І курс, фізико-математичний факультет
Ткачук А.В.
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
Основні засади національної програми інформатизації описані в однойменному законі, серед яких є і інформатизація науки та освіти.
Інформатизація освіти передбачає широке впровадження і застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) при здійсненні навчально-виховної, наукової та управлінської функцій, притаманних освітній галузі.
Але на даному етапі розвитку нашої держави проблема інформатизації навчального процесу у середній та вищій школі є досить актуальною.
На даний час в система освіти переживає складний і цікавий етап реформування та модернізації, характерною особливістю яких саме і є інформатизація. Вона має охопити всі напрямки діяльності учнів, вчителів, керівників навчальних закладів та установ і суттєво вплинути на зміст, організаційні форми і методи навчання та управління навчально-пізнавальною діяльністю.
Але зважаючи на швидкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, потрібно виділити основні проблеми інформатизації:
1. Відсутність єдиної науково-обгрунтованої політики
2.Наявність великої кількості авторських програм, жодна з яких не затверджена
3.Програмно-технічне забезпечення (не сертифіковане)
4.Недостатня кількість україномовного програмного забезпечення
5.Підготовка і, особливо, перепідготовка викладацького складу
6.Недоступність використання Інтернет-мережі у віддалених навчально-виховних закладах;
7.Застаріле або недостатнє програмне забезпечення комп’ютерних класів
8.згубний вплив комп’ютерного випромінювання на організм людини, яка з ним працює
Звичайно, у кожного педагога своя методика викладання, своє бачення ідеалу учня, проте, в умовах, що склалися, від наставника вимагають змінити стиль роботи, почати працювати на комп’ютері та використовувати Інтернет-ресурси. І якщо викладач все таки погодиться використовувати комп’ютер у навчальному процесі, він буде змушений витрачати значно більше часу на підготовку до занять, причому не вдома, у комфортній обстановці, а в навчальному закладі, за допомогою спеціаліста з інформатики.
Проте потрібно для цього і потрібна нова державна програма, яка змогла б вирішити проблеми інформатизації освіти, суспільства, що наблизить нас до інформаційного суспільства
Отже проблема інформатизації освіти на даному етапі розвитку України є доволі актуальною.
Список використаних джерел
- Законодавство України про інформацію. –К. –1998.
- Закон України про інформацію. № 2658-12 від 2.10.1992 р.
Стаття розкриває основні аспекти інформатизації навчального процесу, але на жаль не у всіх школах є можливість використання інформаційних ресурсів через фінансові труднощі.
Так, я погоджуюсь з Вами на рахунок того, що на даному етапі в нашій державі існують деякі труднощі з питання інформатизації навчального процесу в середній і вищій школі. Маємо надію, що найближчим часом Україна зможе в повному обсязі впроваджувати інформаційні технології, адже це дуже зручно (наприклад, система Moodle, до якої приєднані всі студенти нашого університету). Але виникає запитання: а чи не стане з часом роль викладача (вчителя) зайвою в навчально-виховному процесі?