Дата зміни інформації:

Дерман Д. Ю. “ПРОБЛЕМИ СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ”

І курс магістратури, факультет фізики, математики та інформатики

Стеценко Н.М., канд. пед. наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Реформування системи загальної середньої освіти  неможливе без використання інформаційно-комунікаційних технологій, яке проникає в усі ланки суспільного життя. Для успішної реалізації завдань Нової української школи, яка діє в умовах інформаційного суспільства, важливим є  створення інформаційно-освітнього середовища.

Інформаційно-освітнє середовище – це сукупність умов, які забезпечують діяльність користувача з інформаційним ресурсом (у тому числі розподіленим інформаційним ресурсом), за допомогою інтерактивних засобів ІКТ, здатних забезпечити якісною освітою всіх бажаючих. Навчальний процес може відбуватися у безпосередньому спілкуванні з вчителем, так і дистанційно, за допомогою використання різних платформ, серед яких найбільш поширеними є  Moodle – модульне об’єктно-орієнтоване динамічне навчальне середовище, яке називають також системою управління навчанням (LMS), системою управління курсами (CMS), віртуальним навчальним середовищем (VLE) або просто платформою для навчання, яка надає викладачам, учням та адміністраторам розвинутий набір інструментів для комп’ютеризованого навчання, в тому числі дистанційного [2], а також  Google Classroom – інструмент, що зв’язує Google Docs, Google Drive і Gmail, допомагає створювати і впорядковувати завдання, виставляти оцінки, коментувати і організовувати ефективне спілкування з учнями в режимі реального часу або в режимі дистанційного навчання [1].

Головною проблемою створення інформаційного освітнього середовища є відсутність кваліфікованого персоналу в закладах загальної середньої освіти. Особливо гостро ця проблема постає в сільській місцевості. Це пов’язано з відсутністю молодих вчителів , які навчатимуть дітей за допомогою інтернет-ресурсів. Також не всі навчальні заклади мають спонсорську допомогу в обладнанні комп’ютерних класів сучасною технікою та швидкісним інтернетом. Краща ситуація склалася у містах, які мають швидкий  доступ до інформаційних ресурсів.

Впровадження інформаційного середовища у навчальний процес дозволяє здійснити поступовий перехід від засобів навчання до  єдиного інформаційного простору, який реалізується в процесі розвитку ІКТ.

Основною діяльністю в освіті є процес навчання. Звідси випливає, що інформаційно-комунікаційний простір є  головним компонентом єдиного інформаційного простору в системі освіти.

Основні принципи проектування інформаційно-освітнього середовища в закладах освіти:

  • інноваційний характер;
  • відкритість освітніх послуг;
  • системна побудова;
  • акумуляція та презентація сучасних тенденцій розвитку освіти та сучасної психолого-педагогічної науки.

Єдиний інформаційний простір охоплює всю діяльність навчальних закладів та піднімає їх на новий рівень суспільних відносин. Він допомагає краще контролювати навчально-пізнавальну діяльність школярів, створювати більш сприятливі умови для спільної взаємодії учнів, учителів та батьків.

Робота у інформаційному просторі дозволяє учням краще стимулювати себе до навчання, а належний контроль з боку батьків та учителів не дозволить учням відійти від завдання уроку та запускати програмне забезпечення,  що не стосується навчального процесу.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Що таке Moodle? [Електронний ресурс]. − Режим доступу : https://moodle.org/mod/page/view.php?id=8174. Назва з титул. екрану.
  2. Google Classroom – онлайн клас для ефективного навчання. [Електронний ресурс]. − Режим доступу : http://www.airo.com.ua/google-classroom-onlayn-klass-dlya-efektivnogo-navchannya/.

One Reply to “Дерман Д. Ю. “ПРОБЛЕМИ СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ””

  1. Дана стаття висвітлює гостру проблему, вирішення якої є необхідною умовую для подальшого розвитку освіти в сучасній школі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *