Дата зміни інформації:

Беримець Ю. Ю. “УМОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ”

ІІІ курс, факультет інформатики

Малежик П.М., кандидат фізико-математичних наук

Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова

Київ

Необхідним елементом навчального процесу, поряд з інформацією є контроль знань учнів. Виявлення рівня навчальних досягнень учнів є особливо важливим, оскільки навчальна діяльність в кінцевому результаті повинна сформувати компетентність людини.

На сучасному етапі перед школою стоїть важливе завдання – пошук нових, більш ефективних способів перевірки та оцінювання знань і вмінь учнів. Педагогічний досвід показує, що в поєднанні з іншими методами перевірки, тестування є більш ефективнішим інструментом, стимулюючим підготовку учнів до кожного уроку і мотивуючи до вивчення предмету.

Важливо не тільки правильно організовувати контроль, а й планомірно і систематично застосовувати його на кожному уроці. Саме тому методи безперервного та інтенсивного контролю знань є істотними компонентами сучасних інформаційних технологій у навчанні. І тестування – найважливіше серед них.

Що ж таке тестування? Тестування – це форма виміру знань учнів, заснована на застосуванні педагогічних тестів. Включає в себе підготовку якісних тестів, власне проведення тестування і подальшу обробку результатів, яка дає оцінку навченості тестованих [1].

Тобто, тести – це завдання які складаються із певних питань і декількох відповідей на них в кожному випадку одного правильного. Метод тестів характеризується портативністю, мінімальними витратами часу, можливістю швидкого отримання результатів. Завдання в тестовому контролі діляться на типи: завдання вільного викладу і вільного конструювання; завдання доповнення; завдання альтернативних відповідей; завдання з декількома відповідями.

Тест- стандартизовані, короткі, обмежені в часі випробування, призначені для встановлення кількісних і якісних індивідуальних відмінностей [3]. У міру використання тестів була сформована їх класифікація за метою і змістом:

  • тести особистості – для оцінки емоційно-вольових якостей індивіду;
  • тести інтелекту – для аналізу рівня розвитку пізнавальних процесів і функцій мислення;
  • тести здібностей – для оцінки можливості в оволодінні різною діяльністю;
  • тести досягнень, за допомогою яких оцінюють розвиток знань, умінь, навичок після навчання.

З усього різноманіття типів стандартизованих тестів в освіті використовують тести досягнень. Вони створювалися для перевірки результатів навчання на різних ступенях отримання освіти, вимірювання ефективності програм і процесу навчання [2].

При створенні тестів можна використовувати спеціальні програми або стандартні програми, які є на кожному комп’ютері. Щоб створити тест, учитель повинен визначити і проаналізувати той матеріал, який він хоче перевірити.  В загальному вигляді тестові завдання складаються з трьох частин: інструкції, завдання, варіантів відповідей. Як же вчителю створити такий тест, наприклад, в Microsoft Office Power Point в Windows 7? Для початку потрібно відрити програму. Потім кожний вчитель повинен для себе визначити, для чого він розробляє даний тест, яка його мета. Наприклад, систематизувати, перевірити, вдосконалити знання і уміння дітей по якійсь темі чи з певного розділу. Наступним етапом є підбір питань або завдань. Для цього потрібно створити слайд з написом і в зазначеному місці записати запропоноване вами завдання. Далі потрібно підібрати варіанти відповідей. Серед відповідей атрибутом є правильна відповідь – без неї завдання втрачає значення, оскільки не можливо оцінити учня. Буде доречно, якщо на варіанти відповідей поставити гіперпосилання, вона допоможе дітям самостійно керувати і тестувати свої знання. Для цього потрібно натиснути праву кнопку на рамочці, в якій у вас знаходиться один із варіантів відповідей, і вибрати гіперпосилання. В запропонованому вікні виберіть «место в документе» і ту дію, яку ви хочете, щоб відбулася після натискання на цей варіант. Даний процес повторіть для всіх варіантів відповідей.

Після створення тестів вчитель повинен продумати інструкцію для дітей. Вона повинна містити вказівки на те, що учень повинен зробити, яким чином виконати завдання, де і як робити помітки і записи. Інструкція визначає характер індивідуальної діяльності  учнів: повинна бути чіткою, зрозумілою для виконання.

Правильно створенні тестові завдання, вдале їх застосування на уроці, без сумніву, привчать учнів до логічного мислення, творчої роботі, вироблять уважність, викличуть інтерес у дітей. Школярі навчаються міркувати, порівнювати, аналізувати, самостійно здобувати знання. Тому дуже важливо на сьогодні прищепити навички культури тестування учням, зробити даний процес звичайним, не викликаючи страху, а лише стимулюючим їх подальше самовдосконалення.

Список використаних джерел:

  1. Аванесов B.C. Композиция тестовых заданий. – М.: 1996.
  2. Анастази А. Психологическое тестирование: Пер. с англ.: В 2-х тт. – М.: Наука, 1985.
  3. 3. Кузнецов А. А. Оценка достижения требований образовательных стандартов. – М., 2003.
  4. 4. Самылкина Н. Н. Построение тестовых заданий по информатике: Методическое пособие. – М.: Бином, 2003.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *