Дата зміни інформації:

Павліченко Н. П. ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМИ ЗАКЛАДАМИ В СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ

VI курс, факультет соціальної та психологічної освіти

Стеценко Н.М., кандидат педагогічних наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

У зв’язку з розвитком сучасних інформаційних технологій навчання засоби, що ґрунтуються на знаннях починають відігравати все більш помітну роль у формуванні середовища освіти. Разом з цим, постають проблеми управління у середовищі, що утворюється із застосуванням конкретного комп’ютерно-орієнтованого засобу навчання або системою засобів. Вказані проблеми стосуються двох рівнів організації середовища: функціонування середовища, що забезпечує здійснення навчальної діяльності в ньому; формування середовища, що забезпечує процеси планування, проектування, постачання ресурсів та засобів, прогнозування тенденцій та напрямів його розвитку.

Для впровадження ІКТ-середовища з метою управління якістю освіти в загальноосвітньому навчальному закладі повинна бути необхідна кількість  персональних комп’ютерів, об’єднаних в локальну мережу. Локальна мережа дозволяє пов’язувати робоче місце директора з усіма робочими місцями і скоординувати роботу адміністрації та вчителів.

Необхідною складовою пропонованого ІКТ-середовища є обладнання. Не менш важливою є складова середовища, якою опосередковано зміст навчання і управління процесом навчання, тобто електронні засоби навчального призначення, до яких відносять програмні засоби навчального призначення, електронні бази даних з відповідним наповненням (бібліотеки електронної наочності, електронні довідники та словники тощо).

За формування ІКТ-середовища в навчальних закладах створюються сприятливі умови для організації управління структурними підрозділами: навчально-виховною частиною; науково-методичною частиною (методоб’єднання педагогів); бухгалтерією; господарською частиною; медико-санітарною частиною; харчоблоком.

ІКТ-середовище  забезпечує можливість директора навчального закладу:

–       орієнтуватися в потоках інформації;

–       оперативно приймати управлінське рішення;

–       координувати діяльність адміністрації та  педагогічного колективу;

–       прогнозувати перспективний розвиток навчального закладу.

Неперервне формування інформаційної бази, яка об’єктивно відображає функціонування навчального закладу, є однією із вагомих умов вдосконалення навчально-виховного процесу та управління навчальними закладами та якістю освіти.

Впровадження ІКТ управління якістю освіти навчального закладу суттєво впливає на всі напрями його діяльності:

–  навчальну діяльність;

–   виховну діяльність;

–   формування змісту навчання;

–   формування розкладу;

–  фінансову діяльність;

–  господарську діяльність;

–  контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів;

– контроль та оцінювання діяльності вчителів з метою керування та коригування;

–  формування психологічного клімату в педагогічному колективі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *