4 курс, природничо-географічний факультет
Стеценко Н.М.,канд.пед.наук,доцент
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
За останні десятиліття біологія набула високого розвитку, що супроводжується багаторазовим використанням її у житті людей. На даний час у викладанні біології велика увага приділяється традиційним методам, які вивчили учні під час наукового пізнання навколишнього світу. Сучасні діти все менше і менше звертаються за додатковою інформацією до книг, вони стараються найти її в мережі Інтернет. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у курсі біології певною мірою піднімає рівень навченості учнів на новий рівень. Однією із переваг застосування мультимедіа технології на уроках біології є підвищення якості навчання за рахунок роботи з комп’ютером.
Використання комп’ютера допомагає ефективніше організовувати роботу класу, зробивши урок більш цікавим та наочним. На таких уроках спілкування вчителя з учнем стає більш змістовним, індивідуальним та діяльним.
Комплекси педагогічних програмних засобів дають змогу вчителеві довести до учнів велику кількість інформації. При цьому у школярів увага акцентується на важливих об’єктах, гарно розвивається зорова пам’ять. Перевагою такої технології є поєднання відразу декількох компонентів, а саме: тексту, малюнка, анімації, звукового супроводу і т.д..
Найбільш ефективною формою подання матеріалу з біології є мультимедійні презентації. Типологія презентацій представлена в таблиці №1. Їх використання можливе на будь-якому етапі вивчення теми та етапі уроку. Саме презентація дає змогу вчителю проявити індивідуальність і творчість, уникнути шаблонного підходу до проведення уроку. Подання навчального матеріалу у вигляді презентації скорочує час навчання.
Щоб підвищити пізнавальний інтерес у дітей та спонукати їх до роботи з поглибленим вивченням матеріалу, слід сформувати в них потребу до змагання. Однією із форм для її реалізації є позакласна робота в поєднанні з інформаційними технологіями, яка веде до вдосконалення знань учня, уміння самостійно поповнювати їх та використовувати на практиці.