v-курс, інститут інформатики
Кузьміна Н.М.,кандидат фізико-математичних наук, доцент
Національний педагогічний університет
імені Михайла Петровича Драгоманова
м. Київ
Хмарні технології, в основу яких покладено принципи інтернет-спілкування і зберігання даних на інтернет-носіях, сьогодні використовуються в багатьох сферах життя. Освіта є одним з головних і перспективних напрямів їх запровадження.
На сьогоднішній день у розвитку хмарних технологій велике значення приділяють концепції SaaS (програмне забезпечення як сервіс).
Нині існує безліч хмарних сервісів, які використовують в освіті, створенні і проведенні освітніх проектів, формуванні комунікативних універсальних навчальних дій у процесі навчання, а також для надбання учнями соціального досвіду і формування навичок поведінки в соціумі.
Щоб уникнути педагогічних помилок, дослідники пропонують виявити головні принципи оцінювання інформаційних технологій навчання і слідувати цим принципам у своїй педагогічній діяльності.
Серед основних характеристик нової парадигми освіти вчені називають: перехід до евристично-пошукової моделі навчального процесу; орієнтацію на розвиваючу освіту, особисто-орієнтоване навчання і інтегровані навчальні курси; оптимальне поєднання гуманітарної та природно-математичної складових освіти, їх теоретичних і практичних компонентів; широке запровадження в навчально-виховний процес інформаційних технологій; варіативність навчальних програм; технологізацію навчання як спосіб досягнення високого і прогнозованого рівня засвоєння знань в умовах масового навчання; перенесення змістових акцентів з освоєння суми знань на отримання навичок самостійного інформаційного пошуку, опрацювання і засвоєння навчального матеріалу; розвиток системи безперервної освіти.
До структури хмарного інструментарію сучасного вчителя середньої школи віднесемо такі блоки:
1. Хмарні сервіси загального призначення (хостинги, пошукові системи, особисті сторінки тощо).
2. Агрегатори облікових записів.
3. Хмарні офісні додатки (MS Office, OpenOffice, Google Docs і OneDrive).
4. Хмарні презентації (Prezi.com).
5. Графічні хмарні сервіси (Pixlr.com).
6. Спеціалізовані хмарні сервіси. Цей тип сервісу відображає специфіку окремого предмету. Прикладами є стрічки часу, картографічні сервіси, перекладачі тощо.
Тоді результатами запровадження такого хмарного інструментарію є: реалізація нового способу організації колективної роботи, підвищення креативного потенціалу вчителя в організації навчального процесу, підвищення мотивації учнів за рахунок нестандартного підходу до організації колективної роботи і підготовки домашнього завдання, реалізація можливості організації проектної діяльності на уроках всіх дисциплін, реалізація можливості організації спільної роботи в режимі реального часу, вивільнення часу у всіх учасників навчального процесу, створення єдиного для школи освітнього простору, підвищення якості освіти за рахунок підвищення мотивації і розширення педагогічного інструментарію вчителя, економічна вигода (всі хмарні сервіси, що рекомендуються, є безкоштовними).
У ході написання магістерської роботи автором досліджуються методики запровадження хмарних технологій на уроках української літератури (середні класи) та історії України (старші класи).
Крім методик використання хмарних технологій (ознайомлення з хмарними технологіями, web-опитування, web-презентація, web-квест і інші), досліджується успішність дітей до і після запровадження таких технологій. Результатом буде оцінювання досягнень учнів у ході запровадження на практиці наведених вище інформаційних технологій навчання.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Єгорова М. Від самого початку… / М. Єгорова // Інформатика в школі: Науково-методичний журнал. – 2014. – № 10. – С. 30-36.
- Дніпровська К.М. MS Excel. Використання розширених фільтрів. Різновиди діаграм, їх створення та налаштування / К.М. Дніпровська // Інформатика в школі: Науково-методичний журнал. – 2015. – № 2. – С. 15-21.
- Іваненко І.І. Хмарні технології в освіті / І.І. Іваненко. – К., 2014. – 200 с.
- Казакова Г. Практика впровадження веб-квестів / Г. Казакова, В. Костюченко // Відкритий урок: Освітянський науково-методичний журнал. – 2015. – № 3. – С. 14-15
- Казанцева О.П. Країна скретчленд / О.П. Казанцева // Інформатика в школі: Науково-методичний журнал. – 2014. – № 10. – С. 19-23
- Федор Л. “Хмарні” технології в освіті: створення презентацій / Л. Федор // Відкритий урок: Освітянський науково-методичний журнал. – 2015. – № 1. – С. 29-30.