Климчук С.С.
Студент ІІ курсу, факультету фізики, математики та інформатики Науковий керівник: Бондаренко Т.В.
Кандидат педагогічних наук, доцент, викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини
ВІРТУАЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ ТА ЇЇ ЗАСТОВСУВАННЯ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ
Ландшафт сучасної освіти стикається з такими безпрецедентними викликами, як мобільні додатки, віртуальна реальність та онлайн-класи. Величезність Інтернету надає нам дедалі більшу кількість інформації, а деякі джерела навіть стверджують, що тривалість нашої уваги скоротилася лише до восьми секунд. Хоча цю проблему важко оцінити кількісно, дослідження, проведене в 2012 році, показало, що багато студентів у Сполучених Штатах уже користуються мобільними телефонами під час навчання. Переваги та недоліки технологій в освіті гаряче обговорюються, оскільки технологічний прогрес продовжує розвиватися. Незважаючи на це, смартфони та інші технології стали невід’ємною частиною нашого повсякденного життя, і освітня система повинна навчитися ефективно використовувати їх. Разом із мобільними додатками, платформами EdTech та інструментами дистанційного навчання, віртуальна та доповнена реальність є ключовими технологіями, які формуватимуть майбутнє освіти.
Встановлено, що віртуальна реальність позитивно впливає на навчальний процес як для викладачів, так і для учнів, покращуючи засвоєння складної інформації та набуття нових навичок.
Під час тренінгів можна продемонструвати та застосувати теоретичні знання. Крім того, можна отримати навички, необхідні для застосування своїх знань у практичних умовах.
Один із способів виховати у студентів більш зацікавлений і повний ентузіазму підхід до навчання – заохотити їх стати більш активними в процесі навчання. Створюючи можливості для участі студентів у дискусіях, групових проектах та інших інтерактивних навчальних заходах, викладачі можуть допомогти студентам відчути, що вони більше інвестують у власну освіту та мають більшу мотивацію досліджувати нові концепції та ідеї. Крім того, надаючи учням низку ресурсів та інструментів для підтримки їхнього навчання, таких як мультимедійні матеріали та онлайн-ресурси, викладачі можуть допомогти учням розвинути навички, необхідні для досягнення успіху як у класі, так і поза ним.
І педагоги, і інвестори визнають важливість впровадження віртуальної реальності в освіту. У 2018 році дослідження, проведене Perkins Coie, показало, що галузь освіти посідає друге місце за обсягом інвестицій у розвиток віртуальної реальності. Численні фонди та громадські організації також підтримують впровадження VR в освіту. Варто дослідити різні методи впровадження віртуальної реальності в навчальну програму.
Використання віртуальної реальності в освіті є корисним для всіх учасників. Важливо відзначити, що ця технологія покликана не замінити вчителя, а скоріше доповнити традиційні методи навчання. Завдяки інтерактивним дошкам і 3D-проекціям студенти отримують стимулюючий досвід навчання, який дозволяє їм досліджувати складні концепції та відвідувати різні місця. Для тих, хто найкраще засвоює інформацію за допомогою візуальних засобів, віртуальна реальність сприяє ефективному та більш візуальному процесу навчання. Вчителі можуть створювати інтерактивні навчальні матеріали за допомогою таких інструментів, як Story Spheres і Panoform. Було доведено, що віртуальна реальність підвищує увагу учнів і залученість до навчання, а також покращує їх здатність запам’ятовувати та концентруватися. Крім того, віртуальна реальність також може підвищити кваліфікацію професіоналів у різних областях, включаючи хірургів і військових. Прагнучи використовувати технології віртуальної реальності як освітні інструменти, слід брати до уваги кілька ключових факторів: Під час створення інтерфейсу та контенту для додатків віртуальної реальності вкрай важливо віддати перевагу створенню відчуття присутності для користувачів. Цього можна досягти, спроектувавши середовище таким чином, щоб користувач перенісся в інший світ, дозволивши йому повністю зануритися в досвід. Одним із найважливіших аспектів технологій в освіті є доступність. Важливо, щоб і вчителі, і учні не були обтяжені завданням набуття складних навичок роботи з цими технологіями.
Отже, технологія віртуальної реальності має служити не лише для розваг, а й як інструмент для навчання. Його слід використовувати, щоб ділитися історіями та передавати знання, дозволяючи людям здобувати корисну інформацію та навички. Інтегруючи віртуальну реальність у різні курси, важливо враховувати унікальні вимоги та вподобання кожного студента. Цей метод дозволяє налаштовувати методи навчання для кожної групи, максимізуючи їхній навчальний потенціал. Як і в будь-якому іншому освітньому процесі, надзвичайно важливо оцінювати знання та розуміння студентів у міру їх просування. Цього можна досягти шляхом демонстрації результатів їхніх зусиль і вимірювання рівня їхнього розуміння та майстерності.
Список використаних джерел
1. Віртуальна реальність в освіті: нові можливості для навчання. intellias.ua. Процитовано жовтня 29, 2023 з
https://www.intellias.ua/blog/vr-possibilities-in-education
|