Дата зміни інформації:

Мельніченко В. В. ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

I курс, Інститут інформатики

Єфименко В.В. старший викладач

Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Київ

Широке впровадження в навчальний процес сучасних комп’ютерних засобів відкриває широкі перспективи щодо гуманітаризації освіти і гуманізації навчального процесу, поглиблення та розширення теоретичної бази знань і надання результатам навчання практичного значення та активізації пізнавальної діяльності.

Виникає цілий ряд проблем, які стосуються змісту, методів, організаційних форм і засобів навчання, обов’язкових рівнів знань різних навчальних предметів, який має досягти кожна дитина.

Вчителеві не нав’язується та чи інша методика подання навчального матеріалу, конкретний зміст, методи, засоби і організаційні форми навчання тощо. Все це вчитель має визначити сам з урахуванням власних позицій і уподобань, специфіки умов, в яких перебігає начальний процес. Це стосується і навчання математики, методів розв’язування різноманітних задач, побудови й аналізу математичних моделей найрізноманітніших процесів і явищ, інтерпретації та узагальнення результатів аналізу. [1]

Використання ІКТ на уроках математики потрібно для унаочнення отриманих результатів, комп’ютер на уроці є засобом, що дозволяє учням краще пізнати навчальний матеріал з урахуванням їх індивідуальних можливостей, сприяючи розвитку самостійності.

На сьогодні розроблено значну кількість програмних засобів, що дозволяють розв’язувати за допомогою комп’ютера досить широке коло математичних задач різних рівнів складності. Це такі програми як навчально методичний комплекс GRAN, Master Function, DERIVE, EURECA, Maple, MathCad тощо. [1]

Найбільш наочним для вивчення курсу математики в середніх навчальних закладах є ПМК GRAN і програма Master Function.

Використовуючи програмні засоби даного типу можна у багатьох випадках зробити розв’язування задач настільки ж доступним, як розглядання рисунків чи графічних зображень. [2]

Варіантом використання засобів ІКТ в освітньому процесі може бути урок з комп’ютерною підтримкою (зазвичай, у кабінеті інформатики). За комп’ютерами працюють всі учні одночасно або по черзі, виконують різноманітні тренувальні вправи, завдання та тести (GRAN, DG, Master Function, MathCad, TEST-W, MyTest).

Програмні засоби Master Function та GRAN можна використовувати на уроках алгебри і геометрії основної та старшої школи. Ці програми доцільно використовувати під час вивчення тем, завдання яких потребують геометричної побудови.

Основне призначення програмного засобу Master Function: побудова графіків у декартових координатах на площині. Використовуючи інструментарій програми можна знайти похідні та невизначені інтеграли, знаходити рівняння нормалі та дотичної, будувати пряму за двома точками, параболу за трьома точками, розв’язувати

Master Function вчитель може використовувати для навчання математики, але на поглибленому рівні використовується як допоміжне програмне забезпечення.

Основне призначення ПМК GRAN: графічний аналіз функцій, систем геометричних об’єктів на площині та просторових (тривимірних) об’єктів. ПМК GRAN на відміну від програми Master Function охоплює більшу кількість питань, щодо дослідження стереометрії та планіметрії. Даний комплекс вчитель може використовувати у курсі “Стереометрія”. Використання ПМК GRAN дає цікаві результати  для проведення досліджень, які включають не тільки розв’язування проблем, а й їх постановку; допомагає в проведенні графічних та обчислювальних експериментів, на основі яких учень приходить до формулювання гіпотез відносно досліджуваних закономірностей. [3]

Одним із способів підвищення мотивації навчання є використання нестандартних, цікавих задач. Важливою темою математики є тема “Функції” (8 клас). [4]

Список використаних джерел

1. Жалдак М.І. Комп’ютер на уроках математики: Посібник для вчителів — К.: Техніка, 1997. − 303 с., іл.

2. Жалдак М.І., Горошко Ю.В., Вінниченко Є.Ф. Математика з комп’ютером: Посібник для вчителів — К.: РННЦ “ДІНІТ”, 2004. − 254 с.

3. Сучасний урок − джерело творчості вчителя: Збірник кращого досвіду педагогів Львова/ за ред. Лев А.Я. — Львів, 2012 − 82 с., іл.

4. Онищенко С.М., Єфименко В.В., ППЗ Gran1 і дидактичні ігри під час вивчення математики. Інформатика.// Шкільний світ. Перше вересня – 2004. – № 33. – С. 8-12.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *