Дата зміни інформації:

Денисюк К.С. “ВИЗНАЧЕННЯ СУТІ ПОНЯТТЯ «МОБІЛЬНЕ НАВЧАННЯ»”

І курс, факультет фізики, математики та інформатики

Усатюк Я.В., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

 

Реформування сучасної системи освіти в Україні передбачає забезпечення якісної підготовки фахівців. Один із шляхів щодо вирішення цієї проблеми полягає у впровадженні нових, більш ефективних методів і технологій навчання. Сучасний рівень розвитку інформаційно-комунікаційних технологій дозволяє використовувати в освітньому процесі інноваційні методики навчання: електронне (e-learning), мобільне (m-learning), всепроникаюче (u-learning) навчання, дистанційні освітні технології.

Мобільне навчання тісно пов’язане з електронним та дистанційним навчанням, основною відмінністю є використання мобільних пристроїв.

Термін «мобільне навчання» з’явився в англомовній літературі близько 10 років тому [1, с. 147], однак все частіше зустрічається в науковій літературі в нашій країні. За цей період зацікавленість науковців зросла від незначного інтересу до досліджень до істотних проектів в освіті. Мобільне навчання – це передавання знань на мобільні пристрої, головний його принцип – навчання в будь-якому місці, в зручний час, що є надзвичайно важливим для сучасної молоді.

С.І. Терещук визначає мобільне навчання як використання мобільної технології в навчальному процесі. Мобільні технології – це широкий спектр цифрових і повністю портативних мобільних пристроїв (смартфонів, планшетних комп’ютерів, електронних книг тощо), що дозволяють здійснювати операції з отримання, обробки та поширення інформації [3, с. 178]; О.В. Мардаренко вважає, що  термін «мобільне навчання» відноситься до використання у викладанні та навчанні мобільних і портативних ІТ-пристроїв, таких, як кишенькові комп’ютери, мобільні телефони, ноутбуки, нетбуки, планшетні ПК та ін. [2, с. 289],

Мобільне навчання стає дедалі більш популярним, оскільки освітній процес проходить незалежно від місця знаходження студента і відбувається при використанні портативних технологій. Мета мобільного навчання – зробити процес навчання безперервним, гнучким, доступним і персоніфікованим.

Основними перевагами мобільного навчання є використання зручних портативних мобільних пристроїв для полегшення, підтримки, оптимізації та розширення процесів навчання і вивчення; можливість взаємодії між студентами і викладачами у зручний для них час; також можливість безперервного обміну інформацією за допомогою електронної пошти; виконання тестових завдань; отримання необхідної інформації; робота з додатковими інформаційними ресурсами, розміщеними в мережі Інтернет; використання мобільних пристроїв у будь-якому місці, у тому числі у навчальних приміщеннях, транспорті тощо. Гнучкість та постійний доступ до інформації, яка є актуальною для виконання конкретного завдання, підвищує ефективність роботи студента, якість освітнього процесу.

Однак поряд із перевагами мобільне навчання має деякі недоліки, пов’язані із технічними труднощами, які можуть виникати у процесі роботи з мобільними пристроями. Такими проблемами можуть бути неможливість / неможливість підключення до живлення при тривалому використанні пристроїв; розмір екрану; параметри і можливості мобільних пристроїв; вміння авторів візуалізувати матеріали для мобільних телефонів.

Однак, незважаючи на деякі  недоліки, мобільне навчання досить швидко розповсюджується і в майбутньому може бути найпродуктивнішим методом навчання.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Золотарьова І. О., Труш А.М. Застосування мобільного навчання в системі освіти // Системи обробки інформації. 2015. Вип. 4. С. 147-150.
  2. Мардаренко О. В. Інтерактивні комунікативні технології освіти: мобільне навчання як нова технологія в підвищенні мовної компетенції студентів немовних ВНЗ // Інформатика та математичні методи в моделюванні. Т. 3. № 3. С. 288–293.
  3. Терещук С.І. Технологія мобільного навчання: проблеми та шляхи вирішення // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Вип. 138. C. 178-180.

2 Replies to “Денисюк К.С. “ВИЗНАЧЕННЯ СУТІ ПОНЯТТЯ «МОБІЛЬНЕ НАВЧАННЯ»””

  1. В статті названі основні переваги та недоліки мобільного навчання. Автор дивиться на питання з різних боків, що показує рівень мобільної освіти

  2. В сучасних реаліях впровадження “мобільного навчання” є основою подальшого розвитку освіти. Адже безпосереднє використання даного інструментарію підвищує ефективність роботи учнів і учителя на уроці.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *