Дата зміни інформації:

Скрипник С.В. ВИКОРИСТАННЯ ДИДАКТИЧНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ ІНФОРМАТИКИ В 6 КЛАСІ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ «АЛГОРИТМИ ТА ЇХ ВИКОНАВЦІ»

V курс, факультету фізики, математики та інформатики

Ткачук Г. В., доцент, канд.пед.наук

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Вітчизняна освіта накопичила ще не надто значний досвід із навчання інформатики, тому з огляду на сучасну жорстку глобальну конкуренцію стає все важче досягти гарних результатів. У багатьох знижується інтерес до інформатики, що пояснюється не стільки тим, що інформатика — новий предмет, а швидше тим, що про неї розповідають і пишуть нецікаво, нудно, формалізовано [3].

Користування лише підручником не дає повного уявлення про інформатику і її складові які вивчаються. Для ширшого та багатшого розуміння матеріалу доцільно використовувати дидактичні матеріали.

Реалізація навчання із застосуванням різних засобів навчання сприяє систематизації, а отже, поглибленню знань, допомагає представити учням цілісну картину сучасного інформаційного суспільства. При цьому підвищується ефективність навчання й виховання, забезпечується можливість наскрізного застосування знань, умінь, навичок, отриманих на уроках [1].

Отож, для кращого засвоєння матеріалу потрібно застосовувати різні методи, форми та засоби навчання. Особливу увагу слід звернути саме на засоби, адже це інструментарій з яким працюють діти. Тому доцільно розробляти нові та доповнювати вже існуючі засоби навчання для роботи на уроках інформатики в 6-х класах.

Завдяки розробленню, наприклад, дидактичних матеріалів можна спрямувати діяльність учнів як на більш самостійну, так і на роботу під керівництвом учителя. Вони можуть містити теоретичний матеріал, цікаві практичні завдання, а також завдання для контролю знань учнів.

Ще одним поштовхом для розробки дидактичних матеріалів є використання безкоштовного програмного забезпечення. Адже для, наприклад, операційної системи Linux немає підручників для вивчення інформатики в 6-х класах. Тому доцільною є розробка дидактичних матеріалів для шкіл, які не мають можливості забезпечувати себе платним програмним забезпеченням.

Таким чином, актуальність теми дослідження визначається доцільністю розроблення нових та доповнення вже існуючих засобів навчання для роботи на уроках інформатики 6-х класах.

Останніми роками невід’ємною частиною навчально-методичного комплексу з різних предметів став зошит з друкованою основою, який відбиває всі теми підручника та призначений для роботи учня як на уроці, так і вдома. Саме такий робочий зошит для 6 класу під назвою «Планета Інфо» і був розроблений нашою групою.

Зошит «Планета Інфо» орієнтований на вчителів та учнів 6 класу. Він ґрунтується на змісті навчальної програми з інформатики для 5-7 класів за Новим Державним стандартом.

Важливою особливістю даного зошита є його багатофункціональність. Він може бути і довідником, і тренажером, і репетитором. Відтак, він слугує дидактичним засобом, який можна використовувати на різних етапах навчання з метою засвоєння нових знань і формування вмінь, закріплення і удосконалення знань, умінь і навичок, перевірки і корекції навчальних досягнень учнів.

У нашому дослідженні в якості інструментального засобу для підвищення рівня знань ми використовували дидактичні картки-завдання із нашого зошита.

Прикладом може слугувати дидактичний матеріал, який використаний при вивченні теми «Виконавці і події в середовищі Scratch»

Таке завдання є одним з прикладів, коли учні, використовуючи логічне мислення, співставляють раніше вивчений матеріал з тим, який вивчається на уроці. За допомогою цієї вправи учні мають змогу не тільки згадати з яких компонентів складається вікно графічного редактора Pinta, а й краще запам’ятати елементи вбудованого графічного редактора Scratch.

Перед проведенням дослідження було проаналізовано оцінки за попередню тему. Воно показало, що рівень знань у класах не дуже суттєво відрізнявся. Тобто знання з інформатики учні засвоювали на однаковому рівні.

Контрольна група працювала за традиційною класно-урочною системою із залученням до навчального процесу системи знань розвиваючого характеру. Експериментальна група працювала за розробленою нами методикою з використанням нашого дидактичного матеріалу.

Після запропонованої нами методики з аналізу результатів, спостерігається, що учні експериментальної групи краще засвоїли матеріал. Рівень їх знань значно підвищився.

Тож, запропонована нами методика була ефективною, встановлена необхідність проведення уроків із застосуванням дидактичних матеріалів.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Морзе Н. В. Методика навчання інформатики. Ч.1. Загальна методика навчання інформатики./ Н. В. Морзе – К.: Навчальна книга. – 2003. – 256 с.

2. Методична система навчання інформатики [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvitagorodenkaua/Informatika/Metoduka_inform/__i.pdf

3. Паршукова Л. М. Авторські дидактичні засоби навчання інформатики та підготовка вчителя до їх створення та застосування. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui /bitstream/6789/337/1/Avtorski%20dydaktychni%20zasoby%20navchannia%20informatyky%20ta%20pidhotovka%20vchytelia%20do%20yikh%20stvorennia%20ta%20zastosuvannia.pdf

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *