Дата зміни інформації:

Маліновська Н. Е. АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З ІНФОРМАТИКИ

V курс,  4 група

Уманський державний педагогічний  університет імені Павла Тичини

Умань

Головне завдання сучасної української школи – підвищення ефективності навчально-пізнавального процесу з метою сприяння всебічному і гармонійному розвитку людини, її інтелектуальному і пізнавальному зростанню.

Одним із сучасних напрямків української освіти є розвиток пізнавального інтересу, здібностей, нахилів та навичок учнів у процесі вивчення навчальних предметів. Стає необхідним створення сприятливих умов для пізнавальної діяльності учнів загальноосвітньої школи, які б сприяли формуванню потреби особистості в здобутті знань та розвитку їх пізнавальних інтересів.

Пізнавальний інтерес є ефективним засобом успішного навчання, необхідною умовою досягнення позитивних наслідків, найважливішим мотивом пізнавальної діяльності людини, який збуджує її до пошуку істини, сприяє оволодінню учнями досвідом пошукової діяльності в атмосфері загального захоплення цікавою справою.

Проблема формування і розвитку пізнавальних інтересів особистості завжди привертала увагу психологів, педагогів, методистів, учителів-практиків. Ця проблема розглядалась у працях Т.Л. Архіпової,  Т.С. Головань, І. М. Колодій, А.А. Кузнєцова, М.П. Лапчик, Н.В. Морзе, О.В. Ярмуш та інших.

Актуальність проблеми і зумовила вибір теми дослідження «Активізація пізнавального інтересу учнів у процесі організації позакласної роботи з інформатики».

Мета дослідження полягає в тому, щоб з’ясувати суть пізнавального інтересу, теоретично обґрунтувати та експериментально довести вплив позакласної роботи на пізнавальний інтерес.

Вивчивши стан дослідження проблеми підвищення пізнавального інтересу учнів у психолого-педагогічній літературі, теорії і практиці навчання інформатики було  встановлено, що пізнавальний інтерес – це інтерес до знань, потреба у розумовій діяльності, прагнення здобути нові знання і навички та уміти їх застосовувати на практиці, можливість вдосконалити інтелектуальні здібності. Формування пізнавального інтересу сприяє активізації навчально-виховної діяльності. Багато педагогів вважають, що головну функцію у навчанні відіграє інтерес. Такі педагоги як О.Г Ковальов, Н.Г. Морозова, Г.І. Щукіна та інші класифікують інтереси за різними критеріями: за стійкістю пізнавального інтересу; за спрямованістю пізнавального інтересу;  за рівнем дієвості інтересів; за обсягом пізнавального інтересу [1].

Позакласна робота представляє собою сукупність різних видів діяльності, володіє широкими можливостями позитивного впливу на учнів і є самостійною сферою навчально-виховної роботи вчителя, здійснюваної у взаємозв’язку з роботою на уроці. Позакласна робота поділяється на індивідуальну, групову, масову. Загальна мета індивідуальної роботи – забезпечення  педагогічних умов для повноцінного розвитку конкретної особистості. В позакласній роботі слід широко використовувати такі форми масової роботи, як змагання, конкурси, олімпіади. Вони стимулюють активність кожного учня, розвивають ініціативу, зміцнюють колектив. Так, конкурс, олімпіада, змагання, гра вимагають безпосередньої активності кожного. Групова позакласна робота  сприяє вираженню та розвитку інтересів та творчих здібностей учнів, розширює уже набуті знання, формує навички та вміння [2].

Дослідження впливу позакласної роботи на підвищення пізнавального інтересу до інформатики відбувалось впродовж І семестру 2014-2015 навчального року в Уманській ЗОШ І-ІІІ ступенів імені В.І. Чуйкова Уманської міської ради Черкаської області.

У досліджені приймали участь учні 9-10 класів. На початку роботи було проведено анкетування. Всього в опитувані прийняло участь 74 учнів. Після проведення позакласної роботи було

В ході дослідження нами був розроблений комплекс завдань який був використаний під час проведення тижня інформатики у школі. Головною умовою було те, що кожен учень із класу мав прийняти обов’язкову участь у змаганнях. Залежно від завдання у конкурсі приймають участь один учень або група учнів. Розглянемо фрагмент проведення тижня інформатики.

Завдання 1. Створення «Інформаційної газети» (рис.1.)

 1

Рис.1. Газета 10-А класу.

Проведена нами позакласна робота була направлення на підвищення пізнавального інтересу учнів до вивчення інформатики, що в свою чергу призводить до підвищення рівня знань учнів.

Порівнюючи результати анкетувань можна з впевненістю стверджувати, що проведення позакласної роботи з інформатики сприяє активізації пізнавального інтересу учнів до навчального предмету.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Малев В.В. Общая методика преподавания інформатики [Текст]  : Учебное пособие. / В.В. Малев, – Воронеж: ВГПУ, 2005. – 271 с.
  2. Морзе Н. В. Методика навчання інформатики [Текст] : у 3 т. Т. 1 : Навч. посіб. / За ред.акад. М. І. Жалдака. –  К.: Навчальна книга, 2004. – 256 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *