Дата зміни інформації:

Форум


Welcome Guest 

Show/Hide Header

Welcome Guest, posting in this forum requires registration.






Pages: [1] 2
Author Topic: Загальна характеристика сучасних засобів навчання
GoogleUser-
45
Новачок
Posts: 15
Post Загальна характеристика сучасних засобів навчання
on: April 9, 2020, 11:51

Наше століття – це час високорозвинених комп'ютерних технологій. Сучасні діти живуть у світі електронної культури. Відповідно до цієї тенденції змінюється і роль вчителя, адже він повинен керувати цим інформаційним потоком. Тож, сьогоднішнім педагогам потрібно вміти оперувати новітніми методиками та освітніми технологіями, щоб перебувати на одній інформаційній хвилі з дитиною. Однією з головних задач сучасної школи, є збільшення кругозору, поглиблення знань про світ, який оточує, активізація розумової діяльності дітей та розвиток мовлення.
Сьогодні в традиційну схему «вчитель – учень – підручник» вводиться нове поняття – «комп'ютер», а в шкільну систему – «інформатика» та «сходинки до інформатики». Введення даних предметів до переліку навчальних дисциплін є однією з основних потреб суспільства, адже використання інформаційних технологій – це невід’ємна складова життя людини ХХІ століття.
Використання інформаційних технологій в навчальному процесі дозволяє не тільки осучаснити його, підвищити ефективність, мотивувати учнів, а й розмежувати процес з урахуванням індивідуальних особливостей кожного учня.
Загальновідомий факт, що в наш час більшість країн світу стараються модернізувати систему навчання та освіти шляхом широкого застосування інформаційних та комунікаційних технологій, які забезпечують формування нових перспектив та можливостей для навчання, підтверджуючи, що людство стоїть на порозі революції в освіті.
Сучасні інформаційні технології мають широкі можливості для втілення масштабних змін, але їх необхідно приводити в дію відповідно до психологічних особливостей дітей у сприйнятті інформації.
ІКТ займають визначне місце у закріпленні отриманої інформації, та допомагають створити логічний зв'язок із нових та засвоєних знань та систематизувати їх. Вчитель, у свою чергу, має враховувати емоційний вплив інформації на учнів. Також важливим є концентрація уваги учнів на змісті матеріалу, тому потрібно створити умови, коли сила дії емоцій викликає інтерес і позитивний настрій для сприйняття нової інформації.
До ІКТ відносяться:
- проектори та інтерактивні дошки;
- технічні засоби контролю;
- тренажери;
- мобільні телефони та персональні комп'ютери.
Використання ІКТ як дидактичного засобу навчання полягає у створенні дидактичних ігор, розробці та застосуванні готових ілюстрацій, таблиць з різних предметів та іншого, а також проведення уроку з використанням ІКТ – це застосування їх на окремих етапах, для закріплення і контролю знань, організація групової та індивідуальної, позакласної роботи, а також дозволяє налагодити співпрацю з батьками.
Проаналізувавши досвід використання ІКТ на різних етапах уроку в початковій школі, можна упевнено сказати, що їх використання дозволяє насамперед позитивно мотивувати учнів у навчанні, створювати естетично направлені уроки на високому емоційному рівні (музика, анімація), забезпечити високий рівень розмежування навчання (або ж індивідуалізацію), зробити контроль знань більш досконалим, раціонально розподілити діяльність дітей під час навчального процесу та сприяти збільшенню ефективності уроку та забезпечити доступ до різних довідкових систем, електронних бібліотек, інших інформаційних ресурсів.

GoogleUser-
46
Новачок
Posts: 14
Post Re: Загальна характеристика сучасних засобів навчання
on: April 12, 2020, 19:08

Шановний авторе, чи можете ви виділити групи засобів навчання саме на рівні окремих навчальних дисциплін?

GoogleUser-
45
Новачок
Posts: 15
Post Re: Загальна характеристика сучасних засобів навчання
on: April 12, 2020, 19:11

Quote from GoogleUser46 on April 12, 2020, 19:08
Шановний авторе, чи можете ви виділити групи засобів навчання саме на рівні окремих навчальних дисциплін?

Дякую за Ваше запитання! На рівні навчання окремих предметів виділяються наступні групи засобів навчання такі як: словесні (підручники, і навчальні посібники, інші тексти), візуальні засоби (мікроскоп, діаскоп і т.п.), аудіальні (програвач, магнітофон), аудіовізуальні (телевізор, монітор, інтерактивні дошки) , засоби автоматизації процесу навчання (лінгвістичні кабінети, комп'ютери, локальні телекомунікаційні мережі), а також навчально-методичні матеріали, вміщені на сайтах навчального закладу в мережі Інтернет.

GoogleUser-
46
Новачок
Posts: 14
Post Re: Загальна характеристика сучасних засобів навчання
on: April 12, 2020, 19:13

Шановний авторе, на Ваш погляд, чи всі сучасні засоби навчання є раціональними для дітей?

GoogleUser-
46
Новачок
Posts: 14
Post Re: Загальна характеристика сучасних засобів навчання
on: April 12, 2020, 19:14

Шановний авторе, у даній статті не було згадано декілька важливих аспектів щодо сучасних засобів навчання. Мені хотілося б дізнатися докладніше саме про підходи до їх використання.

GoogleUser-
45
Новачок
Posts: 15
Post Re: Загальна характеристика сучасних засобів навчання
on: April 12, 2020, 19:16

Quote from GoogleUser46 on April 12, 2020, 19:13
Шановний авторе, на Ваш погляд, чи всі сучасні засоби навчання є раціональними для дітей?

Мушу відмітити це дуже цікаве запитання! Дякую! На мою думку, найбільш ефективний вплив на учнів надають сучасні аудіовізуальні та мультимедійні засоби навчання (електронні освітні ресурси) .В сучасних школах на стадії розвитку і застосування знаходяться такі освітні ресурси, як інтерактивні дошки, навчальні компакт - диски, електронні підручники, освітні веб-сайти, веб-квести.

GoogleUser-
45
Новачок
Posts: 15
Post Re: Загальна характеристика сучасних засобів навчання
on: April 12, 2020, 19:17

Quote from GoogleUser46 on April 12, 2020, 19:14
Шановний авторе, у даній статті не було згадано декілька важливих аспектів щодо сучасних засобів навчання. Мені хотілося б дізнатися докладніше саме про підходи до їх використання.

Дякую за питання! Отже, до числа основних підходів дослідження, конструювання та використання засобів навчання належать:
• доцільність застосовування в якості засобів навчання вже наявне обладнання кабінету, так як дослідження засобів навчання не має відношення до викладання;
• засоби навчання є основним і єдиним способом досягнення мети, тоді як інші складові навчального процесу повинні відповідати засобам і бути ними обумовлені;
• засоби навчання тотожні звичайним засобам наочності та контролю, створюють деяку незручність, але без них можна легко обійтися.

GoogleUser-
46
Новачок
Posts: 14
Post Re: Загальна характеристика сучасних засобів навчання
on: April 12, 2020, 19:18

Шановний авторе, обґрунтуйте основну мету сучасних засобів навчання.

GoogleUser-
46
Новачок
Posts: 14
Post Re: Загальна характеристика сучасних засобів навчання
on: April 12, 2020, 19:19

Шановний авторе, в даній статті також йдеться про використання інтерактивної дошки. Яке Ваше ставлення до даного засобу навчання?

GoogleUser-
45
Новачок
Posts: 15
Post Re: Загальна характеристика сучасних засобів навчання
on: April 12, 2020, 19:20

Quote from GoogleUser46 on April 12, 2020, 19:18
Шановний авторе, обґрунтуйте основну мету сучасних засобів навчання.

Дякую за питання! Я впевнена, що сучасні засоби навчання дають можливість не тільки забезпечити учнів глибокими і міцними знаннями, а й, що є дуже важливим, ознайомити їх з сучасними методами пізнання, і крім цього підвищити рівень інформаційної культури учнів.

Pages: [1] 2


Mingle Forum by cartpauj
Version: 1.0.33.3 ; Page loaded in: 0.169 seconds.