Дата зміни інформації:

Ковбель О. О. ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

ІV курс, фізико-математичний факультет

викладач  І.М. Білятинська

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Збільшення розумового навантаження на уроках математики змушує замислитися над тим, як підтримати інтерес учнів до досліджуваного матеріалу. Виникнення інтересу до математики у значної кількості учнів залежить більшою мірою від методики її викладання, від того, наскільки вміло буде побудована навчальна робота. Необхідно подбати про те, щоб на уроках кожен учень працював активно і захоплено.

На сьогоднішній день активно розвиваються  інформаційні технології які впроваджуються у різні сфери життя,  у зв’язку з цим все більшої актуальності набуває формування інформаційної культури сучасних школярів. Уроки з комп’ютерною підтримкою викликають велику зацікавленість учнів, тому їх треба активно використовувати у навчальному процесі. Одним із предметів, де використовується комп’ютер являється математика.

Комп’ютер допомагає розвивати розумові здібності учнів: швидкість мислення, пам’ять, уміння переключати увагу. На даний момент, сучасний учитель повинен нести учням не просто нові знання, а новий тип оволодіння інформацією, він повинен виступати не в ролі розповсюджувача інформації, а в ролі консультанта, порадника, іноді навіть колеги учня. Це викликає позитивні моменти. А саме: учні активно беруть участь в процесі навчання, навчаються самостійно мислити, пропонувати свої бачення, прогнозувати та моделювати окремі ситуації.

Застосування комп’ютерної техніки робить традиційні уроки математики яскравими, насиченими. На цих уроках кожен учень працює активно, в учнів розвивається допитливість, пізнавальний інтерес.

При плануванні уроків математики з використанням ІКТ треба, також, враховувати готовність учнів до роботи з використанням комп’ютерата, та можливість використання комп’ютерних технології поза класом. Можливості комп’ютера використовуються в предметному навчанні в наступних варіантах:

– Використання додаткового матеріалу ;

– Виконання домашніх самостійних і творчих завдань ;

– Використання комп’ютера для обчислень , побудови графіків .[2]

Комп’ютер вирішує проблему індивідуалізації навчання. Зазвичай учні, які повільніше своїх товаришів засвоюють пояснення вчителя, соромляться піднімати руку, задавати питання. Маючи як партнера комп’ютер, вони можуть багаторазово повторювати матеріал у зручному для себе темпі і контролювати ступінь його засвоєння. Комп’ютер значно розширює можливості подання інформації. Застосування кольору, графіки, мультиплікації, звуку, всіх сучасних засобів відеотехніки дозволяє відтворити реальну обстановку діяльності .

Застосовувати комп’ютерні програми можна на будь-якому етапі уроку: при вивченні нового матеріалу, закріпленні, на узагальнюючих уроках, при повторенні. Основне завдання полягає в тому, щоб правильно організувати роботу учнів. Інформаційні технології підвищують інформативність уроку, ефективність навчання, надають уроку динамізм і виразність. [1]

Останні десятиліття поставило школу в ситуацію необхідності введення істотних змін у систему навчання і виховання учнів. Ці зміни повинна забезпечити реформа школи, яка продиктована модернізацією освіти, комп’ютеризацією шкіл, застосування інформаційно-комунікаційних технологій на уроках математики в якійсь мірі сприяють вирішенню цієї проблеми.

Список використаних джерел:

  1. Драч П.М. Заняття з математики з використанням комп’ютерної техніки. // БВПШ. № 11.  – 2003.- С. 6-9.
  2. Бібік Г.В. Досвід інтеграції уроків математики й інформатики // Комп’ютер в школі та сім’ї. – №5.- 2004. – С. 29-32.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *