Дата зміни інформації:

Папакіна Я.Ю. “ВИКОРИСТАННЯ ВІЛЬНО ПОШИРЮВАНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРИ ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ”

 

І курс, факультет фізики, математики та інформатики

Стеценко Н.М., канд. пед. наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Інформатизація суспільства зумовила тотальне впровадження інформаційних технологій в освіту. Сучасний вчитель має широко використовувати у навчальному процесі комп’ютерні технології, в тому числі і вільно поширювальне програмне забезпечення, яке не вимагає великих апаратних ресурсів і, в більшості випадків, самостійно оновлюється при наявності доступу до мережі Інтернет. Тому, на нашу думку, особливо актуальним на сьогодні є питання його використання при навчанні математики.

Застосування комп’ютерних технологій дає змогу унаочнити навчальний матеріал та спростити процес його засвоєння. Зокрема, програма Cabri 3D передбачає здійснення просторової побудови у віртуальному просторі. Завдяки цій програмі відкривається новий підхід до просторового конструювання.

За допомогою інтерактивної стереометрії Cabri 3D можна виконувати просторові маніпуляції з такими об’єктами, як прямі, площини, конуси, сфери, багатогранники тощо. Програма розрахована на побудову динамічних конструкцій, проведення необхідних вимірів і обчислень, запам’ятовування і відтворення ходу виконаних побудов в будь-який момент. Спроектовану конструкцію можна обертати, розглядаючи під різними кутами зору. Крім того, вона дає змогу працювати з побудовою як в прямому, так і у зворотному напрямку.

Не менш цікавою є програма, яка була створена Ніколасом Джаківом для проекту Visual Geometry Project і має назву Geometer’s SketchPad. Вона успішно використовується для вивчення евклідової геометрії, алгебри, числення та багатьох інших областей математики.

Крім зазначених вище, уваги заслуговує і програма, написана Маркусом Хохенвартером на мові Java, GeoGebra. Це  безкоштовна, кросплатформенна динамічна математична програма, яка уже перекладена на 39 мов. Вона знаходить широке застосування на різних рівнях освіти. GeoGebra включає в себе геометрію, алгебру, таблиці, графіки, статистику та арифметику. У неї широкі можливості роботи з функціями: побудова графіків, обчислення коренів рівнянь, екстремумів, інтегралів тощо.

При навчанні математики також успішно використовується програма Cinderella, яка перекладається із англійської мови як Попелюшка. Вона була розроблена Юргеном Ріхтером-Гебертом та Генрі Крепо. Ця програма передбачає здійснення побудови та розрахунку в області евклідової, сферичної та гіперболічної геометрії. Вона включає фізичний симулятор та мову сценаріїв.

На даний час Cinderella, в основному, використовується в університетах Німеччини, але її з легкістю можна впровадити і в шкільну програму вивчення геометрії в Україні.

Є ряд програм, які оперують широким асортиментом інструментів настільки вправно, що їх із впевненістю можна назвати віртуальними математичними лабораторіями.

Однією із таких програм є Geometer’s Sketchpad, відома також під назвою «Жива математика». Це не просто електронні циркуль і лінійка для геометрії, це багатофункціональні віртуальні інструменти, які дають змогу виконати побудови в середовищі цієї програми. «Жива математика» допомагає формулювати теореми для подальшого доведення, розвивати їх розуміння, виявляти закономірності в геометричних явищах, які вивчаються.

Отже, познайомившись з широким асортиментом вільно поширюваного програмного забезпечення, можна впевнено стверджувати, що його використання в процесі навчання математики допоможе реалізувати ряд завдань, які задекларовані у  Концепції Нової української школи та обумовлені Законом про освіту.

2 Replies to “Папакіна Я.Ю. “ВИКОРИСТАННЯ ВІЛЬНО ПОШИРЮВАНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРИ ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ””

  1. Неодноразово особисто користувався програмами зазначеними в статті. І можу з впевненістюж сказати, що даний інструмент є ефективним, оскільки дає змогу унаочнити навчальний процес, як зазначено в цій роботі.

  2. Цікава стаття. Дане програмне забзпечення може встановити міцний звязок між учнем та розумінням математика, особливо корисним буде візуалізація геометричних фігур та функцій.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *