Дата зміни інформації:

Уманчик Т.В. “ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ”

IV курс, природничо-географічний факультет
Стеценко Н.М., канд.пед.наук ,доцент
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань

Сучасний темп життя в інформаційному суспільстві вимагає поєднання традиційних методів навчання з комп’ютерними технологіями. Комп’ютеризація освітньої діяльності охоплює всі ланки освіти, не виключаючи дошкільної.

Впровадження комп’ютерних технологій у навчальний процес дозволяє вивести стан освіти на якісно новий рівень:
– сприяє економії навчального часу;
– допомагає розвивати індивідуальну неповторність особистості;
– розширює навчальну аудиторію;
– активізує мислительну та пізнавальну діяльність;
– розвиває уяву, пам’ять, тощо ;
– підвищує інтерес до навчання;
– сприяє кращому засвоєнню матеріалу та закріпленню вмінь і навичок;
– підвищує ефективність учіння.

Разом з тим, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес пов’язане з деякими проблемами та труднощами. а саме:

  • матеріально-технічне забезпечення у школах віддалених населених пунктів часто застаріле або зовсім відсутнє;
  • існує загроза суттєвого зниження діалогового мовлення між вчителем і учнями;
  • тривале перебування за комп’ютером негативно впливає на здоров’я;
  • може виникнути проблема комп’ютерної залежності;
  • виконання завдань інколи перетворюється на чисто механічне копіювання з Інтернету;
  • великий об’єм інформації, яку отримують учні через різні джерела (в т.ч. через Інтернет), не дають змоги глибокого її опанування, розуміння та усвідомлення.

Розробляючи дидактичні матеріали для комп’ютеризованих уроків, учителі повинні враховувати багато аспектів: індивідуальні особливості дітей, їх психічний стан та вікову групу, до якої вони належать, умови, в яких відбувається процес навчання, наслідки впливу на свідомість, волю та почуття дітей. Крім того, не слід забувати, що учитель готується до традиційного уроку з використанням інформаційних технологій. Тобто роль учителя повинна залишатися головною, а комп’ютер – виконувати допоміжну, підсилюючу роль.

Список використаних джерел
1. Белинская Е. Ребенок и компьютер: психологические реалии виртуального мира / Е.Белинская// Школьный психолог. – 1999. – №3. – С. 8-12.
2. Гершунский Б.С. Компьютеризация в сфере образования: проблемы и перспективы. – М.: Педагогика, 1987. – 263 с.
3. Жук Ю. О. Деякі психолого-педагогічні проблеми використання засобів нових інформаційних технологій у навчальному процесі середньої школи II Комп’ютер у школі та сім’ї. – 99 B. – № 4. – С. 7-9.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *