Дата зміни інформації:

Прищепа Н.В. ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

5 курс Інститут інформатики

Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова

канд. пед. наук, доцент Рафальська М.В

м. Київ

Стрімкий розвиток інформаційних і комунікативних технологій є одним з факторів, що визначає вектор розвитку світового співтовариства XXI століття. Цивілізація неухильно рухається до побудови інформаційного суспільства, де вирішальну роль грають інформація й наукові знання [1].

Застосування комп’ютерної техніки робить традиційні уроки математики яскравими, насиченими. На цих уроках кожен учень працює активно, в учнів розвивається допитливість, пізнавальний інтерес. Комп’ютер дозволяє підсилити мотивацію навчання:

  • шляхом активного діалогу учня з комп’ютером,
  • розмаїтістю й барвистістю інформації (текст + звук + колір + анімація),
  • шляхом орієнтації навчання на успіх (дозволяє довести рішення будь-якого завдання, опираючись на необхідну підказку),
  • використовуючи ігрову форму спілкування людини з машиною,     витримкою, спокоєм і «дружністю» машини стосовно учня.

Процес організації навчання школярів з використанням ІКТ дозволяє:

  • Активізувати пізнавальну діяльність учнів
  • Візуалізувати навчальний матеріал
  • Індивідуалізувати процес навчання
  • Здійснювати моніторингові відстеження результативності навчання
  • Створити комфортні психологічні умови для учнів при відповіді на питання, організувати самоконтроль
  • Забезпечити розвиток творчої активності школярів
  • Створити бібліотеку навчального електронного приладдя
  • Використовувати інформаційну базу глобальної мережі Інтернет та локальну шкільну мережу
  • Реалізувати входження учня у реальний світ дорослих, у виробничу діяльність людини сучасного інформаційного цифрового суспільства в процесі роботи учня й учителя з використанням комп’ютерних технологій.

  Використання інформаційних технологій, багатогранних можливостей інтернету в проектній діяльності учнів розвиває їх творчі, дослідницькі здібності, сприяє самовираженню, підвищує інтелектуальну та соціальну дієвість, створюючи мотивацію для самостійної пізнавальної діяльності в групах або індивідуально [2]. Зокрема, до уроків узагальнення та систематизації знань з певного розділу математики доречно давати учням індивідуальні чи групові проектні творчі роботи із прикладного застосування вивченого матеріалу в техніці чи побуті, з історії виникнення і розвитку відповідного наукового розділу тощо.

Список використаних джерел:

  1. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології / І. М. Дичківська – К.: Академвидав, 2004. – С. 302-315
  2.  Селевко Г.К. Сучасні педагогічні технології: Навчальний посібник. М.:  Народна освіта, 1998. 240-256 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *