Дата зміни інформації:

Яжук М.С. РОЛЬ І МІСЦЕ МОБІЛЬНОГО АПАРАТНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ВНЗ

ІІ курс, інститут інформатики

Малежик М.П., доктор фіз.-мат. наук професор

Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова

Київ

Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій є невід’ємною частиною педагогічного процесу, засобом підвищення його ефективності. З розвитком засобів нових інформаційних технологій виникає необхідність постійного вивчення і реалізації їх дидактичних можливостей, а також визначення методичних підходів до організації  педагогічної взаємодії в умовах високотехнологічного навчального середовища[1].

На початку XXI століття мобільні технології є перспективною частиною освітніх технологій. Враховуючи, що мобільні пристрої, такі як смартфони, є їх частиною, можна помітити тенденцію їх  активної інтеграції не лише у наше повсякденне життя, а й у професійні та навчальні сфери діяльності. Університети починають все частіше застосовувати смартфони для підвищення рівня викладання та навчання. Це не дивно, адже, студенти прагнуть використовувати свої смартфони  під час відвідування пар [3]. Станом на 2014 рік сенсорними смартфонами користуються 41% українців у віці 18-50 років. При цьому серед молодих людей у віці 18-30 років ця цифра становить 59%.

Термін „мобільне навчання” (mlearning), що з’явився в англомовній педагогічній літературі близько 10 років тому, в останній час набув поширення в нашій країні. Майбутнє навчання за підтримки ІКТ залежить від поширення мобільних засобів зв’язку, популярності смартфонів і айфонів, появи відповідних навчальних застосувань і програм, а також нових технологій з можливістю  підвищити якість освіти.

Розглядаючи педагогічні особливості застосування мобільних пристроїв в навчальному середовищі, ми маємо можливість дати відповідь на наступні питання: як ефективно впроваджувати моделі мобільного навчання? Що є найдоцільнішим в організації навчальної діяльності за допомогою мобільного апаратного забезпечення? Вирішуючи ці питання, потрібно звернути увагу на те, яким є ступінь впливу таких пристроїв на мотивацію пізнавального інтересу і на розвиток потреби неперервної освіти у суб’єктів навчання.

Метою даної роботи є  аналіз ролі та місця  мобільного апаратного забезпечення  у навчальному процесі ВНЗ.

Далі під мобільними пристроями будемо розуміти портативні програмно-апаратні засоби, що функціонують на базі мікропроцесорної техніки та забезпечують продукування, накопичення, зберігання, обробку, передачу інформації на основі сучасних засобів телекомунікацій на рівні синтезу комп’ютерних мереж і засобів телефонного, телевізійного, супутникового зв’язку [2].

Найефективніше застосування мобільні пристрої зможуть знайти в організації таких видів освітнього процесу, як: нотування навчально-методичного матеріалу, виконаного в електронній формі, як для попереднього ознайомлення , так і для самостійної роботи; формування  інформаційних банків даних для творів, статей та рефератів; робота в інформаційних мережах Internet.

Такий підхід до проведення навчального процесу у ВНЗ надає змогу викладачу і студенту економити час на вирішення організаційних питань.Внаслідок впровадження мобільних технологій можна виділити наступні зміни в освітньому процесі: економічна ефективність; високий рівень доступності до навчальних матеріалів, завдяки сучасним бездротовим технологіям;свобода переміщення суб’єктів навчального середовища; доступність отримання освіти.

Однак варто зазначити, що поза увагою науковців залишився ряд негативних моментів мобільного навчання, серед яких, найважливіші: адміністративно-організаційні, методичні, технічні,      конфіденційність і  безпека. На жаль, поки не винайдено універсального способу, який допоміг би запобігти крадіжці особистих даних, переслідування і залякування.

Підсумовуючи проведений аналіз, слід зазначити, що можливість розміщення на одному мобільному пристрої всього комплекту використовуваних  студентом посібників за один рік, чи декілька років навчання дозволяє викладачам на практиці демонструвати існуючі горизонтальні та вертикальні міжпредметні зв’язки, що в свою чергу сприяє виникненню у студентів додаткової мотивації до роботи з підручником як електронним, так і паперовим.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Голицына И.Н. Мобильное обучение как новая технология в образовании [Электронный ресурс]/И.Н.Голицына, Н.Л.Половникова.-2009. – Режим доступа: URL: http:/library.istu.edu/bulletin/art.tech. 2009.05.pdf – Дата доступа: 04.04.2015.

2. Роберт И.В. Основные тенденции развития информационно-комуникационной предметной среды. – [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.iiorao.ru/iio/pageg/izdat/ison/publication//ison_2012/ num_10_2012/ Robert.pdf. – Дата доступа: 02.04.2015.

3. Koszalka TA, Ntloedibe‐Kuswani G. Literature on the safe and disruptive learning potential of mobile technologies. Distance Education. – [Electronic resource] – Retrieved from: http://www.editlib.org/p/108797.  – Access Date: 04/02/2015.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *