5 курс, фізико-математичний факультет
Дегтярьова Н.В., канд.пед.наук
Сумський державний педагогічний університет ім. А.С.Макаренко
Суми
Сучасні інформаційні технології сприяли виникненню нових цілей навчання, які полягають не тільки в прямій передачі знань та вмінь, а відкривають для вчителя нові можливості підтримки і направлення розвитку особистості школяра. Комп’ютер як сучасний засіб навчання розкриває в повній мірі можливості розвитку духовно збагаченої, творчої особистості, її образного мислення, уяви, фантазії, емоційної сфери.
Перед учителем інформатики стоїть складна задача не тільки навчити, але й зацікавити учнів, зробити так, щоб дітям подобалось те, що вони роблять. Тільки тоді учень із задоволенням йде на урок і з радістю виконує поставлену задачу. Не тільки і не стільки знання й оволодіння школярами комп’ютерами визначає ефективність процесу навчання, скільки готовність і бажання дітей взяти участь у спільній діяльності.
У роботі було описано вплив мультимедійних презентацій на розвиток творчості учнів, проаналізовано психолого-педагогічні вимоги до створення мультимедійних презентацій при навчанні інформатики, розроблені методичні рекомендації щодо створення і використання мультимедійних презентацій на уроках інформатики. Також розроблені практичні роботи зі створенням мультимедійних презентацій. Дані практичні роботи забезпечують привабливий творчій характер діяльності, спонукають до розроблення оригінальних ідей в учнів, залучають їх у процес планування, формулювання мети і поточних завдань.
Практичне завдання
Варіант 1. Гра на «Бульбашках». Відтворити у презентації екран з бульбашок (рис.1)
та створити керовану анімацію:
v При наведенні вказівника «миші» на кульку, ця кулька збільшується, сусідні кульки (зверху, знизу, ліворуч та праворуч) розсовуються у напрямку від її центру та разом з нею розташовуються перед бульбашковим екраном.
v Одночасно кулька (яка була збільшена перед цим) приймає свій початковий розмір, і разом зі своїми сусідніми кульками повертається у початкове розташування.
v Рух вказівника та натиснення клавіш «миші» не повинні виводити користувача з презентації.
Варіант 2. Створити презентацію «Заповідні скарби Сумщини».
Створити презентацію, що складається з двох слайдів.
Вимоги до першого слайду:
При запуску презентації на слайді почергово з’являються: прапор області та заголовок презентації. Створити презентацію «Заповідні скарби Сумщини».
Вимоги до другого слайду:
1. На слайді повинна бути розміщена карта з указанням місць розташувань заповідних зон Сумської області.
2. При клацанні мишею на маленькому зображенні воно збільшується і виводиться текст зі стислим описом місцевості.
3. При натисканні на великий малюнок, він (малюнок) і напис зникають, слайд приймає попередній вигляд:
4. Повторіть дії вказані в пунктах 2 та 3 для кожного малюнку заповідної зони.
5. Ефект збільшення зображення та появи текстового об’єкта повинен спрацьовувати незалежно від послідовності та кількості натискань на зображення.
Розвиток пізнавального інтересу і творчих здібностей учнів дає гарний навчальний, розвиваючий і виховний ефект: у дітей формуються міцні, глибокі знання з інформатики, народжуються цікаві творчі роботи.