Дата зміни інформації:

Поліщук М. М. РОЗВИТОК ЛОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ МОЛОДШИХ КЛАСІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

V курс 4 група

Керівник: Ткачук Г.В.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Інформатика є найважливішим компонентом загальної освіти в світі. Відіграє велику роль у формуванні цілісного світогляду особистості учнів.

У наш час діти не можуть існувати без комп’ютера, тому, вони повинні мати загальне уявлення та вміння працювати з ним. Тому доцільне було введення інформатики з 1 класу. Це дало змогу дітям більш загально вивчити початки інформатики.Роль інформатики у розвитку логічного мислення дуже велика.

Тому метою моєї роботи  стало питання дослідження способів розвитку логічного мислення в процесі навчання дітей молодшого шкільного віку на уроках інформатики.

У молодшому віці діти краще запам’ятовують інформацію. Коли дитина приходить в школу вона вивчає для себе багато нового та цікавого. Саме тому молодший вік є ефективним у розвитку логічного мислення. Це пов’язано з тим, нові види діяльності та міжособистісні відносини, потребують від них нових психологічних якостей.

Мислення – це узагальнена форма психічного відображення, що встановлює відносини між пізнавальними об’єктами.

Мислення кардинально розширює можливості людини, її прагнення до пізнання навколишньої дійсності ширше. Людина не тільки сприймає світ довкола себе, але й хоче його зрозуміти. Отже, зрозуміти – це проникнути в суть явищ та предметів, пізнати головне.  Розуміння забезпечується найскладнішим пізнавальним процесом, мисленням. У своєму становленні мислення проходить такі стадії, як до понятійну і понятійну. До понятійне мислення це початкова стадія розвитку мислення в дитини,  його мислення має іншу організацію, ніж в дорослих; судження дітей – поодинокі, по даному конкретному предметі.

Логічне мислення є основою здібностей учнів, є умовою навчання та здобуття знань, формування умінь і навичок. Без мислення не можливе нормальне життя, ні особистості ні суспільства.

Інформатика – одна з фундаментальних галузей наукового знання, що формує системно-інформаційний підхід до аналізу навколишнього світу, яка вивчає інформаційні процеси, методи та засоби отримання, перетворення, передачі, зберігання і використання інформації.

Інформатика найбільше спонукає до методик розвитку логічного мислення.

Логічне мислення дитини зароджується розвивається, по-перше, у процесі спостереження, що є ні чим іншим, як більше більш-менш цілеспрямованим мислячим сприйняттям.

Інформатика відкриває перед дитиною світ пізнання який її цікавить. Сучасні журнали, підручники цікавинки розвитку інформатики на досконалому рівні дають інформацію про новинки комп’ютерів та програмного забезпечення. Також потрібно сказати, що сама література і базове забезпечення є дорогими.

Експеримент проводився з учнями 3-А та 3-Б класів. У ході експерименту вивчалася і діяльність учнів під час розв’язання завдань, які потребують логічного підходу. Щоб з’ясувати це питання, ми провели серію спостережень на уроках математики, інформатики, причому вибрали лише ті теми, у яких вчителі використовували такі завдання систематично.

Нами розроблено ряд завдань в графічному редакторі для розвитку логічного мислення які покращили логічне мислення у дітей.

Виберіть ялинку, яка вам сподобалася, і намалюйте таку ж. Поясніть, як ви її малювали.

1

Залиште за колом чорні фігури. Які фігури перенесені в коло?

2

Отже, проблема розвитку логічного мислення у школярів на сьогодні є безперечно актуальною, оскільки високий показник рівня сформованості логічного мислення забезпечує успіх у будь-якій діяльності, серед яких на першому місці – навчальна. Працюючи над темою дослідження, ми намагалися проаналізувати теоретичні основи даної проблеми і обґрунтувати деякі положення та твердження щодо неї.

Педагогами неодноразово стверджувалося, що розвиток у дітей логічного мислення – це одна з важливих задач початкового навчання. Вмінні логічно мислити, зіставляти судження за визначеними правилами – необхідна умова успішного засвоєння навчального матеріалу.

Аналіз результатів дослідно-експериментальної роботи за розробленої нами системи вправ, які вимагають творчого підходу, засвідчив наявність позитивних змін у розвитку логічного мислення школярів.

Проведене дослідження не вичерпує усіх аспектів цієї досить складної проблеми. Проте отримані нами результати є відповідним внеском в розв’язання питання розвитку логічного мислення учнів.

Список використаних джерел

1. Присяжнюк Т. А. Сутність поняття “логічне мислення” / Т. А. Присяжнюк // Проблеми та перспективи наук в умовах глобалізації : матеріали V Всеукраїнської наукової конференції. – Ч. І : педагогіка, психологія, мовознавство. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2009. – С. 104–107.

2. Яновська Т. А. Особливості розвитку мислення молодших школярів в умовах інтегрованого навчання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07 “Педагогічна та вікова психологія” / Т. А. Яновська. – К., 2008. – 22 с

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *