І курс,мистецько-педагогічного факультету
Бондаренко Т.В кан.пед.наук
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
На сьогодні у навчальному процесі середньої школи використовується цілий арсенал логічних, інтелектуальних видів роботи, які допомагають учням краще засвоїти новий матеріал та не забути попередньо вивчений. Застосування задач, ребусів, кросвордів привносить у програму навчання певну різнобарвність, дозволяючи відійти від стандартного викладу матеріалу на користь логічно-напруженому опануванню навантаженням цікавого змісту.
Так, на уроках образотворчого мистецтва буде доцільним застосування завдань-головоломок з розгадування слів (кросвордів). Їх можна підготувати різного типу, з різним рівнем складності, по певним класах, та у відповідності з віковими особливостями учнів. Допоможе в цьому програма для створення кросвордів “Homacosoft Crossword Creator”.
Програмний продукт має наступні можливості:
- автоматичне генерування слів (близько тисячі);
- різноманітне оформлення кросвордів (схеми, шрифти);
- режим удосконалення кольорової гами;
- вбудований тлумачний словник для легкого створення питань;
- збереження кросвордів у папці та на комп’ютері;
- можливість звернути, а потім допрацювати на комп’ютері необхідний матеріал.
Доцільним буде використання кросвордів в процесі засвоєння нових знань. З їх допомогою учні зможуть у доступній формі, більш простіше, реальніше та доступніше запам’ятати теоретичну частину навчального матеріалу.
Варто застосовувати кросворди під час уроку з формування умінь і навичок учнів. Оскільки образотворче мистецтво учні вивчають лише до 7 класу, а матеріалу для вивчення та опрацювання є дуже багато, збагатити знання учнів можна у доступній формі, використовуючи гру слів.
Під час уроку з узагальнення та систематизації знань передбачають індивідуальний підхід, підведення підсумку засвоєних уроків. Доречно запропонувати школярам перевірку у вигляді кросвордів, по здобутих знань під час уроків, тематику яких вміщується в особистостях художників, по стилях, техніках, архітектурі, перспективі та закономірностях малювання.
Таким чином, використання електронної програми Homacosoft Crossword Creator у образотворчому мистецтві учнів є великим кроком до розвитку освіти та навчанні школярів.
Використання на уроках різних дидактичних матеріалів та цікавих завдань є дуже доцільним. Так як учням буде цікавіше виконувати цікаві завдання. Дане середовище є одним з цікавих для створення такого матеріалу. Автор вдало наголосив на його використання.