Дата зміни інформації:

Криворучко І. МЕРЕЖЕВІ ЩОДЕННИКИ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ПРАКТИЦІ ВЧИТЕЛЯ

ІІІ курс, факультет фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Жмуд О. В., к.п.н., ст. викладач

Нині, коли все довкола стрімко змінюється, педагогу потрібно не лише вчити вихованців адекватно реагувати на нові умови, а й самому йти в ногу з часом. Варто усвідомити: деякі методи, форми роботи і засоби, що були ефективнимище десять років тому, на разі вже себе не виправдовують. Натомість з’явилися нові, які допомагають оптимізувати освітній процес, полегшити повсякденну роботу, вийти на новий рівень професійного спілкування з колегами та батьками вихованців. Так, надійними помічниками педагога в сучасномусвіті є різноманітні інтернет-сервіси.

Останнім часом підвищений інтерес педагогів привертають мережеві щоденники (блоги), які є одним з найпоширеніших видів Інтернет-сервісу. Про важливість проблеми використання мережевих щоденників в освітньому процесі навчальних закладів свідчать численні публікації та дисертаційні дослідження вітчизняних й іноземних учених, зокрема: О. Андрєєва, Н. Балик, Н. Діментієвської, Н. Дягло, Н. Євтушенко, А. Забарної, О. Журавльової, О. Круподерової, М. Менякіної, Н. Морзе, Т. Носенко, Є. Патаракіна, Л. Панченко, М. Резніна, Б. Ярмахова, RichardE. Ferdig, KayeD. Trammell та ін.

Мережевий щоденник (блог) – це сайт, основний зміст якого постійно оновлюється новими записами, які можуть містити символьні, графічні, звукові та відео дані, і відображається у хронологічному порядку [6].

Поза сумнівами, використання блогів у навчально-виховному процесі має цілу низку переваг. Велика популярність блогів викликана двома основними причинами: по-перше, публікувати інформацію в Інтернеті за допомогою блогів досить легко — фактично, створення нового посту зводиться до набирання його тексту у відповідному полі та відправки його на сервер шляхом натисканням кнопки «Публікувати». Друга причина – це моментальна доступність в Інтернеті опублікованої інформації.

Блог виконує такі основні функції:

1.дидактична функція (дає змогу здійснювати рефлексивне навчання, організовувати і управляти навчально-пізнавальною роботою учнів, здійснювати контроль і оцінку знань учнів); 2.інтелектуальна функція (під час ведення блогу вчитель здійснює пошук цікавої інформації, подій та явищ чим збагачує свої знання, досвід, підвищує загальнокультурний розвиток);3.інформаційно-комунікаційна функція (розширення кола спілкування вчителів, можливість знайомства з закордонними колегами, а потім і обмін досвідом);4. науково-методична функція (можливість проведення конференцій, семінарів, уроків онлайн, можливість використання мультимедії, гіпермедії і мережної взаємодії учасників навчально-виховного процесу);5.психологічна функція (блог як засіб для рефлексії);6.соціальна функція (блог як засіб формування віртуального педагогічного співтовариства).

Для розміщення та ведення блогів можна використовувати наступні площадки: http://livejournal.ru– «Живий журнал»;,  http://liveinternet.ru– «Живий Інтернет»; https://ru.wordpress.com/«ВордПресс»http://blogger.com – «Блогер».

Отже, використання мережевих щоденників (блогів) вчителями загальноосвітніх шкіл сприяє розвитку їх професійної компетентності, оволодінню новими засобами ІКТ, пошуку нової цікавої та корисної для учнів інформації. Крім того, підвищується зацікавленість учнів до вивчення предмету, розвиваються загальнокультурні здібності, підвищується рівень інформаційної культури.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Стеценко Г. В. Особливостівикористанняосвітніх веб-журналіввпроцесіорганізаціїнавчальноїдіяльності / Г. В. Стеценко // Зб. наук. пр. Уман. держ. пед. ун-ту імені Павла Тичини / гол. ред.:М. Т. Мартинюк. – Умань, 2008. – Ч. 4. – С. 217–224.

2. Лабудько С. П. Блог як засіб розвитку професійної компетентності вчителів// Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2013. ─ №.6.─ С. 9-1

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *