Держава висуває нові вимоги до підготовки здобувачів освіти, рівень їх знань має відповідати новим державним і міжнародним стандартам. Виклики сучасного світу, поява нових професій, інформатизація суспільства потребують вміння швидко і самостійно здобувати знання. Тому технологія «перевернутого класу» якнайкраще відповідає цим вимогам.
«Перевернутий клас» – це методика, в якій типова подача інформації у вигляді лекцій і виконанні домашніх завдань переставлені місцями. У традиційній системі навчання школярі на уроці ознайомлюються з новим матеріалом, запам’ятовують його шляхом повторення, а поза межами класу – аналізують вивчений матеріал та застосовують у типових ситуаціях, використовують разом з набутими знаннями. Натомість, концепція «перевернутих класів», змінює етапи навчання. Його основною особливістю є те, що домашнім завданням є самостійне вивчення нового матеріалу. Вдома, учні готуються до уроків за допомогою «self-study lesson», дивляться навчальні відео, тобто дізнаються нові слова чи граматичні теми, запам’ятовують це все шляхом повторення за відеоконтентом, автоматизуючи даний матеріал за виконанням вправ. А у класі учні аналізують та обговорюють проблемні моменти з учителем, використовують нові знання на практиці у парах чи групах, та працюють над проектами. Тобто, в класі діти мають максимум практики та комунікації. Особливо це актуально при вивченні іноземної мови. Збільшується кількість часу на відпрацювання мовленнєвої компетентності. Уроки стають інтерактивними, мотиваційними, креативними та зрештою більше запам’ятовуються. Для організації такого навчання не обійтись без використання ІКТ.
Соціальні сервіси мережі Інтернет (Web 2.0) пропонують багато альтернативних ресурсів, які додадуть інтерактивності у викладання саме іноземної мови. Організовуючи навчання за методикою «перевернутий клас» можна використовувати ряд сайтів, які допоможуть вчителю візуалізувати матеріал і зробити його особистісно зорієнтованим.
Вчитель та учень може з легкістю за декількома ключовими словами знайти потрібний матеріал у http://www.youtude.com, а також створити власний канал і викладати там свої уроки.
Дуже цінним освітнім ресурсом є http://www.eslvideo.com, який можна використовувати для вдосконалення аудіювання, а також розширення словникового запасу. Вчитель може створювати вікторини на базі відеоматеріалів даного ресурсу.
Незамінним сайтом для розвитку навичок читання є http://www.lessonwriter.com. Даний ресурс розрахований на відпрацювання правильної вимови та тренування у використанні граматичних конструкцій. Також є можливість для вчителя додати вправи та контрольні питання, пов’язані з текстом.
Відомий ресурс http://www.voxopop.com – засіб для розвитку навичок говоріння з використанням голосового запису. Учні можуть слухати власні голосові записи, своїх однокласників і вносити корективи.
Метод «перевернутого класу» змінює роль вчителя. Він стає модератором, тьютором і коучем.
Перевагами методики «перевернутий клас» є:
• Самостійний темп навчання. Тема для дитини легка – достатньо переглянути відео один раз та зробити онлайн-вправи. Тема здається важчою – переглядайте хоч безліч разів, зупиняйтеся де потрібно і занотуйте питання, які маєте до вчителя.
• Розвиток компетентностей, а не просто накопичення знань. Вдома ознайомились з новою темою, в класі практикуйте вивчені слова в діалогах, іграх під контролем учителя.
• Відсутність психологічного бар’єра у застосуванні нових знань. Багатьом дітям набагато комфортніше навчатися вдома, особливо в початковій школі. Атмосфера уроку є досить стресовою для дитини. Підготувавши self-study учень відчуває себе впевненим, адже вже знає, про що буде йти мова на занятті.
• Вільний доступ до інформації 24/7 для всіх учнів – і тих, хто був на уроці, і тих, хто з якихось причин був відсутній. Навчання здійснюється в зручний для дитини час, в зручному місці.
• Підвищення рівня цифрової грамотності.
• Окрім того, методика «перевернутого класу» показує, що ресурси Інтернету допомагають здобути якісну освіту.
Не дивлячись на всі переваги методики «перевернутого класу», вона має теж недоліки.
• Учень не має можливості розв’язати проблему, в момент її виникнення.
• Пасивність частини дітей на уроці, які не вміють працювати самостійно.
• Нерівні можливості доступу до Інтернету та засобів ІКТ.
• Додаткова робота з батьками, які звикли до традиційних уроків і сприймають самостійне вивчення нового матеріалу, як додаткове навантаження для себе, особливо у молодших та середніх класах.
• Можлива дезінформація, тому вчителю необхідно використовувати перевірені посилання та джерела.
При організації «перевернутого навчання» з деякими проблемами та труднощами зіштовхуються і вчителі: необхідність тривалої й ретельної підготовки відеоматеріалів, вправ, ігор; з’являється необхідність постійно бути на зв’язку.
Отже, методика «перевернутий клас» передбачає перенесення акценту у навчанні з учителя на учня. Цифрові освітні ресурси допомагають зробити навчання особистісно-зорієнтованим.
|