ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЗАСОБІВ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Стрімкий розвиток суспільства зумовив зростаючу потребу у впровадженні новітніх технологій в усі сфери життя, й освітня галузь не стала винятком. Сьогодні важко уявити ефективний навчальний процес без використання сучасних інформаційних ресурсів, які дозволяють обробляти, передавати та отримувати інформацію.
Мультимедійні засоби, як невід’ємна частина сучасного світу, знаходять все ширше застосування на уроках англійської мови, відкриваючи нові можливості для вдосконалення навчального процесу.
Зокрема, використання інтерактивних презентацій та відеоматеріалів робить уроки більш доступними, незалежно від формату проведення – чи це буде дистанційне навчання чи традиційні заняття в аудиторії. Використання відео дозволяє ефективно освоювати граматику та лексику, а також полегшує запам’ятовування слів за допомогою пісень та відеороликів. Слухання має велике значення в процесі вивчення мови, оскільки допомагає вдосконалити навички вимови та розуміння англійської мови. А інтеракція допомагає прослухати справжню вимову та вдосконалити свої навички.
Різноманітні інтерактивні ігри є ефективним інструментом для закріплення знань та проведення перевірки рівня засвоєння матеріалу. Порівняно з тестами та диктантами, гра забезпечує цікавішу та більш ефективну форму оцінювання. Використання хмарних сервісів, таких як Kahoot, Wordwall, Quizizz та інші, відкриває широкі можливості для інтерактивного навчання, оцінювання, співпраці та персоналізації навчального процесу. Ці інструменти дозволяють вчителям створювати різноманітні та цікаві завдання, які враховують індивідуальні потреби та рівень знань кожного учня. Крім того, вони сприяють активній участі учнів у процесі навчання, співпраці між ними та розвитку комунікативних навичок.
По-третє це автентичні матеріали, це можуть бути різні журнали, газети, листівки, блоги, меню, вивіски, буклети – все що повʼязане з англійською мовою, є автентичним матеріалом. Наприклад, урок англійської мови, і тема на сьогодні «Food». Для того, щоб цікаво представити її учням, можна підготувати до уроку меню, яке з легкістю можна знайти в інтернеті, та показати учням, навіть за допомогою мультимедійної дошки. Або ж автентичним фільм, або блог про страви кожної країни. І на домашнє завдання, можна задати зробити проект, це може бути у вигляді презентації, буклету, відео про одну з країн і розповісти про традиційні страви. Також на просторах інтернету є багато американських відеоблогерів, які показують місцевий колорит та кухню, тому можна застосувати цей метеріал на урок, тим самим допомогти учням побачити реалії на відміну лише фото в книгах. Дитина не тільки сприймає інформацію, але і швидше запам’ятовує, коли бачить її на екрані.
Ще одна з можливостей уніфікувати навчальний процес – це використання електронних тестів. Глобальна мережа Інтернет пропонує безліч корисних ресурсів для роботи з автентичним матеріалом, який можна адаптувати до конкретних навчальним завданням уроку. Електронні тести можна використовувати як при введенні, так і закріпленні матеріалу, можна використовувати дистанційні форми такої роботи з тією категорією дітей, які пропускають заняття через хворобу або готуються до олімпіад або конкурсів. А можна створити такий тест і роздрукувати, якщо не завжди є можливість підключитися до мережі Інтернет.
Загалом, інтеграція мультимедійних технологій у викладання англійської мови робить навчальний процес більш динамічним, цікавим та ефективним, що сприяє кращому засвоєнню матеріалу та формуванню компетентної особистості, готової до викликів сучасного світу.
Список використаних джерел
1. Використання ІКТ на уроках іноземної мови: веб-сайт. URL:
https://natasha.in.ua/usage-of-informayion-and-comunication-technologies/ (дата звернення: 13.04.2024).
2. Людина в сучасному інформаційному просторі: веб-сайт. URL: https://www.bsmu.edu.ua/blog/3869-lyudina-u-suchasnomu-informatsiynomu-prostori/ (дата звернення: 13.04.2024).
|