IV курс, природничо-географічний факультет
Стеценко Н.М., канд. пед. наук, доцент
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
На даному етапі людством керує інформація. Щоб її мати, ми повинні іти в ногу з часом, використовувати нові технології як в навчанні, так і в індивідуальному розвитку, щоб не відставати від світу.
Україна незалежна держава існує більше 20 років і за цей час зробила великий крок розвитку інформаційного забезпечення шкіл, але якщо порівняти міські і сільські школи, то між ними велика прірва. Разом з тим, інформаційні технології це не тільки нові технічні засоби, але і нові форми і методи викладання, новий підхід до процесу навчання, а зробити це без нових засобів не можна.
За останні десять років держава намагалася, як могла комп’ютеризувати сільські школи, але проблема у тому, що цей процес настільки повільний, що одні школи отримали нове технічне обладнання, то в інших воно вже застаріло.
Процес навчання залежить від швидкої і компетентної реалізації інформатизації освітньої діяльності. На даний час є такі проблеми:
– мала забезпеченість комп’ютерами у сільській школі;
– в половині випадків відсутність доступу до інтернету;
– застарілість усіх технічних засобів і матеріалів;
– відсутність ПК у всіх дітей;
– мала компетентність керівників по роботі з новим технічним обладнанням.
Інформаційні технології потрібні не тільки для того щоб діти шукали і володіли інформацією, але й для того, щоб після закінчення школи, у вищих навчальних закладах вони могли легко і без проблем працювати з новими програмами, тестами і т.д.
Тому зараз потрібно, щоб держава разом із різними фондами і спонсорами, забезпечила школи потрібними інноваційними технологіями, адже сільських дітей більша половина і вони як і усі мають право отримати хороший рівень освіти, а з ним, щоб їх так само забезпечували і новими інформаційними технологіями.
Комп`ютеризація сільських шкіл – річ дуже важлива і потрібна, бо сільські діти справді мають йти в ногу з часом і з жителями міст. Але що робити, якщо немає вчителів, які б навчали дітей інформатики?