Дата зміни інформації:

Максименко М.В. ВИКОРИСТАННЯ ІКТ У ФОРМУВАННІ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

2 курс, факультет фізики, математики та інформатики

Стеценко Н.М.,канд.пед.наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Умань

В епоху інформаційних технологій випускник школи, як майбутній громадянин інформаційного суспільства, повинен вміти реалізувати свої здібності і успішно організувати свою діяльність. Одна з основних цілей впровадження інформаційних технологій є формування достатньо повних, глибоких і міцних знань з предмету, який вивчається.

Застосування інформаційних технологій в навчанні базується на даних фізіології людини: в пам’яті людини залишається 1/4 частина почутого матеріалу, 1/3 частина побаченого, 1/2 частина побаченого, почутого – 3/4 частини матеріалу, якщо учень бере активну участь у навчальному процесі. Враховуючи зазначене, необхідно використовувати  ІКТ на кожному уроці, але таке використання повинно бути доцільним і зваженим.

На уроках математики пропонується використовувати різні типи уроків із застосуванням інформаційних технологій: урок-лекція; урок постановки і рішення задачі; урок введення нового матеріалу; інтегровані уроки і т.д.

Форми і методи використання комп’ютера на уроці, звичайно, залежать від змісту уроку, мети, яку вчитель ставить перед собою і учнями. Проте, можна виділити найбільш ефективні прийоми:

–       при проведенні фронтальної роботи – дає можливість оперативно представляти завдання і коригувати результати їх виконання;

–       при вивченні нового матеріалу – дозволяє ілюструвати тему різноманітними наочними засобами;

–       при перевірці фронтальних самостійних робіт – забезпечує швидкий контроль результатів;

–       при вирішенні завдань навчального характеру – допомагає виконати малюнок, скласти план роботи, контролювати проміжний і остаточний результати роботи за планом.

На різних етапах проведення уроків з математики доцільно використовувати такі прийоми ІКТ :

На етапі «актуалізації знань»: усні вправи, слайди без анімації, слайди з анімацією, тригер, кросворди, тощо. Запис часу анімації за допомогою тригера дозволить створювати інтерактивні навчальні презентації. Визначення часу анімації не просто додасть презентацій інтерактивний характер (довільне переміщення по слайдах), а дозволить створювати нові навчальні програми.

На етапі «Виклад нового матеріалу» доцільно використати електронний підручник, інтерактивний плакат, електронні модулі, цифрові освітні ресурси Використання модулів на даному етапі допоможе дітям з допомогою інтерактивного мультфільму краще засвоювати новий матеріал.

На етапі «Контроль знань» можна застосовувати  інтерактивні тести, розроблені в програмі Microsoft Excel, Демо-версії ДПА з предметів.

На етапі «Домашнє завдання» рекомендується запропонувати скласти буклет в програмі Microsoft Publisher, розробити дидактичний матеріал з використанням Microsoft Word, Microsoft Publisher, тощо.

Однією з умов розвитку високого рівня самостійної діяльності учнів є робота по створенню і застосуванню презентаційного матеріалу. Така робота дозволяє:

–         розвинути пізнавальний інтерес до досліджуваного предмета;

–         підвищити концентрацію уваги;

–         збільшити темп уроку і подачі навчальної інформації;

–         викладати матеріал у більш доступній і цікавій формі;

–         збільшити обсяг інформації, що вивчається.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *