Дата зміни інформації:

Лимар Ю., Незгода М. ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА УРОКАХ ХІМІЇ

ІV курс, фізико-математичний факультет

Керівник: к.п.н.,  ст. викладач кафедри інформатики та ІКТ Жмуд О. В.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Актуальність проблеми використання сучасних інформаційних засобів на уроках фізики полягає в тому, що сучасні досягнення науки та техніки вимагають сучасних уроків, які включають в себе ці досягнення. Інформаційні засоби потрібно використовувати як комп’ютерну підтримку уроку в поєднанні з класичними методами навчання основам фізики.

Використання інформаційних технологій дає можливість:

–       здійснювати експериментально-дослідницьку діяльність;

–       формувати інформаційну культуру, уміння обробляти інформацію;

–       готувати учнів до майбутнього життя в світі технологій та ґаджетів, а також здійснювати професійну підготовку.

Виділимо основні напрями застосування комп’ютерної техніки на уроках фізики:

–              підготовка друкованих роздаткових матеріалів;

–              мультимедійний супровід пояснення нового матеріалу;

–              інтерактивне навчання в індивідуальному режимі;

–              проведення комп’ютерних лабораторних робіт;

–              обробка учнями експериментальних  даних;

–              контроль рівня знань з використанням тестових завдань;

–              використання на уроках і при підготовці до них інтернет-ресурсів.

Курс фізики середньої школи включає розділи, вивчення і розуміння яких вимагає розвиненого образного мислення, уміння аналізувати, порівнювати. Насамперед мова йде про такі розділи, як «Молекулярна фізика», «Електродинаміка», «Ядерна фізика», «Оптика» і ін. Багато явищ в умовах шкільного фізичного кабінету не можуть бути продемонстровані. У таких ситуаціях на допомогу учневі приходять сучасні технічні засоби навчання й у першу чергу персональний комп’ютер.

На даний час існує велика кількість навчальних програмних засобів. Серед усіх варто виділити програмне забезпечення «Квазар-мікро», яке використовують для проведення фронтального експерименту, виконання лабораторних робіт.

«Бібліотека електронних наочностей» разом з «Віртуальною фізичною лабораторією» дозволяють комплексно підходити до викладання навчального матеріалу з фізики, використовуючи конструктор уроків. «Електронний задачник» для 7-8 класів дозволяє персонально підійти до розв’язування задач і виявити можливі прогалини  в знаннях  учнів.

На уроках астрономії широко використовую віртуальну модель зоряного неба «Stellarium» при вивченні зоряного неба, планет Сонячної системи, зоряних скупчень, галактик та багатьох інших, як навчальні моделі.

ППЗ «Фізики та астрономія» містить в собі велику кількість моделей для вивчення фізики, відеороликів про вчених-фізиків та навчальні фільми з астрономії. Демонстрація відеороликів про вчених стимулює до вивчення предметів, через знайомство з життям вченого. Демонстрація фрагментів навчальних фільмів в багатьох випадках дозволяє дітям при їх перегляді знайти додаткові приклади того чи іншого явища, а також приклади його застосування.

Використання ППЗ на уроках фізики та астрономії необхідне, але завжди в комплексі з реальними дослідами, тому що фізика – наука експериментальна.

Реформування шкільної освіти має на меті зробити її більш якісною шляхом забезпечення широких можливостей для розвитку, навчання та виховання творчої особистості, в результаті яких вона буде підготовлена до активного, самостійного життя в суспільстві. Таке складне завдання можна вирішити шляхом використання інноваційних технологій навчання, серед яких чільне місце займають мультимедійні технології. Вони відкривають нові, ще недостатньо досліджені можливості вдосконалення навчальної діяльності.

Однією з численних переваг засобів мультимедіає можливість розроблення на їх основі інтерактивних комп’ютерних презентацій з фізики.Вони не вимагають особливої підготовки вчителів та активно залучають учнів до співпраці.

Мультимедійні презентації здатні реалізувати багато проблем у процесі навчання, а саме:

–       використовувати сучасні інформаційні технології;

–       змінювати види діяльності на уроках фізики;

–       розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку;

–       здійснювати роботу в малих групах або індивідуальну роботу;

–       проводити інтегровані уроки, забезпечуючи посилення міжпредметних зв’язків;

–       організовувати інтерактивні форми контролю знань, вмінь та навичок.

Отже, на сучасному етапі розвитку шкільної освіти проблема застосування сучасних комп’ютерних технологій на уроках фізики набуває важливості. Комп’ютер з мультимедіа в руках учителя стає дуже ефективним технічним засобом навчання, які в свою чергу дозволяють:

–       вивести сучасний урок на новий рівень;

–       впроваджувати в навчальний процес інформаційні технології;

–       використовувати різні форми та методи навчання в межах одного уроку;

–       ефективно організовувати контроль і корекцію знань, вмінь та навичок учнів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *