Дата зміни інформації:

Бабак А.М. ПРОБЛЕМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ У СЕРЕДНІЙ ТА ВИЩІЙ ШКОЛІ

І курс, фізико-математичний факультет

Ткачук А.В.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Основні засади національної програми інформатизації описані в однойменному законі, серед яких є і інформатизація науки та  освіти.

Інформатизація освіти передбачає широке впровадження і застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) при здійсненні навчально-виховної,  наукової та управлінської функцій, притаманних освітній галузі.

Але на даному етапі розвитку нашої держави  проблема інформатизації навчального процесу у середній та  вищій школі є досить актуальною.

На даний час в система освіти переживає складний і цікавий етап реформування та модернізації, характерною особливістю яких саме і є інформатизація. Вона має охопити всі напрямки діяльності учнів,  вчителів, керівників  навчальних закладів та установ і суттєво вплинути на зміст, організаційні  форми і методи навчання та управління навчально-пізнавальною діяльністю.

Але зважаючи на швидкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, потрібно виділити основні проблеми інформатизації:

1. Відсутність єдиної науково-обгрунтованої політики

2.Наявність великої кількості авторських програм, жодна з яких не затверджена

3.Програмно-технічне забезпечення (не сертифіковане)

4.Недостатня кількість україномовного програмного забезпечення

5.Підготовка і, особливо, перепідготовка викладацького складу

6.Недоступність використання Інтернет-мережі у віддалених навчально-виховних закладах;

7.Застаріле або недостатнє програмне забезпечення комп’ютерних класів

8.згубний вплив комп’ютерного випромінювання на організм людини, яка з ним працює

Звичайно, у кожного педагога своя методика викладання, своє бачення ідеалу учня, проте, в умовах, що склалися, від наставника вимагають змінити стиль роботи, почати працювати на комп’ютері та використовувати Інтернет-ресурси. І якщо викладач все таки погодиться використовувати комп’ютер у навчальному процесі, він буде змушений витрачати значно більше часу на підготовку до занять, причому не вдома, у комфортній обстановці, а в навчальному закладі, за допомогою спеціаліста з інформатики.

Проте потрібно для цього і потрібна нова державна програма, яка змогла б вирішити проблеми інформатизації освіти,  суспільства, що наблизить нас до інформаційного суспільства

Отже проблема інформатизації освіти на даному етапі розвитку України є доволі  актуальною.

Список використаних джерел

  1. Законодавство України про інформацію. –К. –1998.
  2. Закон України про інформацію. № 2658-12 від 2.10.1992 р.

2 Replies to “Бабак А.М. ПРОБЛЕМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ У СЕРЕДНІЙ ТА ВИЩІЙ ШКОЛІ”

  1. Wadym_Dombrovsky says:

    Стаття розкриває основні аспекти інформатизації навчального процесу, але на жаль не у всіх школах є можливість використання інформаційних ресурсів через фінансові труднощі.

  2. Так, я погоджуюсь з Вами на рахунок того, що на даному етапі в нашій державі існують деякі труднощі з питання інформатизації навчального процесу в середній і вищій школі. Маємо надію, що найближчим часом Україна зможе в повному обсязі впроваджувати інформаційні технології, адже це дуже зручно (наприклад, система Moodle, до якої приєднані всі студенти нашого університету). Але виникає запитання: а чи не стане з часом роль викладача (вчителя) зайвою в навчально-виховному процесі?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *