Дата зміни інформації:

Козачишина О.В. ВИКОРИСТАННЯ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ В ОСВІТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІІ курс, Початкова освіта (основи інформатики)

Парфенова Ю.А., спеціаліст другої категорії

Комунальний вищий навчальний заклад Київської обласної ради «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний коледж»

Біла Церква

Комп`ютери стали невід`ємною частиною реальності. Їх використовують як на роботі, так і вдома в години дозвілля. Майбутня професійна діяльність більшості учнів буде пов`язана з використанням комп`ютерної техніки. Учневі слід звикнути до того, що комп’ютер –  це звичайний пристрій, використання якого допомагає йому отримувати нові знання. А з точки зору освіти і вчителя, який не навчає інформатиці, це – універсальний технічний засіб навчання і універсальний засіб для підготовки методичного забезпечення уроку.

Впровадження в практику роботи з учнями ІКТ, дає змогу зацікавити учнів  до самостійного пошуку різних джерел інформації, розвивати їх творчі здібності, критичне мислення,   вміння аргументовано, розлого й образно висловлювати свої думки, судження, оцінки. Адже у сучасному інформаційному просторі дана технологія є актуальною. Ця ідея допомагає підняти  на   новий рівень освоєння навчального матеріалу.

«Інформаційні технології» – це технології, що тією чи іншою мірою реалізують інформаційні процеси: збирання, накопичення, зберігання, передавання, опрацювання та представлення (відображення) інформації. За словником, «інформаційна технологія – сукупність інформаційних процесів з використанням засобів обчислювальної техніки, що забезпечують швидкий пошук інформації, доступ до джерел інформації».

За допомогою інформаційних технологій вчитель може подавати інформацію про об’єкти або закономірності явищ більш наочно та візуально, що значно полегшує сприйняття. Тим самим вирішується проблема методичного забезпечення педагога, адже крім відкритого доступу до передового досвіду колег в Інтернеті,  можна легко накопичувати та систематизувати власні досягнення, постійно їх корегуючи та доповнюючи.

Вчителі можуть створювати власні сайти, де будуть розміщувати актуальну інформацію зі свого предмета, спілкуватись в on-line чатах зі своїми учнями та їх батьками, використовувати у своїй роботі елементи дистанційного навчання, тощо.

Творчий підхід дозволяє педагогу максимально ефективно використовувати у своїй роботі багатий інструментарій, що представляється сучасними комп’ютерними технологіями. Уроки з використанням ІКТ підвищують навчальну мотивацію, а, отже, і інтерес до предмету.

Сьогодні затребувані ті вчителі-предметники, які володіють педагогічною технологією та крокують в ногу з сучасністю. Як говорив А.Дістєрвег: «…Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися і надихатися силами, що пробудилися в ній. Жалюгідна кожна людина, що відстала від свого часу; поява ж учителя молоді, який сам живе в минулому, викликає лише співчуття всіх людей, які живуть у ногу із своїм часом і мислять суголосно зі своїми сучасниками».

Отже, сучасний учитель –  це творча особистість. Він повинен бути активним, комунікабельним, динамічним, працездатним, вольовим, впевненим у собі, толерантним, висококомпетентним.

Сьогодні особлива роль нині відводиться мережі Інтернет – засобу розповсюдження інформації, середовища співпраці та спілкування людей, що є найбільшою та популярною комп’ютерною мережею, яка відкриває широкі можливості ефективного її використання в освіті. Надання різноманітних освітніх послуг, навчальної інформації, відкриття широких можливостей використання різноманітних ресурсів

Завдяки новим комп’ютерним технологіям людство здобуло нові,  надзвичайно ефективні засоби, які допомагають їм спілкуватися навіть тоді, коли вони знаходяться в різних куточках світу. Завдяки активному використанню Інтернет-технологій, телекомунікаційних засобів у вищих навчальних закладах відбуваються зміни різного плану: перероблюється мета й зміст навчальних планів, форми й методи навчання. Більшість інновацій у навчальному закладі реалізуються за допомогою Інтернет-технологій, що дозволяє удосконалити навчальний процес, зробити його більш насиченим та ефективним. Працюючи в мережі Інтернет учні вчаться користуватися електронною поштою, пошуковими системами, знаходити потрібну інформацію. Зі свого боку, викладач прагне зробити своє заняття (лекцію чи семінарське) цікавим, захоплюючим.  Великого поширення набули відео-матеріали, які допомагають краще сприймати навчальний матеріал. Також, яскравим  прикладом нових інформаційних технологій у навчальних закладах є Internet-підручник, який набув широкого вжитку.Він має зручний інтерфейс і, на відміну від звичайних підручників, може використовуватися багатьма користувачами одночасно. Ще однією ефективною формою навчання є мережеві технології, за допомогою яких користувач може швидко знайти потрібну інформацію, розмістити її в блогах, спільно з іншими учасниками освітнього процесу редагувати документи, розміщувати фотографії, презентації, реалізувати Вікі-проекти, тощо.

Використання ресурсів Інтернет у навчанні полягає в тому, що учням не просто надаються технічні засоби, але й здійснюється навчання думати, здійснювати пошук шляхів реалізації певної проблеми, колективне її обговорення та прийняття рішення, що дає можливість колективно та індивідуально навчатися, формувати власну поведінку, обирати розв’язок реалізації різноманітних ситуацій. Вивчаючи історію, культуру за допомогою віртуальних середовищ, створюється можливість не тільки їх вивчення та власного забезпечення культури, знань, світогляду, а й можливість спостерігати за тим, як це роблять інші, вивчати чужі проекти, брати участь у реалізації колективних проектів, їх редагуванні та конструюванні, що реально збагачує та розширює знання студентів.

Інтернет надає унікальні можливості для освіти. Він має не тільки величезний невичерпний масив освітньої інформації, а й виступає як засіб, інструмент для її пошуку, переробки, представлення. Інтернет є джерелом активної інтелектуальної та комунікативної діяльності людини, яка має необмежені можливості для одержання знань, умінь, навичок. Освітні Веб-сайти стали важливим елементом ІКТ навчання, набули актуальності питання ознайомлення викладачів, методистів з дидактичними можливостями Мережі, з можливостями, які надають такі сайти для освіти і виховання.

Список використаних джерел

  1. Кулик А. Ресурси Інтернету для розвитку системи освіти і науки в регіонах (на прикладі політології) / / http://www.prof.msu.ru/publ/ulan-ude/u18.htm
  2. Освітні ресурси мережі Інтернет: Каталог / За ред. О.М. Тихонова. – М., 2006.
  3. Полонський В.М. Освітні ресурси і можливості мережі Інтернет / / http://www.den-za-dnem.ru/page.php?article=394.
  4. Жуковська А.Л. Комп’ютерні технології навчання як запорука якісної освіти у світлі сучасних новітніх інформаційних досягнень / А. Л. Жуковська // Гілея: науковий вісник. –Київ., 2012. – Вип. 57.– С.251.
  5. Клименко О.Ф. Інформатика та комп’ютерна техніка: навч.-метод.Посібник / О.Ф.Клименко, Н.Р. Головко, О.Д.Шарапов / [за заг. ред.О. Д. Шарапова]. – К.: КНЕУ, 2002. – 534с
  6. Гергель Ольга Василівна «Досвід використання ІКТ та можливостей мережі Інтернет у вихованні дітей та учнівської молоді».
  7. Котко Ольга Миколаївна  «Досвід використання ІКТ та можливостей мережі Інтернет у вихованні дітей та учнівської молоді».
  8. Цьопкало Каріна «Сучасний вчитель. Який він?» http://wiki.ciit.zp.ua/index.php/«Сучасний_учитель._Який_він»
  9. Яким має бути вчитель XXI ст.? http://www.osvitata.com/osvita-ta-kultura/yakim-miy-buti-vchitel-xxi-st.html
  10. Платформа для створення власних соціальних мереж Ning. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ning.com.

СервисыWeb 2.0 в образовании и обучении. [Электронный ресурс]. – Режим доступу: http://ru.wikibooks.org

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *