ІІ курс, факультет іноземної філології
Паршуков С.В.
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
У сучасному світі, коли технології досягли приголомшливого рівня, використання звичного для усіх шкільного приладдя поступово відходить на другий план. Що ми можемо побачити у звичайному шкільному класі? Найперше, що потрапляє в око, і в той же час найголовніше – це шкільна дошка. Викладач використовує її для того аби полегшити сприймання дітьми нового матеріалу, проте можливості її використання є досить обмеженими. Використовуючи дошку та крейду, ми можемо, наприклад, зобразити лише найпростіші геометричні фігури, формули, написати речення тощо. Порівняно недавно люди навіть не могли собі уявити, щоб звичайну дерев’яну дошку в класі замінив сенсорний екран, проте сьогодні це реальність.
Все почалось у 1991 році, котрий відзначився яскравою подією у світі науки. Американська компанія SMART Technologies створює першу в світі інтерактивну сенсорну дошку (SMART BOARD). В той час це був єдиний прилад, що дозволяв працювати з комп’ютерними програмами лише дотиком пальця або ж пишучого інструменту. На сьогоднішній день цей вид техніки є більш доступним, а тому все частіше зустрічається в різних навчальних закладах. І це не дивно, адже її переваги перед звичайною дошкою є очевидними. [4]
Інтерактивна дошка – це прилад, котрий поєднує в собі можливості звичайної дошки та монітора комп’ютера. Це сенсорний екран, зображення на який передається через проектор, що підключений до комп’ютера. Викладач може керувати установленими на комп’ютері програмами, працювати в Інтернеті. Робота із зображенням на дошці проводиться спеціальним маркером або ж просто пальцем. Викладач може робити помітки на екрані (підкреслення, виділення, корегування тексту). Все це автоматично виводиться на екран. Так як уся робота, що проводиться на дошці є цифровою, існує можливість подальшого збереження матеріалу у файл, котрий може бути використаний у подальшому навчанні. [1]
Варто зазначити, що така дошка є дуже зручною у використанні, адже вона займає зовсім мало місця, а також вона може використовуватися для роботи із учнями різних вікових груп, так як існує можливість адаптувати її під будь-який зріст. Також ця дошка не дає відблисків та запобігає створенню тіні на екрані, що є значним плюсом.
Дослідження показали, що результати учнів, котрі опрацьовували матеріал на звичайній дошці, були нижчі ніж у тих учнів, котрі працювали із SMART BOARD. Інтерактивна дошка активізує різні типи сприймання, так як інформація, що надходить, є як візуальною, так і аудіальною. Як відомо, коли людина одночасно використовує декілька органів сприймання, засвоєння нового матеріалу відбувається на якісно новому рівні. До того ж інтерактивні дошки покращують мотивацію учнів, а також роблять заняття цікавими і для викладачів, і для учнів. [3]
Інтерактивна дошка має на меті вирішення певних завдань:
- Відійти від стандартних способів подачі матеріалу;
- Відмовитись від конспектування, що дозволяє значною мірою економити час;
- Підвищити ефективність сприймання матеріалу;
- Організувати групову роботу, колективне спілкування. [2]
Інтерактивна дошка робить заняття більш цікавими, підвищує зацікавленість у вивченні матеріалу та дає можливість творчого розвитку як для учнів, так і для викладачів. Великою перевагою є і те, що вона дає можливість наглядно ознайомитися із складними процесами в динаміці їх віртуальної зміни, а це в свою чергу підвищує ефективність проведеного уроку.
Підсумовуючи сказане, слід сказати, що використання інтерактивних апаратно-програмних комплексів на заняттях позитивно впливає на якість освітніх досягнень.
Список використаних джерел:
1. Бегенина Л.Ю. Интерактивная доска как средство организации фронтальной работі в классе [Текст]/ Л.Ю. Бергенина // Информатика и образование. – 2009. – №7. – С. 122 – 124.
2. Гомуліна Н. Освітні ресурси інтерактивних дошок [Текст]/ Н.Гомуліна // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. – 2009. – №1. – С.27-28
3. Єргіна О.В. Сучасний урок і мультимедійні технології: досвід і перспективи [Текст]/ О.В.Єргіна // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2008. – №2. – С. 12-16.
4. Степанченко О. Інтерактивні дошки [Текст]/ О.Степанченко, В. Толмачов// Фізика та астрономія в школі. – 2008. – №2. – С.39 – 42.