Дата зміни інформації:

Лелюк С.П., Боженова В.Ю. ВИКОРИСТАННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА

1 курсу, факультет педагогічної освіти

Науковий керівник: к. пед. н., доцент Хміль Н.А.

Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія»

Харківської обласної ради

Сьогодні застосування хмарних сервісів у професійній діяльність фахівців галузі освіти є одним із пріоритетних напрямів її модернізації. За їх допомогою можна поліпшити ефективність роботи педагогів, організувати їх спільну діяльність. Під час виконання своїх професійних обов’язків вони все частіше використовують хмарні сервіси Google: Документи, Таблиці, Презентації, Форми, Малюнки, Sites, Календар, Keep. З огляду на це, продемонструємо можливі способів використання хмарних сервісів у професійній діяльності соціального педагога.

Сервіси Google допомагають організувати як індивідуальну, так і групову взаємодію, що передбачає: 1) персональні дії учасників: записи думок, замітки і анотування чужих текстів, розміщення мультимедійних файлів; 2) комунікацію учасників між собою (месенджери, пошта, чат, форум, конференції, вебінари) [1].

Розкриємо можливості сервісів Google для організації роботи соціального педагога.

Google Таблиці – інструмент, за допомогою якого можна виконати статистичний аналіз емпіричних даних у процесі структурування й обробки результатів соціально-педагогічного діагностування (див. рис. 1), створити різного роду документацію (наприклад, шаблон річного плану роботи соціального педагога; плану роботи соціального педагога на місяць; для щоденного обліку роботи соціального педагога; журналу проведення корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи соціального педагога тощо).

1

Рис. 1. Екранна копія Google Таблиці

(Результати опитування щодо користування соціальними мережами чи додатковими програмами для спілкування)

Google Документи – це сервіс, за допомогою якого можливо ефективно організувати одну з основних форм діяльності соціального педагога – ведення спільної документації (наприклад, створення перспективного плану соціально-педагогічної роботи соціально-педагогічної служби; розробка сценаріїв для проведення тренінгів, профілактичних заходів тощо) (див. рис. 2).

2

Рис.2. Екранна копія Google Документи

(Спільна робота над документом «Систематизація форм корекційної роботи з дітьми девіантної поведінки»)

Ключовими завданнями соціального педагога є психолого-педагогічне, духовно-ціннісне просвітництво з метою створення оптимальних умов для гармонізації відносин людини з соціумом, пропаганда здорового способу життя, підвищення рівня правової обізнаності учнів та їх батьків з метою профілактики девіантної поведінки . Для їх вирішення проводяться семінари, форуми, бесіди з учнями, батьками, педагогами [2]. Під час підготовки до яких соціальним педагогам необхідно спільно зі своїми колегами підготувати відповідний матеріал. Це можливо реалізувати за допомогою сервісу Google Презентації (див. рис. 3).

3

Рис. 3. Екранна копія Google Презентація (Спільна робота над презентацією «Робота соціального педагога з дітьми девіантної поведінки»)

Вирішення значної кількості професійних завдань вимагає від соціальних педагогів обов’язкового проведення діагностики дитячих колективів [2], батьків, педагогічних працівників. Відповідно необхідним стає використання сервісу Google Форми, за допомогою якого можливо створити анкети для проведення різних опитувань (див. рис. 4)

4

Рис. 4. Екранна копія Google Форми (Створення анкети «Які Ви батьки?»)

Підсумовуючи можна зробити висновок, що можливості хмарних сервісів допомагають ефективно організувати роботу соціального педагога як індивідуально, так і спільно зі своїми колегами.

 

Список використаної літератури

  1. Митенкова А.А. Использование возможностей сервисов Google на уроках музыки и во внеурочной работе как один из способов повышения мотивации обучающихся / А. А. Митенкова [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.kirov.spb.ru/sc/393/Mitenkova_google.pdf.
  2. Хміль Н.А. Роль інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності соціального педагога / Хміль Н.А., Крецу Л.А. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.sworld.com.ua/konfer26/867.pdf.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *