітніх сервісів за допомогою сучасних інформаційно-кумунікаційних технологій та інформаційних ресурсів в хмару, що  згодом приведе до  стрімкого впровадження цих сервісів в освіту і соціальну сферу.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Хмарні технології [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://j.parus.ua/ua/358.

2. Ю. І. Корольова Переваги та недоліки використання хмарних технологій підприємствами України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.bsfa.edu.ua/files/konf2013/62.pdf.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *