Дата зміни інформації:

Стриженюк С. С. ВИКОРИСТАННЯ ВІЛЬНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

І курс, фізико-математичний факультет

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Білятинська І. М.

Умань

На сьогоднішній день програмне забезпечення використовується в усіх сферах життя людини.Мобільні телефони, касові термінали, камери спостереження, банкомати – усі ці пристрої зв’язані між собою глобальною мережею. Програмне забезпечення, яке використовуються для керування цими технічними засобами, стає дедалі складнішим, у кожної програми тепер є її власна багаторічна історія. Нове програмне забезпечення дозволяє прискорити швидкість передачі інформації, підвищити її якість та надійність.

Є дуже багато різних програм, які ми використовуємо в освіті та науковій роботі. Щоденно їх стає все більше, з’являються оновлення та доповнення. Проте, мале фінансування навчальних закладів примушує шукати інші шляхи, що дадуть зменшити витрати на закупівлю ліцензованого програмного забезпечення. Одним з таких шляхів, є використання  вільного програмного забезпечення[1, c.53].

Визначення «вільне програмне забезпечення» було сформульоване в 1970-х роках деяким Річардом МетюСтолманом, засновником проектуGNU, проекту для опису програмного забезпечення, яке можна використовувати у будь-якій формі, редагувати, розповсюджувати без жодних обмежень.

Критерії вільного програмного забезпечення:

1.Програми можна використовувати як завгодно.

2.Будь-хто може вивчати, як саме вільні програми працюють, і робити оновлення за бажанням, адже вихідний текст програми доступний будь-кому.

3.Копіювати програму і вільно її поширювати дозволено всім бажаючим.

4.Для цих програм, за бажанням, можна робити оновлення і надавати в користування свою покращену версію – це робиться з метою, щоб принести користь  усім користувачам.

Вільне програмне забезпечення, часто називають програмним забезпеченням із відкритим кодом (OpenSource). Вільний початковий код – це визначення означає доступність купленого коду. Деякі компанії дають користувачам доступ до деяких пакетів програм, так звані демо версії, хоча при цьому користувачам заборонено вносити зміни до  коду або копіювати і розповсюджувати  програму[2, c.24].

Отже, вільні ліцензії дають можливість користувачам використовувати або модифікувати програму як завгодно, що дозволить використовувати програми такого типу для дослідження принципів роботи програмного забезпечення під час вивчення мов програмування в школах та в вищих навчальних закладах. Безкоштовне поширення вільного програмного забезпечення дає змогу заощадити кошти, що є позитивним моментом в умовах браку фінансування освітніх закладів.

Список використанихджерел:

  1. Напрями використання вільного программного забезпечення у вищій школі. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www./29_NIOXXI_2012/Pedagogica/4_116243.doc.htm
  2. Система комп’ютерної алгебри Maxima. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://maxima.sourceforge.net/ru/

One Reply to “Стриженюк С. С. ВИКОРИСТАННЯ ВІЛЬНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ”

  1. Алла Галіцька says:

    Погоджуюся з думкою автора. У сучасному світі все частіше постає питання наявності ліцензійного програмного забезпечення в закладах освіти, і тому в статті подано основні аргументи доцільності використання вільного програмного забезпечення в загальноосвітніх навчальних закладах.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *