Однією з ключових вимог для якісного засвоєння навчального матеріалу сучасними дітьми є використання інформаційно-комунікаційних технологій, або ж ІКТ. Особливо це стосується уроків іноземної мови. Важливо також, аби була змога створити оптимальне мовне середовище – вчитель повинен використовувати автентичний матеріал, тобто такий, який створений носіями іноземної мови для її вивчення. Саме для досягнення цієї мети пропонуємо використовувати 3D-тури під час уроку.
3D-тур – представлення приміщення, комплексу приміщень або певної місцевості користувачу з допомогою програмних засобів «від першого лиця» (тривимірне панорамне зображення об'єктів). Це інтерактивна функція, що дозволяє створити ефект присутності в тій або іншій точці. В основному 3D-тури створюються з допомогою панорам, спроектованих на прості 3D-об'єкти типу сфери або циліндру з навігацією між ними. [1]
Сучасні технології дозволяють не тільки вільно та безкоштовно подорожувати світом, отримуючи естетичне задоволення, а й збагачувати свої знання, поглиблювати навички іноземної мови. За допомогою 3D-турів вчитель може допомогти учням реалізувати ще одну необхідну вимогу – заглиблення не лише у мовні питання, а й культурознавчі. Це дасть змогу учням краще зрозуміти менталітет та особливості тієї країни, мову якої вони прагнуть вивчити, і полегшити процес засвоєння знань.
Впровадження 3D-турів у навчальний процес пропонуємо здійснювати у такі етапи:
Підготовчий. Для вчителя важливим є заздалегідь підготувати потрібний навчальний матеріал, узгодити його з програмою та календарно-тематичним плануванням, віковими особливостями та рівнем знань учнів. Крім того, необхідно забезпечити відповідні інформаційно-комунікаційні технології для ознайомлення учнів із запропонованим матеріалом.
Практичний. Для прикладу, для уроку з теми «Traveling» можна запропонувати учням переглянути спеціальний 3D-тур Букінгемським палацом. Одним із найбільш оптимальних варіантів для вдалої реалізації цієї мети є використання комп’ютерних класів, або ж інтерактивних дошок.
3D-тур пропонуємо показувати учням із безпосереднім коментуванням з боку вчителя.
Заключний. На цьому етапі учні можуть за вказівкою вчителя поділитися власними враженнями від побаченого, зробити власні висновки, використовуючи нову лексику, яку вони мали змогу почути і вивчити під час уроку. Це стосується не лише нових слів, а й історичних та культурознавчих аспектів.
Однак використання 3D-турів можна здійснювати не лише таким способом. Нехай вчитель запропонує учням самостійно підібрати тури, які їм найбільше сподобаються, і підготують до них власні коментарі, виступивши в ролі екскурсоводів.
У такому разі, вчитель має грамотно, чітко та доступно пояснити учням мету завдання, способи його реалізації, а також дати низку корисних порад.
Крім того, учні повинні бути готовими не тільки провести віртуальну екскурсію для своїх однокласників, а й дати відповіді на запитання, що можуть виникнути під час презентації.
Такий вид діяльності найбільш доцільно використовувати на уроках у 10-11 класах.
На сьогодні існує безліч ресурсів, що здатні допомогти у впровадженні 3D-турів у навчальний процес. Найбільш зручними, на нашу думку, будуть 3D-тури, розміщені на відеохостингу YouTube.
Наведемо декілька прикладів:
• https://www.youtube.com/watch?v=gen0NgJjry4 – 3D-тур Букінгемським палацом;
• https://www.youtube.com/watch?v=JWErvj6Okm0&list=PLu4Zo9fB5MNc5GsBiZ3mPLBKe7y6AN3Sl&index=12 – 3D-тур «Майбутнє моди з британськими зірками»;
• https://www.youtube.com/watch?v=_hunddVoMjo&list=PLu4Zo9fB5MNc5GsBiZ3mPLBKe7y6AN3Sl&index=11 – 3D-тур Сіднейською оперою;
• https://www.youtube.com/watch?v=zXJtxSpFdro&list=PLu4Zo9fB5MNcqgowEt4_Tn4LHlxoy5yWf&index=11 – 3D-тур «Найбільша у світі скульптура, зроблена за допомогою 3D-принтера»;
• https://www.youtube.com/watch?v=EkshFcLESPU – 3D-тур Парижем;
• https://www.youtube.com/watch?v=SNx8B_oE8IY – 3D-тур Лондоном.
Як бачимо, сучасні технології дають величезні можливості для оволодіння різноманітною інформацією. Використання 3D-турів на уроках іноземної мови допомагає реалізувати максимальну кількість принципів навчання, зокрема принцип наочності, доступності, зв’язку теорії із практикою тощо. Окрім того, вчитель матиме змогу урізноманітнити навчальний процес і зацікавити учнів.
Література
1. 3D-тур, веб-ресурс: Вікіпедія, URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/3D-тур
|