5 курс Інститут інформатики
Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова
канд. пед. наук, доцент Рафальська М.В
м. Київ
Стрімкий розвиток інформаційних і комунікативних технологій є одним з факторів, що визначає вектор розвитку світового співтовариства XXI століття. Цивілізація неухильно рухається до побудови інформаційного суспільства, де вирішальну роль грають інформація й наукові знання [1].
Застосування комп’ютерної техніки робить традиційні уроки математики яскравими, насиченими. На цих уроках кожен учень працює активно, в учнів розвивається допитливість, пізнавальний інтерес. Комп’ютер дозволяє підсилити мотивацію навчання:
- шляхом активного діалогу учня з комп’ютером,
- розмаїтістю й барвистістю інформації (текст + звук + колір + анімація),
- шляхом орієнтації навчання на успіх (дозволяє довести рішення будь-якого завдання, опираючись на необхідну підказку),
- використовуючи ігрову форму спілкування людини з машиною, витримкою, спокоєм і «дружністю» машини стосовно учня.
Процес організації навчання школярів з використанням ІКТ дозволяє:
- Активізувати пізнавальну діяльність учнів
- Візуалізувати навчальний матеріал
- Індивідуалізувати процес навчання
- Здійснювати моніторингові відстеження результативності навчання
- Створити комфортні психологічні умови для учнів при відповіді на питання, організувати самоконтроль
- Забезпечити розвиток творчої активності школярів
- Створити бібліотеку навчального електронного приладдя
- Використовувати інформаційну базу глобальної мережі Інтернет та локальну шкільну мережу
- Реалізувати входження учня у реальний світ дорослих, у виробничу діяльність людини сучасного інформаційного цифрового суспільства в процесі роботи учня й учителя з використанням комп’ютерних технологій.
Використання інформаційних технологій, багатогранних можливостей інтернету в проектній діяльності учнів розвиває їх творчі, дослідницькі здібності, сприяє самовираженню, підвищує інтелектуальну та соціальну дієвість, створюючи мотивацію для самостійної пізнавальної діяльності в групах або індивідуально [2]. Зокрема, до уроків узагальнення та систематизації знань з певного розділу математики доречно давати учням індивідуальні чи групові проектні творчі роботи із прикладного застосування вивченого матеріалу в техніці чи побуті, з історії виникнення і розвитку відповідного наукового розділу тощо.
Список використаних джерел:
- Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології / І. М. Дичківська – К.: Академвидав, 2004. – С. 302-315
- Селевко Г.К. Сучасні педагогічні технології: Навчальний посібник. М.: Народна освіта, 1998. 240-256 с.