Дата зміни інформації:

Форум


Welcome Guest 

Show/Hide Header

Welcome Guest, posting in this forum requires registration.






Pages: [1]
Author Topic: Технологія «скрайбінг» як метод ефективного представлення інформації в освітній діяльності вчителя
Yana-
Lelyuk
Новачок
Posts: 4
Post Технологія «скрайбінг» як метод ефективного представлення інформації в освітній діяльності вчителя
on: November 29, 2019, 11:02

Сучасний розвиток освітньої галузі характеризується складним періодом трансформаційних змін, які спонукають до пошуку та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес. Інноваційні шляхи розвитку передбачають поступовий перехід від простого та звичного програмного забезпечення до нових сервісів інформаційного середовища. Візуалізація навчального матеріалу, творче й ефективне його використання розкривають чималий спектр можливостей для оптимізації навчального процесу не лише у середньоосвітній ланці шкільництва, а й у вищих закладах освіти. Педагог сьогодення повинен знати та вміло використовувати інформаційні технології.
Сучасний світ і технології швидко змінюються, ось уже і Power Point став нудним, нецікавим, перестав привертати увагу, і людям захотілося чогось нового, сучасного
Скрайбінг (від англ. scribe – «розмічати») – нова техніка презентації, винайдена художником Ендрю Парком для британської організації наукових знань. Доповідь спікера супроводжується ілюстраціями «на льоту» фломастером на білій дошці. Таким чином, слухачі чують і бачать одночасно приблизно одне й те ж саме, що полегшує сприйняття інформації [2].
Скрайбінг працює за тим самим принцип, що й дудл (від англ. doodle, що означає «каракулі» або «недбалий рисунок») – малювання від руки. Таке «живе малювання» інтригує глядачів, змушує з цікавістю очікувати, що ж буде далі, спонукає ефективно засвоювати навчальний матеріал.
Особливим в скрайбінгу є те, що в процесі пізнання інформаційного матеріалу беруть участь різні органи чуття, а саме: слух, зір, уява, що породжує критичне мислення і сприяє кращому засвоєнню та запам’ятанню викладеного матеріалу, адже в ньому присутня велика кількість різновидів візуалізації. Будь-яке сприйняття інформації - процес в першу чергу фізіологічний. Очима, або, кажучи медичною мовою, через зоровий канал, ми отримуємо її в найбільшому обсязі - від 70 до 90% (посилання на дослідження: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15950838 ). Тому очевидно, щоб навчитися адекватно сприймати не тільки навколишній світ, а й самих себе, свою внутрішню складову, нам потрібно розвивати внутрішній зір – уяву.
Виходить, що в процесі скрайбінга ми активно залучаємо обидві півкулі мозку: поки праве відповідає за візуальне та естетичне сприйняття, ліве визначає наше логічне мислення. В результаті ми починаємо більш чітко і структурно сприймати інформацію, а завдяки знакам і образам - без зусиль запам'ятовувати її. В процесі візуалізації ми вибудовуємо логічні зв'язки і формуємо ієрархію, а коли отримуємо конкретну картинку, можемо не просто оцінити кінцевий результат, а й згодом повернутися до нього, детально відтворюючи всі моменти, які бачили в процесі відтворення
Оскільки дана технологія в освітньому процесі є інноваційною, це дозволяє вчителю викладати застарілий навчальний матеріал в новому та спрощеному вигляді, зацікавити більшість аудиторії до вивчення того чи іншого предмету.
Зважаючи на особливості процесу навчання і враховуючи його складові частини, інформаційний матеріал, підготовлений за допомогою технології «скрайбінг» варто використовувати в процесі засвоєння нових знань, формування умінь і навичок, під час узагальнення, систематизації, корекції навчального матеріалу.
Як засіб навчання «скрайб-презентації» використовують для підсилення інтерактивних методів таких як "мозковий штурм", «ділові ігри», «зигзаг», тощо.
Як інтеграційний компонент презентаційну скрайб-технологію застосовують:
- на уроках літератури (для ілюстрацій віршів, оповідань, казок);
- на уроках біології (____________);
- на уроках фізики (________, адже в даних предметах є велика кількість графічної інформації, яка в підручниках є застрілою. З відповідним озвучуванням та рукою, яка ілюструє дану розповідь, вчитель акцентує увагу учнів на ключові моменти і таким чином відбувається запам’ятовування матеріалу.
При розробці скрайб-презентації зазвичай використовують умовно безкоштовні, хмарні сервіси, такі як: Sparcol Video Scribe (www.sparcol.com), Pow Toon (www.powtoon.com), Go Animate (www.goanimate.com), Plotagon (www.plotagon.com), тощо.
Отже, скрайбінг – це новий унікальний спосіб привернути увагу, завоювати аудиторію, забезпечити її додатковою інформацією та посилити ключові моменти презентації. Успіх і ефективність скрайбінга пояснюється тим, що людський мозок, схильний малювати картинки, мислить образами, а мова малюнка - універсальна мова. Основна функція даного способу подачі інформації - швидко і якісно донести її до учнів. Вагомим плюсом у використанні даної технології є те, що всі ілюстрації можна підготувати заздалегідь, і це дозволить уникнути непотрібного хвилювання під час проведення самого уроку. При створенні презентації можуть використовуватися готові картинки, графіки, аудіо- і відеоряд. Грамотне поєднання слів і ілюстрацій, здатне наочно відобразити основні ідеї презентації - це і є скрайбінг. Візуалізація уроку є підсумком певного етапу формування знання, в тому числі теоретичного, висловлює його результати, виявляє недоліки та суперечності, служить для пошуку шляхів поглиблення розуміння і подальшого дослідження.

GoogleUser-
36
Новачок
Posts: 3
Post Ответ на: Технологія «скрайбінг» як метод ефективного представлення інформації в освітній діяльності вчителя
on: November 29, 2019, 11:04

Дуже корисна інформація. Дякую за пояснення. Все зрозуміло і доступно для сприймання

GoogleUser-
35
Новачок
Posts: 6
Post Ответ на: Технологія «скрайбінг» як метод ефективного представлення інформації в освітній діяльності вчителя
on: November 29, 2019, 11:09

Дякую! Дуже цікава та змістовна інформація.

GoogleUser-
40
Новачок
Posts: 6
Post Ответ на: Технологія «скрайбінг» як метод ефективного представлення інформації в освітній діяльності вчителя
on: November 30, 2019, 19:13

Дуже цікаво та пізнавально!

Ihor-
Druzhynin
Новачок
Posts: 8
Post Ответ на: Технологія «скрайбінг» як метод ефективного представлення інформації в освітній діяльності вчителя
on: December 1, 2019, 21:18

Автор дуже гарно розклав по поличках всю інформацію, мені сподобалось. Хотілось дізнатися, як цю программу можна використовувати в освіти?

GoogleUser-
38
Новачок
Posts: 5
Post Ответ на: Технологія «скрайбінг» як метод ефективного представлення інформації в освітній діяльності вчителя
on: December 27, 2019, 01:14

Детальна, цікава та зрозуміла інформація. Дякую автору

Pages: [1]


Mingle Forum by cartpauj
Version: 1.0.33.3 ; Page loaded in: 0.164 seconds.